Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er masser, som læser annoncerne. Og vær du bare glad for at de står i højre side, ellers skulle du nok få en masse irrelevante klik ;) det blir dyrt i længden..

Sætter du selv annoncerne op via Google AdWords?

eller får du hjælp af en erfaren?



Kunderne kommer selvfølgelig ikke stormende i samme sekund, som du har sat annoncen op. Giv den lige lidt tid og hvis du har gjort et godt stykke arbejde, så skal kunderne nok komme!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
> Men er der overhovedet nogen, der læser disse små annoncer i højre side?

Ja, i gennemsnit er det ca. 1/3 del der kigger og klikker på annoncerne og 2/3-dele der klikker på de "almindelige" (organiske) resultater. Så responsen er der ikke noget galt med. Den er faktisk langt bedre end tilsvarende grafiske reklamer (banner annoncer)
Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Line.

 

Jeg vil give dig 2 råd, hvis ikke du allerede har installeret et måleværktøj som Google''s analytics så se at få det gjort. Google analytics er gratis, og programmet kan integreres som google adwords. Programmet kan være en hjælp til at identificere styrker og svagheder ved din hjemmeside, hvor kommer trafikken fra, hvad kigger folk på, og hvor forlader de dig.

 

Når det er gjort vil jeg råde dig til at få identificeret nogle nøgle områder af din hjemmeside (også kendt som KPI key performance indicators). Du skal være sikker på at du guider de besøgende de rette steder hen på din hjemmeside og at du er i stand til at måle hvor mange der følger den vej du guider dem ind på.

 

Ved at følge de to råd kan du måle dig frem til om dine besøgende forstår din hjemmeside eller ej, hvis du har besøg men ingen køber noget kan det skyldes mange ting, men hvis ikke du sætter mål op og følger dine besøgendes adfærd kan du ikke identificere de steder der er årsag til problemet.

 

Du er velkommen til at skrive hvis du vil have flere råd eller hjælp.

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Line.

Rigtig fin side du har fået stablet på benene det. Som der tidligere er nævnt herinde er søgemaskineoptimering, PR og Adwords rigtig godt. Men du skal også huske at tænke på andre alternativer end lige dem alle andre bruger, da der også findes mange gode markedsføringsmuligheder i den virkelige verden. Da du er en forholdsvis lille butik endnu kan jeg foreslå dig at sælge mund til mund. Spred budskabet til dem du kender - giv dem en fantastisk service, hvorefter resten vil komme af sig selv.

Står du og mangler lidt grafisk hjælp til shoppen, vil jeg meget gerne hjælpe dig lidt i gang - til en meget fordelagtig amino-iværksætter-pris. Jeg har tidligere erfaringer indenfor dandomains webshops, hvor jeg før har re-designet nogle shops. Skulle det have interesse kan du sende mig en mail til jesper@qtag.dk.

Held og lykke med butikken.

// Jesper Skov

 

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Kan du ikke euddybe på det med usikkerheden i en forretning. Jeg forstår at ryger én kanal, bør man have andre at tjene penge på. Men hvilke er mulige, hvis det er rent annoncebaseret indtægter på et website? Kan du opstille andre generelle retningslinjer ?

Mvh
Jakob

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jakob, der er en milliard andre mulligheder - det er kun fantasien, anstændigheden og loven der sætter grænserne :)

En af mine meget store kunder har f.eks. lige lavet en fed happening udenfor New York Stock Exchange i USA. Det er et nyt online firma som heder Zecco.com, der tilbyder 100% gratis aktiehandel. De lever også for en stor dels vedkommende af reklameindtægter (dog ikke kun). Deres happening resultaterede i at TV stationen CNBC (foreløbig) i USA lavede et 3 ½ minutters indlæg,  som har kørt flere gange i går. Det resulterede (naturligvis) en ren eksplosion af nye besøg (hundredetusindvis!) - og en virkelig god kvallitet besøg. Tusindevis signede i går op til både blogs, debatter og den gratis trading - som er nogle af de meget vigtige KPIs. Du kan se klippet fra CNBC her.

Martin T gjorde det jo i øvrigt også ret godt med Jubii, der såvidt jeg husker stort set intet markedsføringsbudget havde - og de levede også for en stor dels vedkommende af reklamer. Jubii, og Martin, var skide gode til at skabe "naturlig" opmærksomhed omkring deres virke og provokerede, inspirerede og udviklede konstant nye ideer, der skabte mere opmærksomhed.

Af andre, betalte, former for markedsføring handler det om, at du ved helt præcist hvor meget en bruger er værd for dig. Hvad er den direkte, kortsigtede vælrdi, og hvad er livstidsværdien. Hvis det kender disse faktorer meget nøjagtigt, kan du købe markedsføring der prismæssigt ligger lige under. Det er det, som nogle kalder "arbitrage" og bruges f.eks. meget indenfor PPC-søgemaskiner. Her købes der kliks på brede, billige ord, som så sende folk hen til sider med dyrere mere specifikke ord og AdSense annoncer. Det kan der være masser af penge i. Jeg har ikke selv lavet så meget arbitrage, men flere af mine gode venner (hovedsagleigt i USA) laver op til 1:5 på denne model - så smider du 20k ind om måneden kommer der 100k ud. Det er da fint :)

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen!

 

Jeg er rigtig glad for alle de meget kvalificerede og brugbare svar.

Det er betryggende at vide, at folk rent faktisk læser de små annoncer i højre side.

Jeg vil med det samme forsøge mig med google analytics - det lyder som en fornuftig ide.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår det med at få identificeret nogle nøgleområder til min hjemmesider (KPI) - hvordan gør man det?

 

mange hilsner

 

Line Falkenberg!byfalkenberg.dk

 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Brug blogs og fora indenfor din målgruppe. Det er gratis og sætter sneboldeffekten igang.

 

/Holger

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Line

 

Velkommen til.

 

Først vil jeg sige, at det giver besøgende at være aktiv skrivende på Amino!!! Få gjort dit link i din signatur aktiv, så kan du se hvormange der kommer herfra.

 

Der er flere sider med linksamlinger hvor du gratis kan komme til at stå på, her et par eksempler, men ellers søg på nettet, så finder du sikkert flere.






 

Jeg har valgt at annoncere på nogle af de debatfora hvor mødrene opholder sig, og dem er der mange af.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lene

 

Mange tak for de nyttige adresser.

Pyha! vi er godt nok mange om buddet - så markedsføringsdelen er ikke det mindste ved at starte en netbutik.

 

Jeg forsøgte iøvrigt igår at installere google analytics på min hjemmeside, men måtte opgive.

For mig var det bare en helt masse meget uforståelige koder og tegn - er der nogen, der ved hvordan man gør og kan forklare det på en meget pædagogisk måde?

Jeg er først nu ved at bevæge mig ind i dette årh. hvad angår teknologiske vidundermaskiner.

 

Mange hilsner

 

Line Falkenberg/byfalkenberg.dk 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)