Godaften :D Jeg er desværre kommet i den situation at jeg har fået en kunde der ikke har betalt min faktura. Jeg har prøvet flere gange at komme i telefonisk kontakt med kunden, og har også lagt en enkelt besked på vedkommendes telefonsvarer. Nu kommer spørgsmålet så: Hvordan lægger jeg et rykkergebyr på? Skal jeg lave en ny linie på den gamle faktura faktura med 100kr. angivet som rykker gebyr? Eller skal jeg lave en separat faktura til dette? Kan i have en god aften Mvh. Michael Grove |
Sørg for at have en helt fast rykkerprocedure, og fastlæg betingelserne for hver rykker. Det hjælper dig ikke at rykke telefonisk, eller på anden måde. Loven foreskriver at du skal sende 3 rykkere.
Rykker 1:
Her er ikke noget rykkergebyr eller renter. Det er en venlig påmindelse til debitorer, der har glemt at betale en forfalden faktura
Rykker 2:
Rykkergebyr og/eller renter. En rykker, der klart viser, at du vil have en indbetaling nu
Rykker 3: Meddelelse om kommende inkasso
Send til inkasso ved din advokat
Bemærk, at rykkerne skal udsendes i numerisk rækkefølge
Håber du kan bruge indlægget.