Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed: Hvad kommer multimedieskatten til at betyde?

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Ja...vi gør det.....selv om der faktisk gælder lidt andre regler for selvstændige end for lønmodtagere her i 2009.

/peter

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder fint.. så hopper jeg da med på den vogn! Mange tak for din hjælp!

Anja

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anjah:

Mange tak Peter Smile

Vil jeg kunne trække det hele fra i år også? (må snart se at få mig et kursus i skat!;) for her gælder de 3000 for fri telefon og internet vist ikke for enkeltvirksomheder? Men har hørt fugle synge om at man måske godt kan gøre det på den måde alligevel?

Mange hilsner Anja

Korrekt men i praksis har langt de fleste revisorer også anvendt denne regel for enkeltmandsvirksomheder men teoretisk gælder den først enkeltmandsvirksomheder fra 2010. Normalt vis har Skat anerkendt det men har dog enkelte eksempler på at de ikke har. Jeg kan dog dårligt tro at de vil gøre noget i 2009 og da du betaler telefonudgifetrne m.v. alligevel er worst case at de bare begrænser fradraget i 2009. Det er til at leve med 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

For os der har fast arbejde og driver virksomhed ved siden af:

Kan vi risikere at skulle betale multimedieskat to gange?

 

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt synes jeg fik det svar jeg kunne forstå. Jeg så her til morgen Kristian Jensen i Go' morgen Danmark, hvor kan fortalte om den nye multimedieskat:
http://go.tv2.dk/video.php/id-26836639.html

Jeg havde en fornemmelse af, at den beskatning på 3000,- skal tillægges på min udvidet selvangivelse på det overskud jeg har af min virksomhed. Dvs. hvis jeg tjener 20.000,- næste år, så skal jeg skrive 23.000 i stedet - eller hvordan gør jeg? Der må jo også skulle stå et sted, at de 3.000 er medregner, så de er klar over, at jeg har betalt den multimedieskat - og at det ikke bare er en del af mit overskud.

Igen, på forhånd tak for svaret!

Mvh. Dennis

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også korrekt forstået. Det er præcist det samme man gør med fri bil i virksomhedsordningen. Man tillægger det overskuddet. Skat kan så se at de 3.000 er medregnet hvis de beder om dit regnskab.

Kun én gang multimedieskat for én person.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at hvor jeg før brugte internetforbindelsen 50% til erhverv og 50% til privat (og dermed kun kunne få 50% af udgifterne betalt af egen virksomhed).....kan jeg  2009 få virksomheden til at betale 100% af internetforbindelsen?  Og det samme med mobilen?  Hvad med konens mobiltelefon osv.?

Og er det korrekt forstået at hvis jeg har et overskud på 5.000kr i 2009...så skriver jeg bare 8.000kr i den udvidede selvangivelses "overskudsrubrik" ?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har det overhovedet forandret sig for enkeltmandsvirksomheder? Her bliver man jo i forvejen beskattet med 3000 kr. (Uanset, hvor mange tlf der er i hustanden og hvordan man bruger dem)

/Miriam

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Caffery...ja korrekt.......forstået...konens går nok ikke!

Miriam....Brugt i praksis ja.....men ikke lovfæstet.

Fra 2010 er den lovfæstet.

/peter

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Miriam....Brugt i praksis ja.....men ikke lovfæstet.

Fra 2010 er den lovfæstet.

/peter

Vil det sige, at SKAT har opkrævet penge, de i virkeligheden ikke havde ret til?

Eller vil det sige at man som virksomhed foretog fradrag for telefoner, som man i virkeligheden ikke havde ret til?

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)