Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på iPhone Apps

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har udviklet to programmer til iPhone, som nu er solgt til flere tusinde brugere i hele verden. Måden det foregår på er, at Apple står for den direkte handel med slutbrugerne/køberne, mens Apple afregner direkte med mig. Apple beholder 30 % af salgsprisen, og jeg får så de 70 %, når månedsregnskabet er gjort op. På den månedlige opgørelse fra Apple, kan jeg se, hvor meget min indtjening har været i de forskellige lande, samt en total. Der står intet om moms. Totalen får jeg udbetalt.

Som jeg ser det, sælger jeg en vare til Apple i USA, som så sælger denne vare videre til slutbrugerne.

Er det korrekt, at jeg ikke skal betale moms af mit salg?

Med venlig hilsen

Lasse

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

AppDeveloper:
Er det korrekt, at jeg ikke skal betale moms af mit salg?

Ja, men du skal være opmærksom på at du fra 2010 skal angive salgsværdien på momsangivelse og indberette til listesystemet. Søg på momspakke 2010 hvis du er interesseret i mere info.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..Henrik..listesystemet har vel ikke noget med salg til USA at gøre!

Er vel kun inden for EU!

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmm..Henrik..listesystemet har vel ikke noget med salg til USA at gøre!

Er vel kun inden for EU!

/peter

Ja - men gad vide om omsætningen er så stor, at Apple rent faktisk skal registreres i EU?

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er måske noget om det. Opgørelserne fra Apple er mildest talt elendige, men når jeg ser på detaljerne for bankoverførslerne, er der en forskel.

Udbetalingerne fra salg i USA sker fra:

Ordregiver: APPLE INC.   1 INFINITE LOOP   CUPERTINO

Ordregivende bank: BANK OF AMERICA, N.A.   555, CALIFORNIA STREET   SAN FRANCISCO

Modtaget fra: BANK OF AMERICA, N.A.

mens udbetalingerne fra salg i europa sker fra:

Ordregiver: ITUNES S.A.R.L.   8 RUE HEINRICH HEINE   LUXEMBOURG

Ordregivende bank: BANK OF AMERICA, N.A.   555, CALIFORNIA STREET   SAN FRANCISCO

Modtaget fra: BANK OF AMERICA, N.A.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Har du fundet svaret på dette? 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg køber Apps i AppStore, så er jeg overbevist om at det er Apple Ireland, som står på kontoudtoget. Det er logisk for Apple at etablere sig inden for EU og sælge derfra, da det fritager dem for Told. Hvad momsen angår, så skal den fremgå på bilaget, hvis der er en. Om du skal oplyse told og skat hvad det angår er jeg ikke vidne om.

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke angivet moms på de bilag, som jeg modtager fra Apple.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej , undskyld jeg bryder ind men er der nogen af jer der udvikler apps ?

Kontakt mig gerne så :-)

Partner @ The Social Agency 

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Apple er "mellemmand" ligesom Google er mellemmand med AdSense skal du ikke betale moms uanset om Apple er momsregistreret i EU eller i USA.

Hvis Apple er momsregistreret i irland, angiver blot omsætningen i rubrik B i TastSelv: http://www.startvaekst.dk/momsadwords.

Hvis Apple er momsregistreret i USA, angiver blot omsætningen i Rubrik C i tast selv http://www.startvaekst.dk/internationaltsalgsmoms.

Hvis du handler "direkte" med dene enkelte kunde skal du betale salgsmoms hvis kd. er bosidende i EU eller Danmark, men ikke hvis kd er bosidende uden for EU: http://www.startvaekst.dk/internationaltsalgsmoms

Apple Store er momsregistreret i Irland http://store.apple.com/dk/help/payments og jeg går stærkt ud fra, at de har status af "mellemmand" på samme vis som Google er mellemmand for AdSense, men det sidste må du nok hellere høre T&S om for en sikkerheds skyld.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)