Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt.. Dvs. jeg venter til det nye år med VSO, og nu afskriver jeg udgifterne på min private selvangivelse.. 

Så kommer der dog lidt flere dumme spørgsmål :(

Hvad skal jeg skrive på min virksomhedsangivelse?
Fordi tænker på de udgifter jeg har, er jo ex. moms kan jeg trække momsen fra på dem også i år, er regitret at have moms ting fra 1.12.10 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Fordi tænker på de udgifter jeg har, er jo ex. moms kan jeg trække momsen fra på dem også i år, er regitret at have moms ting fra 1.12.10 


Mener du ikke 01.12 09???

Hvis du ikke tidligere har skrevet nogen faktura ud til kunder UDEN moms - så kan du i princippet få flyttet din momsregistrering tilbage til der, hvor du havde dine første udgifter. På den måde kan du få refunderet momsen på dine opstartsudgifter.

Hvis du allerede har faktureret uden moms er ovenstående ikke en mulighed. Men de bilag som du har fra før du bliver momsregistreret skal bogføres inklusiv moms. Momsen er i den situation en udgift som du har.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik :)

Du altid så dejlig hjælpsom.

 

Jeg har ikke selv udstedet nogle fakturaer, da jeg kun har haft udgifter pt.

Fakturaen på designet er ex. moms - så den kan jeg vel godt opgive, og det kan jeg vel med alle de andre også som kommer inden årsskiftet.
Ja du har helt ret, mente 01.12.09.

 

Så lige for at forstå det hele 110% korrekt :)

 

1: Udgifterne til virksomheden sættes ind under min private selvangivelse.

2: Jeg venter med at tilmelde mig VSO, til jeg begynder at tjene penge.

3: Momsen opgives under virksomhedens skattemappe.

4: Skal der opgives noget under virksomhedens skattemappe, med hensyn til udgifterne?

5: Da mit firma skal sælge alkohol også, er det så muligt jeg også indkøber disse og skriver fra i regnskabet i år, da jeg så har alt på plads til lanceringen af firmaet til januar?

 

Tak

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick,

Hvis du har betalt moms på nogle af faktura som du har fået inden du bliver momsregistreret så kan du få momsen tilbage fra SKAT.

Patrick:
: Udgifterne til virksomheden sættes ind under min private selvangivelse.

Resultatet (som i dit tilfælde er udgifterne) skriver du på din selvangivelse, Jeps!Yes

Patrick:
2: Jeg venter med at tilmelde mig VSO, til jeg begynder at tjene penge.

Jeps

Patrick:
Momsen opgives under virksomhedens skattemappe.

Ja - angives via Tast-Selv

Patrick:
4: Skal der opgives noget under virksomhedens skattemappe, med hensyn til udgifterne?

Nej. Resultatet på selvangivelsen. Hvis SKAT vil have dokumentation for dit fradrag beder de om regnskab. Det fremsender du bare og skriver evt. i et følgebrev at resultatet skyldes opstartsomkostninger.

Patrick:
Da mit firma skal sælge alkohol også, er det så muligt jeg også indkøber disse og skriver fra i regnskabet i år, da jeg så har alt på plads til lanceringen af firmaet til januar?

Du kan godt indkøbe varer før januar måned. Men hver opmærksom på at det ikke medfører et fradrag. Du har i princippet blot omfordelt dine penge til varer.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Da mit firma skal sælge alkohol også, er det så muligt jeg også indkøber disse og skriver fra i regnskabet i år, da jeg så har alt på plads til lanceringen af firmaet til januar?

Henrik Krogh:

Du kan godt indkøbe varer før januar måned. Men hver opmærksom på at det ikke medfører et fradrag. Du har i princippet blot omfordelt dine penge til varer.

Henrik

Okay perfekt. Det tænkte jeg nok, for det jo ikke rigtig en start udgift, så den kan jeg ikke smide ind under udgift i min private skattemappe vel?

Men dem kan jeg evt. trække momsen fra på?, og så på denne måde få momsen refunderet i år, ikke sandt?

 

Endnu engang tak for det hurtige svar.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Men dem kan jeg evt. trække momsen fra på?, og så på denne måde få momsen refunderet i år, ikke sandt?

JA. Her kan momsen fratrækkes for 2009

Patrick:
Okay perfekt. Det tænkte jeg nok, for det jo ikke rigtig en start udgift, så den kan jeg ikke smide ind under udgift i min private skattemappe vel?


Nej. Når du sælger varerne i 2010 vil de indgå i vareforbruget og bliver dermed i takt med at de sælges fratrukket. Det vil så indgå på selvangivelsen for 2010 (som du indberetter i 2011.

Du bør overveje at tilmelde dig et af Anette Sands regnskabsaftener. Det tror jeg vil give dig stort udbytte.

Nu ved jeg ikke om det er danske leverandører du har eller egen import af alkohol, men du skal være opmærksom på at SKAT godt kan være ekstra opmærksomme på forretninger med alkohol. Det er vigtigt, at du kommer godt fra start med dit regnskab. Jeg kan også godt forestille mig at hvis du selvangiver et minus på 30t kr., at de vil kunne være interesseret i at se dit regnskab. Du vil formentlig ikke opleve problemer så længe dit regnskab er udarbejdet.

Afhængig af din virksomhed så er du også opmærksom på krav om evt. registrering hos fødevaremyndighederne? Har en ven der lige har fået en bøde på 10.000 kr. for ikke at have lade sig registrere hos fødevaredirektoratet for salg af vine.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Da min virksomhed fungerer som en pointsite, dog med en masse private aftaler med analyse firmaer, skal alkoholen bruges som gaver til brugerne.

Alkoholen bliver købt i henholdsvis inco og metro da disse har fornuftige priser - Mener ikke det kræver registrering hvis jeg køber dem der?

 

Okay, hvor finder jeg Anette Sands regnskabsaftener?

 

Dvs. alkoholsprodukterne er ikke nogle jeg sælger, det nogle folk kan "få" for deres opsparede points.

Og lige for at forstå det ret, så de købte alkoholsprodukter, skal jeg ikke taste ind nogle steder, før i år 2011?, eller skal jeg stadig taste momsen ind for dem i år? dog ikke taste dem ind som en opstartsudgift.

 

Undskyld mine dumme spørgsmål

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ikke dumme spørgsmål på Amino.Wink

Anette Sand har eksempelvis http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

Patrick:
Og lige for at forstå det ret, så de købte alkoholsprodukter, skal jeg ikke taste ind nogle steder, før i år 2011?, eller skal jeg stadig taste momsen ind for dem i år? dog ikke taste dem ind som en opstartsudgift.

Korrekt køb af alkoholprodukter påvirker ikke resultatet for i år.Det er først når du laver selvangivelsen for 2010 i foråret 2011.

Det er kun momsen som du skal indberette hvert kvartal.

Patrick:
Alkoholen bliver købt i henholdsvis inco og metro da disse har fornuftige priser - Mener ikke det kræver registrering hvis jeg køber dem der?

Det kan kræve registrering, hvis du køber til lager hos dig selv. Det er forbrugerbeskyttelse ud fra princippet om fødevarer (som også inkluderer alkohol) opbevares korrekt og hygiejnisk - eksempelvis at du ikke bruger hundehuset til lager.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så må jeg blot indkøbe det når jeg skal bruge det, det intet problemet.  - Men lad os antage jeg indkøber fx. 10 flasker i år, til udsendelse, kan jeg så skrive disse på moms angivelsen sammen med momsangivelsen fra udgifterne?

 

Tak

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Men lad os antage jeg indkøber fx. 10 flasker i år, til udsendelse, kan jeg så skrive disse på moms angivelsen sammen med momsangivelsen fra udgifterne?


JA!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)