Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har lige været i Rabatten på DR1 - men serveren kunne ikke følge med!

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

I bør gå over til gridbaseret servere, så din side ikke er afhængig af at en enkel server men et hav af dem, vi bruger selv http://mediatemple.net/  så når vi eller vores kunder oplever et peak, så kan det hele følge med.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Niels Boldt ret!


Igen, det kan være der er for meget i din cache, som så overbelaster serveren. Det kan også være hvis den gemmer alle sessions i databasen. Eller hvis der er flere servere der køre på samme forbindelse. Ja det kan stort set være alt.

 

Dog skulle man da mene at en server hos scannet, kunne klare flere tusinde besøgende.

Venlig hilsen
Bastian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Boldt:
Nu ved jeg faktisk ikke præcist hvad en shop koster ved scannet eller lign men hvis det er omkring en tusse om måneden kan man altså ikke forvente at få noget der skalerer herfra og ind i himlen. Det er mit postulat at det vil være væsentligt dyrere og den ekstra udgift kan jo hurtigt spise de ekstra indtægter der vil være ved at man kan håndtere sjældne spidsbelastninger.

Så hjælper jeg dig lige med lidt priser: Vi giver 3500 om måneden - heraf er de 2500 for serveren... så jeg vil mene at man skulle forvente at skidtet er i orden til en almindelig shop!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Så hjælper jeg dig lige med lidt priser: Vi giver 3500 om måneden - heraf er de 2500 for serveren... så jeg vil mene at man skulle forvente at skidtet er i orden til en almindelig shop!

Hold da fest, så er det da også betalt.

Jeg synes generelt at det er en ret spændende diskussion da der tit herinde (og jeg deltager gerne selv Big Smile) er diskussioner om lejede eller open source løsninger er de bedste (Lundsby: "for e-købmænd").

Jeg synes klart at dette scenarie er noget der trækker ned ift lejede systemer. Hvis man som her er utilfreds med performance, kan man ikke bare tage sin shop og prøve en "second opinion" hos et andet hosting firma, eller få nogle andre udviklere til at se om der er "kedelige ting i koden". Ikke at jeg siger at Scannet skulle have kunne klare belastningen (jeg aner jo reelt ikke hvor mange brugere der klikkede ind på sinful.dk efter udsendelsen - hvilken jeg iøvrigt også selv sad og så... og tillykke med det iøvrigt), men omvendt kan man jo heller ikke finde ud af det, da man ikke kan afprøve det andre steder.

Generelt til jer med "dedikerede servere" så vil jeg klart anbefale jer at kigge på noget virtualisering i første omgang (hvis I ikke ved hvad dette er, så spørg jeres hosting virksomhed). Det gør det på sigt lettere at skalere op til mere hardware uden alt for store bekymringer. Det er typisk også billigere end en dedikeret server.

Når det kommer til "cloudcomputing" som også bliver anbefalet af nogen, ville jeg nok lige klappe hesten. VI har selv løsninger på Amazon EC2/S3 (ikke shops dog) og dette kræver altså lidt at sætte op og ikke noget man "lige" gør. Dette kan typisk først rigtigt betale sig når vi kommer op i større løsninger og man har tid (penge?) til at gøre dette rigtigt.

Disclaimer: Min ene virksomhed sælger Magento systemer.

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Til 3500 kr. om måneden skal siden ski' kunne holde til lidt omtale i medierne. :-) Syntes det er for dårligt at den gik ned når i havde mest brug for at den kørte. :(

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må jeg desvære (el. heldigvis om man vil) ikke udtale mig negativt om mine såkaldte konkurrenter, men jeg kan generelt sige at der mange steder laves et oversalg af kapaciteter på en sådan måde at netop peek-perioder som f.eks. denne ikke kan håndteres effektivt af det lejede setup.

Hostingudbyderen gambler således med at den enkelte kunde ikke oplever / opdager den slags periodiske trafik-klumper og dermed har de en fed fortjeneste på deres løsninger ifht. os andre som rent faktisk leverer det vi lover, og dimensionerer vores netværk til at kunne følge med.

Endnu mere frustrerende bliver det så, når man ser virksomheder med respektable navne (ingen nævnt, ingen glemt) der tager de høje priser og stadig leverer den lave service på oversolgte systemer.

Jeg har efterhånden i mit virke som konsulent og som indkøber af hosting ydelser for mig selv og kunder, stiftet kendskab med stort set alle hosting udbydere i dk, og altid benyttet lejligheden til at se mig om og køre et par hurtige tests, og det er på denne baggrund jeg udtaler mig.

Den eneste måde at sikre dig på er at bede om adgang til en test-server så du, eller din administrator, kan logge ind og udføre et par tests for at sikre at netværket og serveren kan følge med til presset.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Jeg synes generelt at det er en ret spændende diskussion da der tit herinde (og jeg deltager gerne selv Big Smile) er diskussioner om lejede eller open source løsninger er de bedste (Lundsby: "for e-købmænd").

Nu var jeg ikke den eneste som ikke synes at Open Source vejen, var så fantatisk. D'herrer deMib og Rosenstand deltager også, og ja de har jo nok været inde over flere shop projekter end du har spist ærter :-)

Man kan iøvrigt læse hele tråden her: http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx?PageIndex=15 (det kan varmt anbefales hvis man står overfor at skulle vælge shop system.

Rasmus Lindgren:
Jeg synes klart at dette scenarie er noget der trækker ned ift lejede systemer. Hvis man som her er utilfreds med performance, kan man ikke bare tage sin shop og prøve en "second opinion" hos et andet hosting firma, eller få nogle andre udviklere til at se om der er "kedelige ting i koden".

I det her tilfælde kan jeg kun give dig ret! Hvis en del af ens løsning, ikke virker optimalt er det selvfølgelig fedt at kunne skifte den, og ikke skulle udskifte hele løsningen. Nu er det her, et meget specielt tilfælde, med en peak-belastning, som det kan være svært at vurdere om det er rimeligt at serveren skal kunne klare.
I det normale tilfælde, har det ihvertfald hos os, været udelukkende vores problem, når en side ikke har kørt hurtigt nok, været en og alene vores problem, og vi har måtte løse det enten ved at rette i kode eller indkøbe flere server ressourcer. (Tror faktisk kun vi har en eller to på dedikerede servere, og vi har en del der har været på tv og i avisen).

Nogen gange ærger det mig faktisk at vi ikke har leveret i et Open Source system, hvor kunden selv ejer koden, så var det nemlig også hans ansvar når der skal rettes i den, og så havde vi et sted at sende regningen hen. Nu må vi selv tage den!

Et slag på tasken, så vi da nok brugt 1000 timer, på sådanne gratis rettelser. Havde det været et Open Source system, så havde været en 1 million mere faktureret, det er jo ikke så tosset. (Men det kan da være at vi er det :-) )

Rasmus Lindgren:
Når det kommer til "cloudcomputing" som også bliver anbefalet af nogen, ville jeg nok lige klappe hesten. VI har selv løsninger på Amazon EC2/S3 (ikke shops dog) og dette kræver altså lidt at sætte op og ikke noget man "lige" gør. Dette kan typisk først rigtigt betale sig når vi kommer op i større løsninger og man har tid (penge?) til at gøre dette rigtigt.

CloudComputing, synes jeg ser ud til at være intet mindre end fantatisk, med de priser f.eks. Microsoft har sat, så er det svært at se hvorfor man skulle hoste selv eller hos en national udbyder. 1 Gb SQL med fail-over til 10 $, det er for vildt! Jeg synes det er synd, for dem der er i hosting-branchen, for de er da væk om 5 år. Men sådan er det, de store spiser de små.

Vi har været så heldige at finde en investor, der funder færdiggørelse af vores nye version, udvikling, markedsføring internationalt samt at vi flytter til Microsoft's Cloud. Det tror jeg faktisk, er det eneste svar på Tommy's situation, via skyen ville han sætte f.eks. 5 servere til at kører hans shop i 3 dage efter han havde været i Rabetten, og så ville han ikke skulle betale mere for det end en halv måneds ekstra leje, det er da genialt!

Offtopic: Det går virkeligt godt vores lille biks, det er et helt ekstremt scope af en investor vi har fået! Jeg kan desværre ikke oplyse navnet på ham endnu. Derudover har vores beta-designere virkeligt, taget systemet til sig, og det er utroligt hvad de kan bygge med det. (Man kan se et par interviews med dem på www.CloudSprout.dk som desværre stadig ligger i bygge rod.

Der er virkeligt stærke indikatorer på at vi kan opnå vores hovedformål, nemlig at springe programmøren når der skal bygges sites og shops :-)

(Det hørte måske mere til i jante-tæskeren, men jeg synes ikke der var nok til en hel tråd, før jeg kan offentligtgører navnet på vores investor/partner.)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Andersen:

Har lige været på TV med vores shop (www.sinful.dk) fordi vi har testet kondomer for rabatten på DR1 - men Scannets servere kunne ikke følge med så det lykkedes næsten ikke komme for nogen folk at komme ind på siden, øv :(

Hvor mange besøgende skulle sådan en server kunne håndtere? (vi har bare en almindelig scannet shop) og er det normalt at den ikke kan håndtere en så pludselig stigning i besøgende?

Har du spurgt Scannet om det samme og hvad sagde de?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Nu var jeg ikke den eneste som ikke synes at Open Source vejen, var så fantatisk. D'herrer deMib og Rosenstand deltager også, og ja de har jo nok været inde over flere shop projekter end du har spist ærter :-)

Nu er det en gammel tråd fra sidste år, jeg har ikke behov for at tage vores open source/saas diskussion op igen Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Nu er det en gammel tråd fra sidste år, jeg har ikke behov for at tage vores open source/saas diskussion op igen Smile

Heller ikke her :-) God weekend!

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)