Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms + pligter = bogholder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er helt ny på området, så jeg håber i bærer over med mig :)

Jeg skal til at åbne min første web butik, det hele er sådan set på plads, MEN! Jeg skal til at moms registrere mig...Jeg har læst og læst og læst om emnet og har efterhånden brugt mere tid på MOMS læsning end på alt andet, men forstår stadig ikke meget...Som jeg har forstået det, så skal jeg lave momsregnskab hvert kvartal og årsregnskab - er der mere? 

Min situation er således:

Jeg skal importere varer fra England og sælge dem i min webshop. (Så import fra EU land er også med)

Jeg vil helst undgå alt det med moms regnskab, skat, og hvad er ellers hører med af de "kedelige" ting. Er det så en bogholder jeg har brug for, til at klare alle disse ting for mig? Og hvad kræves så af mig? At jeg bare beholder alle regninger, kvitteringer osv. som har med min webshop at gøre og ikke andet?

Sidst men ikke mindst, hvis ovenstående kan lade sig gøre med en bogholder, hvor meget ville det evt. ca. koste mig? Jeg forventer ikke at sælge meget i starten, lad os sige en 5-10 varer per måned (optimistisk set). Kan nogen give en ca. pris ville jeg være glad :)

På forhånd tusind tak for hjælpen og tak for et suverænt forum! :) 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En bogholder (eller et regnskabskursus) vil nok være en god idé for dig. Når du taler med en bogholder skal du høre, om han/hun kan hjælpe dig hele vejen igennem til selvangivelsen eller om vedkommende anbefaler, at du får en revisor til at afslutte årsregnskabet, for i så fald er der tale om to personer, der skal ind over.

De fleste bogholdere arbejder på timeløn, og den svinger meget alt efter køn, erfaring og placering på landkortet for nu at tage nogle få af de parametre, der spiller ind. Men dem, som skal give dig et tilbud/overslag, vil spørge til antallet af bilag - selvom du kun har 5 salg om måneden, kan regnskabet godt være langsommeligt at lave, hvis du har en halv million udgiftsbilag i rodet orden... Men ellers er mit bud, at det nok tager 2-4 timer at starte dit bogholderi op og bogføre for de første par måneder eller 3 og så lukke regnskabet sammen med dig, så du kan lave din selvangivelse. Med ALLE forbehold !! Du kan evt. udbyde opgaven på Aminos Freelancer.

Du skal kunne levere: Bankkontoudtog (og hvis det er hos os, vil vi gerne have det som en fil fra netbanken), bilag (både dem, der er gået via banken og de ting, du evt. selv har lagt ud for). Og en mailadresse, så man kan skrive og stille supplerende spørgsmål. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Anette :)

Så er det oprettet på Aminos Freelancer :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)