Hej Hasanis.
Jeg har selv, som ansat og i den konsulentvirksomhed som jeg ejer, udarbejdet og implementeret flere vækstplaner, og mit umiddelbare råd er følgende:
1. Start med at analysere virksomheden;
1.1 Hvad fungere godt/mindre godt?
1.2 Hvilke marketingsværktøjer fungerer godt/mindre godt?
1.3 Osv, osv,
Få så mange inputs fra medarbejderne som muligt, da der på operationelle niveau i en virksomheder, ligger megen af den information du/I har brug for, for at beskrive/definere fokusområder for vækstplanen.
2. Beskriv visionen for vækstplanen? (Hvor vil du/I gerne hen?)
2.1 Ud fra analysen af virksomheden, skal fokusområder og konkrete aktiviteter beskrives. (F.eks. Vi skal besøge fem nye kunder hver måned eller vi skal nedbringe vores kostpriser med 10% eller vi skal udsende én kampagne hver måned eller, eller....)
2.2 Sørg for disciplineret opfølgning med fast frekvens (F.eks. hver anden uge), således at alle indvolverede personer/medarbejdere holder fokus på de aktiviteter som er vigtigt for realisering af jeres vækstplan.
Fokus og disciplineret opfølgning, er det vigtigste værktøjer for realisering!
Held og lykke
Thor Mønsted
PS. Skriv en e-mail og jeg kan fremsende beskrivelse af den fremgangmøde jeg normal bruger.