Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design outsourcing debat

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil gerne have startet en debat om grafisk design outsourcing:

  • Hvad kan man outsource
  • Hvad kan man ikke outsource
  • Hvad savner du (services du søger, men ikke kan finde)
  • Ideer

Lad os prøve at holde det seriøst, altså ikke noget med

  • Salgs indlæg al la køb fra mig jeg er god...
  • Mudslinging
  • Direkte eller indirekte kritik af virksomheder

Lad os høre fra jer alle, grafisk designer, marketing folk, udvikler - kom gerne med eksempler i jeres daglig dag. 

 

Ordet er frit :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke haft held af at outsource grafisk design. Jeg har heldigvis adgang til nogle utrolig dygtige freelancere i Danmark - for jeg er blevet skuffet hver gang jeg har prøvet at outsource designopgaver til udenlandske virksomheder - har prøvet med 4 webdesigns og ét logo design.

Jeg savner nogen der kan lave de klassiske web2.0-agtige design og kender de kvalitetskrav vi har i skandinavien.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Alt kan outsources Smile

Jeg har fået en inder til at bestille tid hos min frisør uden problemer (han havde adgang til en Skype account og min Google kalender). Ved godt at det ikke har meget med design at gøre, men det viser meget godt at man kan outsource det meste... (se evt. flere af mine outsourcing forsøg her: http://my4hours.com)

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Alt kan outsources Smile

Jeg har fået en inder til at bestille tid hos min frisør uden problemer (han havde adgang til en Skype account og min Google kalender). Ved godt at det ikke har meget med design at gøre, men det viser meget godt at man kan outsource det meste... (se evt. flere af mine outsourcing forsøg her: http://my4hours.com)

 

Hvor bestiller man en Inder til at gøre sådan noget? Big Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Robert Rungholm:
Hvor bestiller man en Inder til at gøre sådan noget? Big Smile

Jeg har efterhånden en del andre "ansatte", men bruger dem stadig til enkelte opgaver. Jeg har kun positive ting at sige om dem og du kan finde dem her: https://www.vmgbpo.com/ (de tager 6$ i timen)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke designer´, men har fået lavet en shop i Thailand som jeg er glad for :

www.thai-invest.dk

Tilbud herhjemme lå mellem 20-80.000  , men fik den lavet for små 4.000 derude.

Gætter på der må være mange muligheder for jer som branche, men som ved alt andet gælder det om at finde de rigtige samarbejdspartnere.

Mvh

Jesper

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan outsources, men det kræver først og fremmest at du:

- ved hvad du vil have
- finder de rigtige personer til at løse opgaven (ikke så meget anderledes end at finde freelancere herhjemme)
- formulerer og forklarer grundigt hvad dine ønsker er
- ikke lade være noget op til "at skulle tænke selv", mentaliteten er en anden, ligeledes er forståelsen
- er du personligt er god til opfølgening, medmindre du hyrer en projektleder også

Nu er det kun enkelte projekter jeg selv har erfaring med at outsource, men sidder med mange projekter hvor det ikke er gået som forventet.

Så hvis man skal ud og slå på tromme for at få noget outsourcet, som i tilfælde sagtens kan betale sig, så skal man alliere sig med en person som Peter, som har styr på overstående ting.

Mvh Henrik

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har outsourcet designopgaver til udlandet 2 gange. Den ene var da jeg skulle have lavet logo til mit firma - dengang valgte jeg designoutpost.com, og det var jeg meget tilfreds med. Den anden gang skulle jeg have lavet logo til Tasks, og da valgte jeg crowdSPRING.com - som jeg dybest set også endte med at være meget tilfreds med, omend der var lidt knas undervejs med ret svingende kvalitet - det løste sig dog. Men 165 forslag for et par hundrede dollars.. det finder man ikke andre steder.

I dag anbefaler jeg altid cS, for hvis jeg ser bort fra 1 eller 2 undtagelser, er det aldrig lykkes mig at finde en dansk designer der har fulgt med og kender samt mestrer den aktuelle designtrend. Dansk webdesign er som regel flere år bagud. Og ja, det er en udtalelse på baggrund af min personlige smag - selvfølgelig er det dét.. men jeg er næppe den eneste der har det sådan. Og ja, selvfølgelig kan man finde designere der kan, men de sidder oftest i en fuldtidsstilling et eller andet sted, og så er det svært, hvis ikke umuligt, at følge med rent økonomisk.

Men vi har jo cS.. så jeg savner faktisk ikke noget :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik P.:

Alt kan outsources, men det kræver først og fremmest at du:

 

Henrik P.:
- ikke lade være noget op til "at skulle tænke selv", mentaliteten er en anden, ligeledes er forståelsen

Al respekt, men det der er altså tom snak og lyder mest som om der bliver citeret fra et hav af amerikanske blogs/halv-dårlige PLR bøger.
Vi snakker grafisk design og det vil altid kræve at personen der skal lave arbejdet kan tænke selv - det er en helt anden type opgave end med programmering hvor man ned i detaljer kan beskrive funktionerne.
DesignOutpost har jeg benyttet, men jeg har endnu ikke været 100% tilfredse med resultaterne og prismæssigt er det dyrer end hvad jeg betaler herhjemme.

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Al respekt, men det der er altså tom snak og lyder mest som om der bliver citeret fra et hav af amerikanske blogs/halv-dårlige PLR bøger.

Hej Tommy,

Min erfaring er nu den samme som Henriks - men, jeg har også kun prøvet at arbejde med indere. Ja, også på design. De skal stadig have det penslet fuldstændigt ud, og for mit vedkommende blev det ikke rigtig nogen succes alligevel. (så kan man jo diskutere hos hvem fejlen har ligget - men jeg synes nu ikke at de lavede det meget bedre end det udkast jeg selv endte med at tegne i paint...) Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)