Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har lige været i Rabatten på DR1 - men serveren kunne ikke følge med!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :D

Har lige været på TV med vores shop (www.sinful.dk) fordi vi har testet kondomer for rabatten på DR1 - men Scannets servere kunne ikke følge med så det lykkedes næsten ikke komme for nogen folk at komme ind på siden, øv :(

Hvor mange besøgende skulle sådan en server kunne håndtere? (vi har bare en almindelig scannet shop) og er det normalt at den ikke kan håndtere en så pludselig stigning i besøgende?

Mvh

Tonny

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tillykke med omtalen :·) og hvor er det dog træls at der sker en overbelastning.

Vi har egen server hos DanDomain og den kan max klare ca 300 besøgende på een gang - er der 500 så går den fuldstændig i slow og kan slet ingenting. Det er sørgeligt.... Jeg kender dog ikke noget til scannet - men kunne forestille mig at det er nogenlunde det samme...

Krydser fingre for at de kommer igen senere - mon ikke de reelt interesserede gør det :·)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Vi har egen server hos DanDomain og den kan max klare ca 300 besøgende på een gang - er der 500 så går den fuldstændig i slow og kan slet ingenting. Det er sørgeligt.... Jeg kender dog ikke noget til scannet - men kunne forestille mig at det er nogenlunde det samme...

Er det en dedikeret server, eller en virtuel? Med mindre det er meget tungt indhold bør 500 besøgende vel nok kunne håndteres?

 

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Surt show. :( Det er ikke hver dag man får den slags PR. :-)

Hvor mange besøgende du kan have på én gang afhænger af utrolig mange ting, bla Software, hardware og opsætning. Jeg vil da tro at Scannet har defineret hvor mange besøgende ad gangen deres løsning kan håndtere i jeres aftale? (I grove tal).

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:
Er det en dedikeret server, eller en virtuel? Med mindre det er meget tungt indhold bør 500 besøgende vel nok kunne håndteres?

Det er en dedikeret server jeg har for mig selv hos dandomain. Jeg fik den for at løse problemet - men desværre hjalp det overhovedet ikke. Hver gang vi har udsalg sker det hvis jeg sender nyhedsbrev ud til alle på een gang. Så nu er vi begyndt at dele dem op i portioner for at undgå disse peaks. DanDomain siger at sådan er det bare og ingen af deres andre shops kan klare 500 på een gang som er aktive. så videre derfra skal vi da godt nok...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle: Det syns jeg godt nok lyder lidt underligt.

Jeg har selv en dedikeret server i tyskland, og den kan sagtens håndtere flere hundrede brugere online samtidig uden at det kan mærkes.

Især til en shop er det jo også begrænset hvor meget en besøgende belaster, og de klikker jo ikke alle sammen på en gang.

At prisen så også er en helt anden end i DK er jo en dejlig sidegevinst.

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes godtnok det er lidt skræmmende at 500 samtidige besøg skulle kunne vælte en server.
Det må næsten hænge sammen med et meget lille skaleret server eller dårlig kode :S

Selvfølgelig vil enhver server havde problemer hvis antallet af besøg eksplodere, og jeg kan godt følge dem der har svært ved at følge med til Digg/slashdot effekten men der plejer antallet af besøg jo også at blive målt i 100.000'er eller milioner.

Vi har flere kunder der sender nyhedsbreve ud til 50.000+ kunder, og det er ikke noget vi spekulere nærmere over. Vi har også flere kunder der har været i TV og det har heller aldrig været et problem.

Når alt det er sagt så får man jo nok også ca. hvad man betaler for når det kommer til server hosting.

P.S. Tonny, jeg så godt jeres indslag og tænkte også straks, det må da være godt for buisness :) Tillykke med det, også håber jeg nogle af dine besøgende kommer igen i morgen.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Tony

 

tillykke med omtalen! - så godt  rabattens juleomgang.

Jeg har desværre også oplevet at tv-omtale lægger en server ned. Det er dårlig hosting synes jeg især fordi du har betalt for en dedikeret server.  øv øv og 3 gange øv og thumbs down til scannet.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg en del besøgende på Min-mave dagligt og jeg blev da lidt nysgerrig for at finde ud af præcis hvor mange efter denne lille debat omkring hvad de enkelte systemer/servere kan klare.

Jeg har derfor været inde at tjekke og for 5 minutter siden var der 385 brugere online, det er altså udelukkende personer der har oprettet en profil og er logged ind på siden.

Derudover må der være en pæn hændfuld gæster som jeg så desværre ikke kan se lige pt.

Jeg har på den gamle platform oplevet lignende problemer med server der gik ned på de mest besøgte tidspunkter på døgnet og det uanset om det var den ene eller den anden server.

Jeg tænker nu om det simpelthen kan være "dårlig kode" som gør at sitet/webshoppen ikke kan håndtere så mange besøgende som I oplever og har oplevet?

Bare en tanke

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver det jo også i trådens ånd, så jeg kan vist godt fortsætte lidt ud af sporet;

Helle, hvad er det for en shopløsning du har? Ud fra kildekoden er det en ældre sag eller er det bare mig der ser forkert?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)