Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pokkers ! Er faldet ned 21 pladser i Google.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores ellers gode placering på side 1, på søgning på papkasser, er faldet 21 pladser ned siden fredag.

Vi har ikke foretaget nogle ændringer.

Hvordan kan det lade sig gøre ?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor længe har jeres website kørt?
Er du logget ind på en Google account, når du søger?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Sitet www.pack2.dk har været i luften snart 3 år, har løbende optimeret SEO.

Nej, er ikke logget ind på Google account. Har anvendt Seosupporter.com til tjek af placering og overvøgning.

Mvh

Christian Hoffmeyer

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Tre spørgsmål mere, som måske kan hjælpe med at komme nærmere på en forklaring:

Har I slet ikke foretaget nogen ændringer eller noget SEO-arbejde indenfor den seneste måneds tid?

Kan der være forsvundet nogle væsentlige links til jeres side?

Har I brugt én bestemt teknik meget i jeres linkbuilding?

 

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg kan af god grund ikke komme med svaret på, hvorfor I er faldet så langt ned ad listen, men indimellem sker der ting og sager på Google, som kan være svært at forstå til bunds og det er nok de færreste, der virkelig forstår de logaritmer, der ligger bag systemet til bunds. Specielt kan det være svært at gennemskue for lidt mindre sites, der ligger på et marked, hvor der ikke er så meget konkurrence.

Og det må siges at være tilfældet med papkasserne. Jeg prøvede lige at lave en søgning på papkasser og fandt jer desværre helt ned på side fire på en generel søgning på nettet og placering nr. 23 på en søgning, der var indstillet efter .dk domæner på dansk. Men konkurrencen er som sagt ikke så skarp, så der ville virkelig være gevinst i at kravle højere op i Page Rank og søgeoptimere bedre.

Tager man  nemlig udgangspunkt i de ting, som man helt klart kan svare på, er der nogle åbentlyse probemer på jeres site, som I uafhængigt af jeres placering kunne gøre noget ved. Jeg vil foreslå:

  • Gør noget ved titler og metatags på siden. Nogle eksempler på siderne er "Din Emballage partner" (forsiden ) og "fortrolighed" (en underside), men der står ikke papkasser, som I gerne ville have, at kunden søger på.
  • Der er ingen metatags som beskriver forsiden og så vidt jeg kan se heller ikke undersiderne.
  • I har en page rank på 1. Den og den generelle placering ville I kunne gøre noget ved..
  • Det er et plus at heller ikke konkurrenterne på "papkasser"-søgningen ligger på en høj Page Rank, så der er et potentiale i at gøre noget ved søgemaksineoptimeringen.

Det var lidt løst og fast. Jeg håber, I har helt med at komme tilbage på førstepladsen! Måske ved at I (som det blev nævnt i en kommentar) få genetableret eventuelle tabte links eller simpelthen arbejder til bunds med søgeoptimeringen.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Din bedst placerede side på "papkasser" er denne: http://www.pack2.dk/papkasser-og-stoeddaempning-179/papkasser-187/standard-m-variabel-hoejde-4-mm-199/ - den ligger hos mig nr. 39 på google.dk/søgning på nettet.

En mulig forklaring kan være dit helt enorme problem med duplicate content - se denne søgning

Unikke produktbeskrivelser - eller blokering af søgerobotterne er løsningen for dig. Du kan - men vær forsigtig - evt. forsøge dig med "Canonical URL tag". Men vær opmærksom på, at det ikke altid virker efter hensigten, og at det ER en lappeløsning.

Umiddelbart "burde" din bedst placerede side - og dermed din landingsside - for "papkasser" være http://www.pack2.dk/papkasser-og-stoeddaempning-179/papkasser-187/, men den er slet ikke i indeks. Er det 100 % sikkert, at der ikke er foretaget ændringer på det seneste?

Du skyder også med spredehagl i dine titler - du har næsten 800 sider med "papkasser" i din sidetitel: http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&q=intitle%3Apapkasser+site%3Apack2.dk&meta=&aq=f&oq=

Læs lidt om den problemstilling her: http://www.thomas-rosenstand.dk/interne-links-seo

Og med fare for at få rykket et eller andet af: Du kan læse dig til masser af viden og løsningsproblemer på det hele i SEO-LEX 10.0.

Rosenstand out!

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå? Det kan ikke længere lade sig gøre at rette i indlæg åbenbart. Så får du bare et mere:

Glem alt om PageRank. Den PageRank, du kan se i en toolbar, har intet med din ranking i søgeresultaterne at gøre.

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow, jeg er meget imponeret over kvaliteten på jeres indlæg.

Jeg oplever selv at der er mange udfordringer i forbindelse med vores brug af en standard shop løsning som ikke er beregnet til B2B produkter.

@Frank, jeg har tilføjet siden til et par linkskataloger, og tilføjet en del nye vare numre, men der er ikke foretaget ændringer i papkasse delen af shoppen.
Jeg tænker om det kan skyldes at min signatur her på Amino er blevet ændret ifbm Amino Plus. Tidligere havde jeg en signatur med links til shoppen, det kan have kostet mange indgående links.

@Kasper, tak for dit bud, jeg har længe arbejdet på at komme op i Page Rank, men har ikke fået et gennembrud endnu. (sikkert pga. af problemtikken som Thomas er inde på omkring dublicant content)
Vi har arbejdet en del med meta og sidetitler, og vi har eksperimenteret en hel del i forhold til vores udbyder og shopløsning. Udbyder har desværre ikke den stærkeste support på dette område, så vi har måtte prøve os frem.

@Thomas, jeg kan se problemet med dublicate content, jeg har dog store problemer i forhold til at jeg har mere end 300 varer inden for papkasser som stort set er ens pånær størrelsen. Det giver kæmpe problemer i forhold til dublicate content, og det er vanskelligt, og ikke særligt brugervenligt, at benytte forskellige beskrivelser, til de enkelte papkasser. 
Mht spredehagl i titlerne så ser det ud til at problemet bla. kommer da varegruppernes navne vises i sidetitlen for den enkelte papkasse. Det er ikke helt enkelt at ændre.

Tak for jeres tips, jeg kan se at jeg skal have arbejdet alvorligt med at fjerne dublicate content.

Mvh

Christian Hoffmeyer 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu du nævner at du har mistet dine Amino links, så vil jeg gerne tro at det er årsagen til at du er faldet så meget i "rank". Du har ikke særlig mange indgående links som pejer på din hjemmeside, så vis 50% af dem forsvinder i løbet af en dag så ville jeg også blive mistænkelig hvis jeg var Google. :)

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Chr. Hoffmeyer:

Jeg tænker om det kan skyldes at min signatur her på Amino er blevet ændret ifbm Amino Plus. Tidligere havde jeg en signatur med links til shoppen, det kan have kostet mange indgående links.

Ja, som Anders er inde på, kan det meget vel være afgørende faktor. Havde du direkte links til din papkasse-side med passende ankertekst?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)