Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når succes bliver et problem

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian..

Det er den klassiske problem stilling der sker når man har rogue sælger som bliver hamrende effektive ved at bruge deres egne evner.

Jeg syntes du på en pæn måde skal bede din samarbejdspartner om at finde et andet domæne og navn til virksomheden, da den form for samarbejdsaftale i har lavet, gør at det forarbejde, du har lagt i det; er baseret på en intention om at du med tiden har skabt en cash-cow for begge parter. Herfor vil der ikke være meget mening i at, du overdrager domæne navnet til ham for en lille sum. Vælger han at registrere virksomheden med det domæne navn og navne beskytte skidtet, vil højst sandsynligt betyde at du mister retten til domæne navnet. Endnu værre er at han mister en salgskanal, som er bygget op omkring et område som han højst sandsynligt ikke har kompetencerne inhouse, til at drive den form for salgskanal. Denne risiko for at han kunne komme til at ødelægge fremtidig indtjening eller omsætningen falder som følge af, at han forsøger sig frem vil jo også fjerne muligheden for, at du kan sælge ham sitet baseret på procenter af den fremtidige indtjening.

Man må derfor konkludere at det for begge parter være klogest, at i bibeholder jeres partnerskab, hvor ingen af jer har overtaget på holdet. Så længe i har hver jeres del af ansvaret for at holdet fungere optimalt, er chancerne for succes større og som sagt i en tid hvor mange virksomheder bliver overtaget, fusionere ect ect. kan man let blive smidt ud på et sidespor.

Skulle det dog ske at du en dag vil falde over projekter som er betydeligt sjovere, i den henseende at de vil kunne sikre dig et indtjening af samme kaliber, kan man jo diskutere hvad det skal koste at oplære en medarbejder til drive det inhouse , her ville jeg nok foretrække noget ala den gennemsnit måneds indtjening, inden for det sidste år x 60 (femårs indtjening) ,samt ligge en bonus i hvis man i samarbejde med medarbejderen kan få en stigning i indtjening stadigvæk. Dette skulle give jer et incitament for at bakker op om overdragelsen og at i til stadighed vil have en interesse i at give fif til den medarbejder der kan komme til at sidde med sitet efterfølgende.

 

Men som sagt er det jo en shitty luksus situation :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle og Brian

Tak for nogle hamrende gode input begge to Smile

Jo, det er netop balancen, der bekymrer mig , Brian.

Det er kun som ligeværdige partnere, at vi i fællesskab kan opnå den succes, vi begge ønsker.

Overdrager jeg domænet bliver forholdet vredet skævt.

På den anden side, Helle, så er det absolut ikke urealistisk, at jeg vil købe mig ind med nogen procenter.

Jeg er bare ikke klar til det lige nu.

Jeg ville gerne vente i nogle få måneder indtil jeg har fået lidt mere føling med tingene.

Jeg vil sige, at jeg er super glad for, at I har lyst til at hjælpe her.

Det er rart at mærke, at I andre også er der, når jeg en sjælden gang har en "nød" jeg skal have knækket Wink

Jeg har fået virkelig meget at tænke over.... skal vi sige forvirret på et højere plan Smile

Nå, nogle gode nætters søvn i kombination med jeres input skal nok lede mig til den rigtige beslutning på tirsdag.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det hele er en lille smule abstrakt så det kan godt være mit forslag ikke helt passer.

Jeg forstår det således at du ejer firma A, og din partner er ved at stifte firma B som medejer.

Hvorfor stifter i ikke firma C (hvor navnet svarer til domænenavnet), hvor du skyder domænenavn og knowhow i, og hvor din partner (gerne helt uden om firma B, hvis han kun er medejer af firma B), skyder et beløb i. Firma C skal nu leve af at sælge kunder til Firma B, og købe konsulentydelser hos Firma A.

Jeg tror dette kunne blive en interessant investering for jer begge, og samtidigt gøre dig / dit eget firma uafhængigt af dette projekt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
På den anden side, Helle, så er det absolut ikke urealistisk, at jeg vil købe mig ind med nogen procenter.

Det kunne måske var en »byttehandel« - han får domænet - og du får x procenter. Derefter arbejder i videre som I hidtil har gjort - og du vil automatisk få del i overskuddet via din ejerdel. Samtidig kunne man indarbejde en klausul omkring enighed om visse ting (eks domænet) ved et evt videresalg senere hen.

Christian iMARKETING:

Jeg er bare ikke klar til det lige nu.

Jeg ville gerne vente i nogle få måneder indtil jeg har fået lidt mere føling med tingene.

Hvis virksomheden skal køre videre som hidtil - og der ikke er nogen økonomisk risiko forbundet med dette - så er det da bare med at hoppe med på vognen hvis du virkelig tror på projektet :·)

... derudover skrev du vist at det var et a/s din partner ville stifte. Det får mig så lige til at tænke på om der er flere ansatte under ham - eller om han er alene på banen. Er der flere ansatte og/eller økonomisk risiko for din partner? For dette ville også være en vigtig faktor i afgørelsen om fordeling, ansvar og risiko.

Christian iMARKETING:
Det er rart at mærke, at I andre også er der, når jeg en sjælden gang har en "nød" jeg skal have knækket

Du kender jo amino.... vi elsker at blande os i alting Wink selvfølgelig vil vi knække nødder :·) eller hjælpe til at de bliver det...

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)