Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale 205kr, når min revisor sender mig en mail ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har modtaget en regning fra min revisor (vil ikke hænge dem ud, men de er store)... som jeg har undret mig lidt over.  Den lyder på 26.000 kr og er for et enkelmandsfirma med cvr og enkeltmandsfirma uden moms.


Jeg har virkelig undret mig over prisen, da den er steget 5.000 siden sidste år. Og denne gang har jeg selv lavet mine bilags-ting, så jeg havde regnet med at det blev endnu billigere end sidste år.


Nå men jeg har så bedt om at en opgørelsel over hvor mange timer der er brugt på mine regnskaber. Og nu har jeg så modtaget hvad de kalder et AxaptaUdtræk, / faktura. Det er en oversigt over hvor mange timer, og hvad de har lavet for mig.

Jeg har så fundet ud af at jeg bla. skal betale 205kr hver gang de sender mig en mail. Feks en mail-reminder om "indkaldelse af mat.". En mail jeg iøvrigt ikke har bedt om. ?
Desuden er den en linje hvor der står at jeg skal betale for economic ?  Jeg har aldrig hørt economic omtalt i forbindelse med min revisor.  Og jeg har ikke bedt dem om at benytte economic.

Desuden er jeg blevet opkrævet de få opkald jeg har gjort (maks 7-10 min). De ligger typisk også på 205kr stykket.

Nå men mit spørgsmål er bør jeg betale for at de sender mig en mail ? Jeg har aldrig lavet en skriftlig aftale hvor der står at jeg skal betale for sådanne ydelser ? Ligesom jeg heller aldrig er blevet informeret om at jeg skal betale for economic ? 

 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sundsdal, 

Det lyder da underligt at de vil have penge for mails etc, det har jeg aldrig hørt om før hvis det var mig ville jeg nægte at betale for disse ydelser, med mindre de har en rigtig god grund for det.


Mark 

 Billig Iphone udvikling

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt nok dyrt.

Betaler selv kun 2300,- excl. moms i kvartalet, og laver selv kun bogføringen.

Resten laver de så.

Og ca 10.000,- excl. moms 2 gange om året for selvangivelsen og årsregnskaberne.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nu ved jeg ikke hvor lang tid der bliver brugt på dit regnskab? men hvis alle dine bilag ligger klar og det bare er et enkeltmandsvirksomhed, så synes jeg det lyder helt vildt dyrt.

jeg betaler omkring 1000 kr. i kvartalet for omkring 50 bilag. det eneste jeg gør er at, sende dem til e-conomic så de er klar til min bogholder.også inberetter jeg selv moms.

kontakt mig hvis du vil have en henvisning til min bogholder.

jeg kunne godt tænke mi at hører hvor stort dit regnskab er?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min gamle kæphest om at stille krav til din revisor.

Først og fremmest så er det som revisorer sælger deres tid. Så ja tid har en pris og 205 kr for  ca. 10 minutters arbejde er ikke unormalt hos de store revisionsfirmaer.

Hvad der undrer mig  er at det kan komme som en overraskelse at prisen er steget i forhold til året før. Det gælder for alle der anvender revisorer, at man en gang om  året bør forhandler pris på baggrund af forventet opgave.Herunder at man sørger for at holde styr og bede om pris for de opgaver som måtte lægge ud over det aftalte.

Hvis man ikke gør det, er det lige som at sætte sin bil hos mekanikeren og bede ham lave ens bil uden at være enige om, hvad det er der skal laves...

Du vinder aldrig en sag mod din revisor på ovenstående grundlag. Men ingen tvivl om at du kan finde en bedre pris et andet sted.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sundsdal:

Hej aminoer

Jeg har modtaget en regning fra min revisor (vil ikke hænge dem ud, men de er store)... som jeg har undret mig lidt over.  Den lyder på 26.000 kr og er for et enkelmandsfirma med cvr og enkeltmandsfirma uden moms.


Jeg har virkelig undret mig over prisen, da den er steget 5.000 siden sidste år. Og denne gang har jeg selv lavet mine bilags-ting, så jeg havde regnet med at det blev endnu billigere end sidste år.


Nå men jeg har så bedt om at en opgørelsel over hvor mange timer der er brugt på mine regnskaber. Og nu har jeg så modtaget hvad de kalder et AxaptaUdtræk, / faktura. Det er en oversigt over hvor mange timer, og hvad de har lavet for mig.

Jeg har så fundet ud af at jeg bla. skal betale 205kr hver gang de sender mig en mail. Feks en mail-reminder om "indkaldelse af mat.". En mail jeg iøvrigt ikke har bedt om. ?
Desuden er den en linje hvor der står at jeg skal betale for economic ?  Jeg har aldrig hørt economic omtalt i forbindelse med min revisor.  Og jeg har ikke bedt dem om at benytte economic.

Desuden er jeg blevet opkrævet de få opkald jeg har gjort (maks 7-10 min). De ligger typisk også på 205kr stykket.

Nå men mit spørgsmål er bør jeg betale for at de sender mig en mail ? Jeg har aldrig lavet en skriftlig aftale hvor der står at jeg skal betale for sådanne ydelser ? Ligesom jeg heller aldrig er blevet informeret om at jeg skal betale for economic ? 

 

Hej Sundsdal.

Hvad en revisor tager for at lave et regnskab er meget forskelligt, men en god regel for en revisor er at kan man ikke bruge ham som en sparringspartner uden at få en regning for det, er det ikke den rigtige. Jeg skiftede for et par år siden min gamle revisor ud fordi jeg var utilfreds med nogle af de ting han havde gjort.

Og så skal jeg satme love for at jeg fik kærligheden at føle. Jeg har revisor adgang til min server som kører med C5 og det eneste han skulle var at tjekke købsmoms salgsmoms og så indberette til skat, så der var styr på det. Og da han fik mine mapper op startede han med at ændre alle mine kontoplaner og der var nogle poster der var lagt på nogle forkerte kontoplanner. et samlet beløb på ( Hold nu fast) 149,75 Kr. det havde han brugt 7 timer på at finde ud af. så udover en regning på kr. 27500 fik jeg en regning på 7 Timer af 800 kr. total kr. 5600 eks. moms

Jeg var selvfølgelig meget utilfreds og bad om at få dokumentation på dette tidsforbug. Så fik jeg en spilleplan som havde man spillet skak,talt med kenn 5,6 minutter. møde varighed af 1,5 time af kr. 1200 eks moms. og der var beregninger på sekunder,

Så se du at få brokket dig og så er det bare videre. for så nemt er der ingen der tjener sine penge.

Kenn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Olsen:
men en god regel for en revisor er at kan man ikke bruge ham som en sparringspartner uden at få en regning for det, er det ikke den rigtige.


Gad vide hvem der så skal betale for hans faste omkostninger mv.???

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan da bidrage med, at som revisor for man temmelig mange mail. Med alle mulige spørgsmål. På et tidspinkt finder man ud af, det går der en del tid med. Ja, så sender man en nota. Så enkelt er det.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler en fast aftalt pris hos min revisor.

Den omfatter årsrapport, selvangivelse og rådgivning.
Rådgivningen kan jeg bruge, som jeg har lyst. Senest vendte jeg et spørgsmål om omprioritering af mine private realkreditlån med ham. Hvis jeg stiller spørgsmål, som han vurderer ligger ud over vores aftale, får jeg det at vide, før det koster ekstra.

Den ordning er jeg meget tilfreds med.

"Men så kan han jo altid bare sige, at han ikke vil svare uden at få ekstra for det..." kunne man indvende.
"Ja," svarer jeg, "og så kan jeg vælge mig en anden revisor..."

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler nu nogenlunde det samme for mit regnskab - årsregnskab/selvangivelse og revidering af momsregnskabet. Synes også det er mange penge, men til gengæld kan jeg altid sende mails med spørgsmål iløbet af året, uden at blive krediteret for dette. Synes du skal lave en fast pris aftale med revisoren inden regnskabet, og så også indhente priser andre steder fra, så du har noget at sammenligne med. Mvh Pernille  

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)