Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har lige været i Rabatten på DR1 - men serveren kunne ikke følge med!

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Nu bliver det jo også i trådens ånd, så jeg kan vist godt fortsætte lidt ud af sporet;

Helle, hvad er det for en shopløsning du har? Ud fra kildekoden er det en ældre sag eller er det bare mig der ser forkert?

Tonny - sorry - håber du alligevel kan bruge debatten til noget :·)

Allerup: Det er såmænd en dandomain shop... og jeg tror simpelthen at dandomain er bygget i noget lortekode (uden jeg aner en pind om sådan noget)... men jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være der var galt. Da de også selv erkender at jeg ikke skal indbyde så mange til udsalg på een gang - så må de jo også være klar over at der er et problem. De sagde også at der var andre som måtte dele deres nyhedsbrevsudsendelser op i portioner af samme årsag.

Det skal dog siges at de har hoppet på tungen hver gang det er sket - og gjort alt hvad de kunne for at hjælpe - men uden held. Så det er bestemt ikke fordi de ikke er velvillige.

Du fatter ikke hvor sure kvinder bliver når de ikke kan komme til at putte varer til halv pris i deres indkøbskurv Indifferent

Jeg er på vej videre - det holder jo slet ikke....

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny
Har selv haft den fede oplevelser at være i Rabatten og det gav 10.000 downloads af vores www.24goal.com program på 1 time inden serveren gik ned;)

Tjek vores optræden i Rabatten her:

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en ekstremt kompliceret diskussion i er ved at bevæge jer ud i :-) 

Tingene er desværre bare ikke så simple som dårlig kode etc.  Hvordan er din database konfigureret, kører den på en dedikeret database server(typiske karakteristika for sådan en er meget ram, knap så hurtig cpu) eller kører den den på samme maskine som hoster webserveren?

Problemet kan også være så simpelt at databasen ikke kan håndtere tilstrækkeligt med simultane forbindelser?

Er der noget cache foran serveren til at aflaste den eller bruger man cache mellem webserver og database(mit bud er at du ikke har nogle af de dele).

Hvor mange brugere der er online pt siger nødvendigvis heller ikke noget om belastningen på serveren. Det der er interessant her, er hvor mange forespørgsler serveren er ved at håndtere parallelt.  Tænk på at en bruger sagtens kan være online uden at belaste serveren hvis man eksempelvis studerer en side uden at klikke videre.

Er der sat en monitor på din server? Den vil hele tiden optage hvad der sker og du har så mulighed for at gå tilbage og se hvad der egentlig blev belastet i en peak.

Hvis du gentagne gange har problemer burde du bruge noget tid på at load teste systemet, der er mange forskellige værktøjer til dette. Søg eksempelvis på 'jmeter' eller 'load testing'. Når man gør det kan man så samtidig følge med og se hvad der sker.

Alternativt kunne du også overveje at migrere til eksempelvis amazon, her kan du på minutter skalere din server park op og ned så kapaciteten matcher efterspørgslen

Mvh

Niels

 

 

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny.

Til lykke med det, I gjorde det glimrende Yes

Jeg kører også på Scannets servere og var i Rabatten for et par år siden med www.Pillefyring.dk.

Jeg havde tæller på, og der var godt nok tryk på; men serveren holdt Smile

Venlig hilsen,

Christian

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

- I sige bare til når I vil have et setup der sparker røv baseret på magento... Wink

Kan se at "du" var lige at holde lidt igen.  Big Smile

 

Den var simpelthen for oplagt!

Hav en skøn aften derude... Smile

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Boldt:
Alternativt kunne du også overveje at migrere til eksempelvis amazon, her kan du på minutter skalere din server park op og ned så kapaciteten matcher efterspørgslen

Et par minutter er alt for lang tid at bruge på skalering hvis det virkelig rykker.

- Det er jeg sikker på et site som Billetlugen efter hånden MÅ have erfaret...

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Niels Boldt:
Det er en ekstremt kompliceret diskussion i er ved at bevæge jer ud i :-) 

Ja, det er det, og inden jeg var færdig med teksten var jeg blondine Huh?

Trods den nye hårfarve sætter jeg da stor pris på dine mulige årsager Wink som jeg er sikker på Tonny også kan få glæde af.

Når jeg hoster min shop hos en udbyder - så forventer jeg faktisk at de sørger for at alt kører - og hvis det ikke gør... så skal de da bare finde ud af hvorfor. Jeg har jo hverken adgang eller forstand på serverproblematikken - så hvordan skulle jeg kunne gøre andet end at brokke mig.

Uanset hvordan vi vender og drejer det - så kan shoppen ikke klare et udsalg (hvor brugerne ER meget aktive og hele tiden klikker sig ud og ind af varekortene og undersøger om den størrelse de mangler er der osv.

Jeg kigger faktisk på Magento og andre løsninger pt - men for mig er det ikke nok med en fed shop. Der skal nogle personer til som kan løfte hele gildet - og som kan følge shoppen til dørs uden en masse problemer. Sikkerhed er nøgleordet - jeg har både min familie og tre ansatte som lever af det her - der er ingen plads til fejl... Og så skal de følges med en småhysterisk it-mongol på sidelinien. Det kræver sgu sine mænd Tongue Tied Orker næsten ikke processen selv bare jeg tænker på det - ha ha....

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar og hilsner - selvom jeg ikke blev voldsomt klogere :D

Må indrømme at salgsmæssigt så har de gange vi har været på EB TV givet meget mere - men da en sjov oplevelse at prøve det.

Skal ligesom Helle have lavet en shop - inden snart... Ville man kunne leje sig til en server hvor man er ret sikker på at den ikke låser helt ved et par tusinde besøgende - ved ikke om jeg tør Scannet næste gang. :D

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:

Et par minutter er alt for lang tid at bruge på skalering hvis det virkelig rykker.

- Det er jeg sikker på et site som Billetlugen efter hånden MÅ have erfaret...

Hvad er dit alternativ? Billetlugen er jo et ekstremt eksempel hvor de går fra normal belastning til yderst ekstrem når klokken passerer eksempelvis 10.00. Samtidig vil de kunne forudsige dette og forberede sig, så derfor er det selvfølgelig ikke ok at de går ned. Så skulle man jo altid have en kæmpe ekstra kapacitet, hvilket nok ikke er rentabelt. Det er måske den kalkule billetlugen har lavet. Skidt med at de hænger lidt når man sælger u2 eller noget andet hot. Billetterne skal jo nok blive solgt og man har ikke udgifter til kapacitet der det meste af tiden er overflødig

Det eksempel der bliver diskuteret i denne tråd tror jeg ikke har disse karakteristika og derfor ikke rimeligt at sammenligne med billetlugen. Her vil der være en mere glidende overgang og man kan ikke nødvendigvis forudsige belastningen. Så derfor burde amazon være et god bud.

Man starter eksempelvis ikke skaleringen på amazon når man kører 100% af serverkapacitet men når man måske nærmer sig 75%. Så har de nye servere jo lige tid til at starte op inden man peaker helt ud. 

/Niels

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Ja, det er det, og inden jeg var færdig med teksten var jeg blondine Huh?

Trods den nye hårfarve sætter jeg da stor pris på dine mulige årsager Wink som jeg er sikker på Tonny også kan få glæde af.

Når jeg hoster min shop hos en udbyder - så forventer jeg faktisk at de sørger for at alt kører - og hvis det ikke gør... så skal de da bare finde ud af hvorfor. Jeg har jo hverken adgang eller forstand på serverproblematikken - så hvordan skulle jeg kunne gøre andet end at brokke mig.

He - jeg skulle måske overveje at skifte over til frisørbranchen.

Nu ved jeg faktisk ikke præcist hvad en shop koster ved scannet eller lign men hvis det er omkring en tusse om måneden kan man altså ikke forvente at få noget der skalerer herfra og ind i himlen. Det er mit postulat at det vil være væsentligt dyrere og den ekstra udgift kan jo hurtigt spise de ekstra indtægter der vil være ved at man kan håndtere sjældne spidsbelastninger.

Så inden man går helt i panik og skifter bør man nok lave et estimat på mistede indtægter vs øgede udgifter. Så kunne det jo sagtens ende med at scannet var den bedste løsning

/Niels

 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)