Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan angribes etiketdesign?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

er der nogen derude, der kender nogen - eller måske selv er i stand til, at designe etiketter hurtigt og billigt? Skal med tiden have oversat nogle hundrede etiketter, der i dag foreligger på udenlandsk. Lige nu findes etiketterne som FH11-filer, og når oversættelserne er parat, skal de danske tekster erstatte de nuværende, sådan at designet bevares.

Steen / Økomaling.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen,

I arbejdet med design til etiketter er der en stribe udfordringer, som du skal være opmærksom på.:
- Trykteknik
- Muligheder for materiale valg
- Antal farver

Er der ”kun” tale om tekstudskiftning, vil det være væsentligt om teksterne i F11 dokumentet kan redigeres – ofte er det ikke tilfældet, hvis du får filerne fra en slutproducent af etiketterne. Får du artwork fra flere producenter, kan der være flere udfordringer – det som lyder enkelt, kan (men behøver ikke) være op ad bakke.

Alt afhænger af:
- Tilstand af artwork, som der skal arbejdes med.
- Systematikken fra din side; gør du alt klart, så der er ikke bliver tvivl, vil det gøre projektet langt nemmere at koordinere.
- Hvordan skal det afleveres?

Design til etiketterne er en anden type opgave end tekstændring og du vil skulle tage højde for, om designet skal have en rød tråd ifht. andre produkter – eller sin egen identitet. Er det en del af øvelsen, så er det vigtigt at få klarlagt fra start for at afstemme forventninger.

Vi har lige været igennem en lignende øvelse for en af dine kollegaer i branchen og erfaringerne herfra kan jeg dele med dig– dog ville være godt, om du kunne sende en fil til mig, som er repræsentativ for dem alle– så vil jeg gerne kigge den igennem og komme med både en anbefaling og pris. Vi kan løse denne opgave hurtigt og til en fornuftig pris.

Du kan sende materiale på ja@brandsurface.net og som du kan se på vores hjemmeside, så arbejder vi en del med forpakningsmaterialer. Eventuelt kan du give mig et kald på 31 59 59 49, hvis det gør verden nemmere.

Mange hilsener,

John

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)