Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af et nyt produkt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej aminoer,


 


Jeg er en ny amino og vil gerne kort præsentere mig.


 


Jeg har været selvstændig siden 2000, hvor jeg startede et IT firma sammen med min mand.


 


I 2005 startede jeg firmaet Klikaline (også sammen med min mand) og i sensommeren 2006 åbnede vi WebShopen www.klikaline.com hvor vi designer og sælger et helt nyt produkt til boligen.


 


Min uddannelsesmæssige baggrund er cand. psych. med speciale i erhvervspsykologi. Siden har jeg efteruddannet mig indenfor pædagogik, IT og økonomi.


 


-          Jeg har undervist i salgspsykologi og i kommunikation


-          Jeg har været pædagogisk konsulent indenfor e-learning


 


Vores store udfordring er at gøre vores Klikaline produkter kendte, idet det er vanskeligt at beskrive en Klikaline med ét ord.


 


Forestil dig en krydsning mellem en snor og en legoklods!


 


Jeg er i fuld gang med markedsføring både på den konventionelle måde og mere alternative måder.


 


Jeg modtager med kyshånd gode idéer, og jeg vil meget bidrage med mine erfaringer indenfor de områder, jeg har beskæftiget mig med.


De bedste hilsner Dorthe Thomsen www.klikaline.com Mikroprodukter til dig og din bolig

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorthe,

Min kommentar i denne tråd skal lige tages med et forbehold. På 13-skalaen hvor 13 gives til den ultimative handyman vil jeg få 03 (det er ikke hver gang at jeg bruger hammer/søm at hammeren også går i stykker).

Umiddelbart vil jeg mene, at et produkt som jeres skal sælges i byggemarkeder og måske ved isenkræmmere (Inspiration og lign.). Jeg tror at det er et produkt som i høj grad vil blive solgt som et impulskøb. Jeg har lidt svært ved at forestille mig at det er noget folk køber på en webshop som ikke forhandler andet. Jeg tager muligvis fejl....

Som du selv skriver, er det lidt svært at forklare kortfattet hvad jeres produkt gør. Derfor tror jeg også at det kan blive svært at sælge det i en webshop. I skal først ud og vække et behov, og det er vel ikke noget folk bevidst søger på, på nettet. Hvilket søgeord på Google skulle give jeres shop? Shoppen er selvfølgelig god hvis i laver en masse PR og får produktet anmeldt i Bo Bedre eller lignende. Men jeg tror ikke at så mange vil finde shoppen af egen drift.

Hmmm... Det lyder ikke særligt optimistisk, det jeg skriver. Men igen, så er det et produkt jeg ser for mig i et byggemarked som eks. Bauhaus eller Silvan. Har i prøvet at kontakte dem med henblik på forhandling af produktet? Ville det ikke også være sjovere at sælge en palle af gangen?

mvh Carsten

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorthe

 

Jeg har netop besøgt jeres hjemmeside og sidder nu her som et mega "?" Hvad ???? Jeg fatter simpelthen ikke jeres produkt. Prøv evt. med nogle større billeder, bedre illustrerede eksempler, en film der faktisk virker eller noget i den stil før du går i gang med markedsføringen. Den oplevelse kan jeg simpelthen ikke være den eneste der har haft..

 

mvh

Helle

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,

 

Tak for dine kommentarer.

 

Vi har præsenteret vores produkter for byggemarkeder, isenkræmmere og supermarkeder men de handler mest med store engros firmaer som kan levere rigtig mange produkter - det er vi for små til.

 

Vi er igang med at kontakte boligmasiner m.m.

De bedste hilsner Dorthe Thomsen www.klikaline.com Mikroprodukter til dig og din bolig

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle,

 

Tak for dine umiddelbare kommentarer - det er jo tit dem der tæller mest ved E-handel.

 

Du taler om en film der ikke virker. Er det når du klikker videre på Inspiration?

De bedste hilsner Dorthe Thomsen www.klikaline.com Mikroprodukter til dig og din bolig

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja netop

 

mvh

Helle

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorthe...

Måske du skal fjerne fokus fra KlikaLine som multiværktøj et øjeblik - og se på én unik nytteværdi!

Opfindelsen ser jeg rigtig meget potentiale i, men det kræver, at du tager kunden i hånden - og fører dennes opmærksomhed hen på netop det behov, KlikaLine er aller bedst til at afdække!

Er det dit eksempel med  juleenglen? Er det flagholderen?

Personligt ville jeg holde fokus på KlikaLine som revolutionerende for alle der skal hænge fuglemad eller noget andet juleagtigt udendørs op her til vinter.

Du vil kunne skrive en skarp pressemeddelelse og komme i et forbrugerprogram, og få folk til at forstå - at "hov, det er da lige mig det der KlikaLine-fugleophængs-stads-der er billigt-og nemt"!

Nu er det ikke et uoverskueligt værktøj længere - det er smart, og kan lige den ene ting, jeg skal bruge.

I løser danskernes problem på et område - og lærer os så at bruge KlikaLine på andre mådere senere hen.

Juletid er KlikaLine-tid - men kald det noget andet i handlen og overfor brugeren: multitråd eller nemsnor.

Mvh.

René




Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej René,

 

Tusind tak for dine kommentarer - jeg tror at du har fat i det helt rigtige

 

 

De bedste hilsner Dorthe Thomsen www.klikaline.com Mikroprodukter til dig og din bolig

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Dorthe,

Spændende produkt - klikaline. Jeg tror nu godt produktet kan sælges online - MEN, jeg er enig med et par af kommentarene - jeg har ikke helt set ideen endnu! Jeg kan godt se, hvad det kan bruges til - det er sådan set ikke her kæden er hoppet af. Jeg mangler lige at kunen sige - "Pokkers, her ville jeg har manglet en klikaline".

I har gjort en del overvejeler omkring brugen af produktet, det ser man tydeligt. Det er alletiders - men har I nogensinde undersøgt "markedet" - ikke fordi jeg taler om I skal begynde at købe markedsanalyser - men jeg tænker mere på om I har forhørt jer lidt omkring hos potentielle kunder? Markedsinformation er det bedste man kan få! Man kan jo opfinde verdens bedste ting - lige meget hjælper det, hvis ikke markedet efterspørg det! Det er ikke jeres produkt jeg taler om - det er helt generelt jeg mener!

Ideen med boligmagasiner er fornuftig i forhold til det segment/målgruppe i henvender jer til. Prøv da også med almindelige pressemeddelser! Hvis produktet virkeligt er helt unikt, så burde det ikke noget problem at skaffe presseomtale. I skal udnytte nyhedsværdien til alt den "gratis" markedsføring I kan få.

Til hjemmesiden: Her savner jeg virkelig flere produkter inden for samme kategori. Tænk på, at når det er svært at "forstå" hvad produktet lige kan - (tænk på Helle''s reaktion) så bliver en hel side med fuldstændig fokus på klikaline desværre hurtigt en man forlader! Du skal fange interessen hos kunden indenfor de første 3-5 sekunder - ellers klikker han/hun videre!

Det er lige et par småting fra min side - håber det giver bare lidt menning - eller er du altid mere end velkommen til at tage fat i mig. Alt mulig held og lykke med forretningen!

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming,

 

Tusind tak for dine kommentarer.

 

Jeg har også overvejet at skrive en pressemedelelse - og nu gør jeg det

De bedste hilsner Dorthe Thomsen www.klikaline.com Mikroprodukter til dig og din bolig

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)