Hej Er der nogen som kan forklare mig hvordan jeg afskriver min PC når jeg laver regnskab. Mit firma er nystartet og kører sådan lidt på hobbyniveau ved siden af mit faste job så indtægten er ikke så stor at det kan bære at betale en revisor til at lave mit regnskab. Jeg er ikke så godt inde i begreberne debet, kredit, aktiver og passiver og mit regnskab er derfor også lavet meget meget simpelt med en kolonne med indtægter og udgifter - det kan jeg nemlig bedst forstå. Så jeg håber på en forklaring helt på dummy niveau hvor jeg kan være med :-) Sådan ser mit regnskab ud:
Jeg har herudover tænkt mig at overføre min private PC til mit firma. PC en består af computerdele for ca. 4000 kr som jeg købte sidste år (2008) og ca. 6000 kr som jeg har købt i år (2009). Mit spørgsmål er hvordan PCen skal indgå i mit regnskabsskema ovenfor hvis jeg bruger den 60% erhvervsmæssigt og 40% privat (procentfordelingen er baseret på mit bedste skøn). Mit spørgsmål er også hvordan jeg afskriver PCen og hvordan det skal indgå i mit regnskabsskema. Mvh Søren |
Hej!
PC`en kan du udgiftsføre straks.......så afskrivning kommer ikke på tale.
Dvs. 6000 kr. som udgift i dit regnskab...husk at du ikke kan trække momssen fra,
./peter