Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har startet to virksomheder op, hvor af den ene har opstartsudgifter for ca. 30.000 kr.

Denne virksomhed er registret som enkeltmandsvirksomhed, med moms-registrering.

Jeg ville så høre, om der er mulighed for at afskrive de 30.000 kr i skat? Fordi der begynder ikke at komme indtægter i virksomheden før til start feb. da virksomheden først skal startes 110% op før indtægterne kommer.


Håber i forstår mit spørgsmål

 

På forhånd tak

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Jeg ville så høre, om der er mulighed for at afskrive de 30.000 kr i skat?


Ja. De 30.000 kr. vil fragå i din skattepligtige indkomst.

Henrik

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 4 person

både og ...

Det kommer an på hvad de opstartsomkostninger vedrører. Hvis det er anskaffelse af driftsmateriel over småaktivgræsen - som for 2009 udgør 12.300 - kan disse ikke afskrives/fradrags fuldt ud i år 1

Har du afholdt etableringsomkostninger på etablering af kreditter, vil disse heller ikke kunne fradrages fuldt ud, medmindre der er tale om en løbetid på under 2 år

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Opstartomkostningerne vedrører følgende:

Udarbejde af grafisk design til hjemmesiden

Programmerings arbejdet 

Sms gateaway til hjemmesiden

Markedsførring

 

Håber dette hjælper?

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian S.:

både og ...

Det kommer an på hvad de opstartsomkostninger vedrører. Hvis det er anskaffelse af driftsmateriel over småaktivgræsen - som for 2009 udgør 12.300 - kan disse ikke afskrives/fradrags fuldt ud i år 1

Har du afholdt etableringsomkostninger på etablering af kreditter, vil disse heller ikke kunne fradrages fuldt ud, medmindre der er tale om en løbetid på under 2 år

Jeg begriber ikke at Christian S. kan få en stjerne for et dårligt indlæg her. Jeg ser da ikke noget dårligt i hans indlæg. Om det er forkert ved jeg ikke, men hvis det er tilfældet, burde der da være et indlæg med hvad rettelserne skal være.

Nå, men bare endnu et eksempel på at alle ikke kan finde ud af at bruge dette system. Tror snart jeg skal holde fri, for jeg bliver hurtig pigesur i dag åbenbart... Embarrassed

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Patrick:
Jeg ville så høre, om der er mulighed for at afskrive de 30.000 kr i skat?


Ja. De 30.000 kr. vil fragå i din skattepligtige indkomst.

Henrik

Vil det så sige jeg bare skal udfylde min selvangivelse (Skal dette være den private eller virksomhedens? ) og så bare skrive -30.000 i indtægt?

Gælder dette også hvis jeg registerer min virksomhed til virksomhedsskatteordningen så den ikke rører min SU?

Kan selvfølgelig også vente med at registere den til virksomhedsskatteordningen indtil det nye år

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Aaskov:

Christian S.:

både og ...

Det kommer an på hvad de opstartsomkostninger vedrører. Hvis det er anskaffelse af driftsmateriel over småaktivgræsen - som for 2009 udgør 12.300 - kan disse ikke afskrives/fradrags fuldt ud i år 1

Har du afholdt etableringsomkostninger på etablering af kreditter, vil disse heller ikke kunne fradrages fuldt ud, medmindre der er tale om en løbetid på under 2 år

Jeg begriber ikke at Christian S. kan få en stjerne for et dårligt indlæg her. Jeg ser da ikke noget dårligt i hans indlæg. Om det er forkert ved jeg ikke, men hvis det er tilfældet, burde der da være et indlæg med hvad rettelserne skal være.

Nå, men bare endnu et eksempel på at alle ikke kan finde ud af at bruge dette system. Tror snart jeg skal holde fri, for jeg bliver hurtig pigesur i dag åbenbart... Embarrassed

Forstår ikke dette?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg heller ikke, medmindre der sidder brugere her på siden som ikke mener at de i lovgivningen fastsatte grænser og bestemmelser omkring afskrivninger og etableringsomkostninger er noget man skal tage særligt tungt Confused

Nu har du oplyst de faktisk omhandlede poster og jeg ser intet problem i at du fradrager disse fuldt ud skattemæssigt i 2009. Om eller i hvilket omfang det påvirker din SU berettigelse/beregning ved jeg ikke noget om

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Aaskov:

 ikke at Christian S. kan få en stjerne for et dårligt indlæg her. Jeg ser da ikke noget dårligt i hans indlæg. Om det er forkert ved jeg ikke, men hvis det er tilfældet, burde der da være et indlæg med hvad rettelserne skal være.

Nå, men bare endnu et eksempel på at alle ikke kan finde ud af at bruge dette system. Tror snart jeg skal holde fri, for jeg bliver hurtig pigesur i dag åbenbart... Embarrassed

Der er gået et lys op for mig, det er for mit svar i denne tråd at jeg får minus-point. Dog forstår jeg stadig ikke hvorfor jeg får dem http://www.amino.dk/forums/t/74725.aspx 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Når du driver et enkeltmandsfirma indgår resultatet i din egen skattepligtige indkomst. Beløbet indsættes i det felt på sevlangivelsen som vedrører resultat af egen virksomhed. At tilvælge VSO ville jeg vente med indtil det indkomstår, hvor du får positiv indkomst.

Henrik

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)