Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med at udskyde skatten!!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er jo ikke meget som er gratis i dagSmile

/allan

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er jo lige det ;-) men hvor meget kan man betale inden 31.12.09, hele sin skat, for jeg er jo en af disse der har gemt min skat ;-)..........

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre endnu en mulighed der blev lukket på grund af det store misbrug. Såfremt der er tale om en selskabsskat som skal betales efter at moms og indkomstskat er betalt. bliver det nu meget dyrt at lade disse penge arbejde for virksomheden.. Ærgeligt men desværre rammer det også dem der ikke bevidst udnytter denne korte lånemulighed.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er da korrekt, men for en mindre virksomhed som min, der synes jeg det har været dejligt, netop at kunne udskyde skatten. Men jeg kan godt se, at det er et problem hvis store virksomheder gør det samme...........

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men iøvrigt, så vil jeg ikke betale noget skat forud, som jeg måske slet ikke ska betale, så der synes jeg også det har været en god ordning.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette.

Det er ikke kun små virksomheder der benytter sig af denne mulighed. Forestil dig at du skal betale en selskabskat på 275 000 kr. og hvor mange tror du der har dem stående på en konto. Nej de er i mellemstore virksomheder ude at arbejde. Så er det ligegyldigt om man har en lille eller stor virksomhed, sådan er det bare, Moms og indkomstskat skulle man slet ikke have en mulighed for at kunne skylde.

Det er for mig fuldstændigt tåbeligt at man som virksomhed ikke har en mulighed for at kunne gemme et eventuelt overskud, på en konto som man først betalte skat af når man brugte dem til andet end varekøb og firmaets drift.

Varelageret er også et sted hvor det virker underligt at man skal betale skat af varer der endnu ikke er solgt men ligger på lager.

Desværre er dem der er store nok uden om alt dette her , da de blot flytter pengene fra de forskellige lande til der hvor det er billigst for dem. Så må vi andre bare betale..

Det har aldrig været nemt at drive forretning i Danmark, men det bliver nok sværere i fremtiden.

God søndag.

kenn

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du hentyder til Kenn, er ikke lovligt - og SKAT slår hårdt ned på dem der udfører "transfer pricing".

Alle virksomheder i personligt regi, skal jo blot få beregnet skatten inden december måned er gået, så slipper de for renter af skatten - hvis den er indbetalt inden 31/12.

Folk skal derfor blot have fat i regnemaskinen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:
SKAT slår hårdt ned på dem der udfører "transfer pricing".

"Prøver at slå hårdt" ned er vis mere den rigtige formulering. Transfer Pricing er en hård  nød at løfte bevisbyrden på og de tabte sager overstiger langt de vundne for SKAT.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget sludder der bliver skrevet her og i artiklen. Dag til dags renten er ikke indført som følge af lønskubbere o.l. Der er tale om et ændret beregningsprincip. Det at renten beregnes som en dag til dag rente er jo netop billigere end et tillæg på 2% hvis man betaler udover 40.000 kr. efter 31/12.  Bettaler man 3/1 er renten yderst begrænset og kan ikke opveje skattefordelen eller for den sags skyld den fordel der kan være i relation til virksomhedsordningen ved at en hævning til skat først foretages i starten af det nye år.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)