Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed: Hvad kommer multimedieskatten til at betyde?

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu, at der er ulogisk nok.

Skattemæssigt tilnærmer man reglerne uanset lønmodtager/selvstændig!

Men momsmæssigt er der stadig ogen krøller............!*S*

/peter 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jeg synes nu, at der er ulogisk nok.

/peter 

Altså - Peter. Nu var jeg lige begyndt at forstå, hvad du skriver.

Nu forvirrer du mig igen. Hvad er det, som du synes er 'ulogisk nok'?

Det er vist ikke lige min sproglige dage i dag Embarrassed

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen...du har jo ret.

Skattemæssigt tilnærmer man reglerne så de bliver ens for alle, uanset lønmodtager/selvstændig, men

momsmæssigt er det stadig skævheder!

Det må da siges at være logik!Cool

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok til at blive helt rundforvirret over Indifferent Men nu tror også den er ved at være på det rene her! Cool medmindre der findes endnu en sjov regel for personer med enkeltmandsvirksomhed som også har været lønmodtager i en periode i 2009? Huh?

Fhew...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.anjahallsson.dk

En IMPONERENDE flot hjemmeside.

Hvordan har du sikret, at man ikke kan kopiere teksten paa din hjemmeside?

Men denne helt overfloedinge og hoejst maerkvaerdige skat faar ikke saa meget betydning, da underskuddet paa statsbudgettet nu er paa 12% af statsbudgettet eller omkring 100 milliarder kroner eller 6% af BNP jvf. vores statsminister.(Skriver 100.000.000.000 kroner)

Det er en meget grov beregning. Men der er ogsaa MEGET mere alvorligt end da "Thorkild Livrem" forlangte, at danskerne slankede deres forbrug.

Regningen til senere betaling er 1*10^11 / 5*10^6/borger eller omkring 2*10^4 per borger. Det bliver til mere end 20.000 per person bosidende her. Saa 1700 kroner aarligt for de relativt faa, som rammes af multimediaskatten, faar en forsvindende lille betydning.

De 20% af skatteyderne, som betaler det meste, skal hver indestaa for betaling af yderligere 1-200.000 for hver skatteaar, hvor dette underskud fortsaetter. Henseende til at mange af disse betaler 70-80% i marginalskat lader dette sig ikke goere.

Den Danske bank fik 26.000.000.000 kroner (26*10^9) som den foerste udbetaling i en bankpakke.

Lene Espersen sagde, at hun var meget stolt over at underskrive denne check til den noedlidende bank men uden konkrete begrundelser.

Det er vel den stoerste velfaerdscheck nogensinde i Danmark.

Lene Espersen er tilsyneladende ellers for reduktion af velfaerdsbetalinger til folk med mere beskedne behov.

Mindre banker koeres systematisk gennem statens "skraldespandsselskab" til fordel for de stoerre banker, uden at indskyderne taber penge ved dette.

Hvorfor saerbehandling af DDB.

Der er ingen logiske og forstaaelige forklaringer herfor. De kan naeppe heller fremskaffes.

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

http://www.anjahallsson.dk

En IMPONERENDE flot hjemmeside.

Hvordan har du sikret, at man ikke kan kopiere teksten paa din hjemmeside?

Hej Ejler - Mange tak!

Jeg har ikke sikret den.. men jeg har lavet hele siden t i flash, hvilket (forhåbentlig) gør det rimeligt besværligt at kopiere.

Mange hilsner Anja

 

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et yderliger spørgsmål i forbindelse med dette lidt aldrende topic.

Jeg er som sagt selvstændig ved siden af studiet. Lad os sige, at jeg forventede at tjene 20.000,- i 2010. Da jeg også skal betale mulitmedieskat skrev jeg i stedet 23.000,- på min forskudsopgørelse under "overskud af virksomhed".

Mit spørsmål er, hvordan jeg skal få denne multimediskat med i mit regnskab? Skal jeg i resultatopgørelsen under udgifter have en post på 3.000,-, eller hvordan skal man lige gøre?

Mvh. Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du laver en indtægtspost f.eks. under telefonudgifter/internet mv.

Her bogfører du 3tkr. i kredit.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Du laver en indtægtspost f.eks. under telefonudgifter/internet mv.

Her bogfører du 3tkr. i kredit.

Hvis Peter ellers har erfaring med det dobbelte bogholderis principper burde han jo ogsaa angive, hvor der skal modposteres.

Der er ogsaa en anden logisk fejl. Det skal kun medtages som en enkelt linie postering i indkomstopgoerelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Du laver en indtægtspost f.eks. under telefonudgifter/internet mv.

Her bogfører du 3tkr. i kredit.

Hvis Peter ellers har erfaring med det dobbelte bogholderis principper burde han jo ogsaa angive, hvor der skal modposteres.

Der er ogsaa en anden logisk fejl. Det skal kun medtages som en enkelt linie postering i indkomstopgoerelsen.

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)