Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incassosager sælges - hvad må vi byde?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan regner jeg ud hvad jeg realistisk set må byde for en række "forliste" incassosager fra 2006 og 2007?

Alle sagerne omhandlerne manglende betaling af instandsættelsesomkostninger ved lejeres fraflytning.

Ca. 50% sagerne (målt i kroner) er enten med domme eller frivillige forlig, der er endt som uerholdelige på daværende tidspunkt. Alle disse er registreret i RKI.

De andre 50% er sager der endnu ikke er opstartet og/eller gennemført ved retten. Er der en forældelsesfrist vi skal tage hensyn til?

Hvordan finder jeg frem til hvad de er værd, hvis der også skal være en fortjeneste i det inden ca. 5 år?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Du må vel gøre op med dig selv om du bedre er i stand til at få vredet pengene ud af fattige mennesker, end de andre som jo uden tvivl har forsøgt.

Hvis svaret er nej, er fordringerne jo ikke noget værd!

Hvis svaret er ja, vil jeg nødigt møde dig en mørk aften ;-)

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:51

Nu er lejere som regel ikke propfyldt med værdier, da de jo netop lejer og sjældent har noget, hvor der opbygges friværdi. Så jeg har svært ved at se, hvad der skulle gøre forskellen fra 2006 til nu, hvis de ikke har kunnet afdrage på gælden frem til idag. Man må også formode, at sagerne ikke er afsluttet i 2006-2007, men først fornylig - og dermed er der vel slet ingen udsigt til at få fordringerne ind i nærmeste fremtid.

Når du spørger, så skyldes det manglende erfaring på området - og lige netop når det drejer sig om denne type forretning, så skal der trædes varsomt, så du ikke konflikter med en række love.

Mvh.

Flemming

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:04

Det lyder da ellers som en interessant løsning, har en sag på omkring en ½ million fra 2009 hvor sagen er vundet i retten, men det er nok begrænset hvad man kan få for disse sager :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 08:20
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

klp29:

Hvordan regner jeg ud hvad jeg realistisk set må byde for en række "forliste" incassosager fra 2006 og 2007?

Alle sagerne omhandlerne manglende betaling af instandsættelsesomkostninger ved lejeres fraflytning.

Ca. 50% sagerne (målt i kroner) er enten med domme eller frivillige forlig, der er endt som uerholdelige på daværende tidspunkt. Alle disse er registreret i RKI.

De andre 50% er sager der endnu ikke er opstartet og/eller gennemført ved retten. Er der en forældelsesfrist vi skal tage hensyn til?

Hvordan finder jeg frem til hvad de er værd, hvis der også skal være en fortjeneste i det inden ca. 5 år?

Sidder her og kikker inde på Amino og falder så over dit indlæg. Du har siddet og tudet over du har købt en dyr bil du ikke har råd til at betale dine afdrag for, og været nervøs for at leasingselskabet ville have sine penge. Vi kan alle være uheldige men du kender da ingen grænser. Du vil her til at tjene penge på andre der ikke kan betale eller føler sig dårligt behandlet. eller ihvertfald leje dommer over for andre

Du har da ingen skam i livetConfused jeg håber i den grad at et meneske der spiller så smart vil blive mast og må få alverdens bøvl med det leasingselskab, burde næsten ringe til dem og fortælle du også har spillet lånehaj.

Kunne man bare få en knap herinde så man kunne fjerne indlæg fra personer som dig, ville det i det mindste redde en fra at blive så vred over at der findes denne type menesker.

Undskyld min harme aminoer men dette her er bare for langt ude..

Dette inlæg er 3 dage gammelt, men det fortæller jo blot hvilke menske der gemmer sig bag. Det svarer sku da til at politiet solgte hash..

Lånehaj faldt for egen smarthed- se her. http://www.amino.dk/forums/t/75410.aspx?PageIndex=1

Kenn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:37

Den er så kun 3 dage gammel.

Til klp29

Udover du sikkert skal være registreret og godkendt til at drive inkassovirksomhed, så er der ingen penge at hente hvis du giver mere end 2% for fordringen.

Et andet er så det moralske i den type sager. Mange af dem der bliver sat ud får automatiske regninger for istandsættelse, og disse mennesker har oftest ikke det mentale overskud til at klare hverdagen. Det vil derfor i manges øjne være en upassende forretningsmodel, som jo allerede udføres af advokater og andre med ekspertise i den slags sager.

Hvis du alligevel gerne vil forsøge at rende folk på dørene, så tilbyd dem der har sagerne nu en konsulentydelse og opsøg personerne og se om du kan få nogle forlig hjem. Men jeg tror ikke det er en behagelig beskæftigelse, endsige en lønsom beskæftigelse, for ellers beholdt de jo fordringerne selv.

Køb ren argan olie her

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:37
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Flemming Rasmussen:
Når du spørger, så skyldes det manglende erfaring på området - og lige netop når det drejer sig om denne type forretning, så skal der trædes varsomt, så du ikke konflikter med en række love.

Kan man kalde det manglende erfaring på området når man taler om en mand som for 2 -3 år siden blev kåret som Danmarks 5. værste udlejer af Ekstra Bladet.

Jeg er helt på linie med Kenn Olsen. Det virker utrolig hyklerisk i en tråd, at pive over de økonomiske følger af en kontrakt, som Kenneth Lund selv har indgået for derefter i denne tråd at ville spekulere i andres nød. Ak ja for os der husker Kenneth Lund fra tilbage i tiden er det næppe nogen overraskelse.

I stedet for at bruge penge på at købe andres fordringer, ville det være mere passende at klare sin egne først.

Henrik

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja jeg kan godt se at de to indlæg fra min side kan "få folk op af stolene" når de tages ud af den fulde sammenhæng (som der jo ikke er redegjort for i hverken indlægget om leasing eller i det her).

Når det så ret hurtigt bliver krydret med gamle artikler fra aviser, som i sensations-journalistikkens hellige navn MÅSKE heller ikke giver et særligt retvisende af de faktiske forhold, så kan jeg såmænd godt forstå, at indlæggene kører af sporet, for jeg kan da KUN være en rigtig ubehagelig bandit (det står jo i Ekstra Bladet og så er det jo rigtigt) ;-)

Nu giver en kort beskrivelse i et forum, hvor man tillige ikke kan se hverken kropssprog eller den fulde sammenhæng jo så heller ikke optimale betingelser og nok slet ikke når det er indlæg der kalder så meget på nogens følelsesmæssige reaktioner.

Det er helt okay - jeg takker for hjælpen i de to indlæg  :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klp29:
Ja jeg kan godt se at de to indlæg fra min side kan "få folk op af stolene" når de tages ud af den fulde sammenhæng (som der jo ikke er redegjort for i hverken indlægget om leasing eller i det her).

Jamen det er vel op til dig som den der opretter indlæggene og deltager i debatten at redegøre for det fulde sammenhæng eller?

Med dine 2 indlæg kan det undre, i forhold til de viste artikler, at du ikke på nuværende tidspunkt har selverkendelse nok til at skifte retning. Det har jo i årevis vist sig at den vej Du har valgt at følge ikke kan betale sig.

Jeg tror på at folk kan ændre sig, men jeg tror også på at folk får hvad de fortjener. Så når du bevidst går efter nødlidende og tilsyneladende ikke har fantasi til at starte en levevej med positivt indhold overfor alle parter, vel vidende din fortid, så er du ikke værd at kommentere mere, da du ikke fortjener support til dit virke ller ønsker før du kan vise en anden adfærd.

Og iøvrigt som tidligere straffet og kendt bolighaj, så ville jeg nok starte inkassovirksomhedens i en andens navn, men jeg tror ikke du kommer langt, for der er altid folk der følger folk med den forretningsmoral du har udvist.

Håber for dig selv og din familie du ændrer dig.

God Jul

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)