Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger information om eksisterende IT fonde i Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino users,

Jeg har i år iværksat mit eget software firma og søger viden om eksisterende fonde i Danmark som støtter IT relateret firmaer.
Jeg kender selv til Nordic Game Program fonden, og det behøver selvfølgelig ikke være fonde som kun er rettet imod spilvirksomheder.

Det er heller ikke af betydning om det er et privat fond eller stats-støttet i første omgang.
Jeg kender også til visse politiske forsøg på at forøge spilstøtten i Danmark, blandt andet fra Socialdemokraterne, men mit mål med dette indlæg er at finde en liste over oprettede og eksisterende fonde og ikke kommende/potentielle.

Hvis I kender til en webpage der har sådanne oplysninger samlet, eller kender direkte til en/flere fonde af denne slags, så må I meget gerne tilføje.

Mange tak i forvejen.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Dette spørgsmål kan jeg hjælpe dig med.

Send mig gerne en beskrivelse af forretningsidéen, og jeg kan hjælpe dig videre.

Mvh Thor Mønsted (tm@virksomhedsguide.net og www.virksomhedsguide.net)

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

spar din tid og gå i banken og lån pengene..

Herunder er kom igang lån nok det nemmeste for dig.

ellers tag fat i væksthusene, men at sørge fonde for penge eller lede efter ivc kapital kan hurtigt blive en stor omvej i eventyret og du vil ende med at have mistet meget tid og energi på noget du intet tilbage på

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ikke enig med Brian; At låne penge i banken er jo altid det nemmeste, fordi man ikke skal afgive ejerskab/magt i virksomheden. Men omvendt, så er det også den mest passive kapitaltilførsel.

At få en investor (Fond, investeringsselskab eller privat investor), er den aktive kapitaltilførsel, hvor der ud over penge, også bliver tilført kompetencer, erfaring og netværk. Alle tre ting, noget som er svært at sætte værdi på, men som, i forholds til virksomhedens udvikling/realisering, kan være helt afgørende.

Ja, det er klart at det er hurtigere at gå i banken og bede om et lån, men de er også hurtigere til at sige NEJ.

Når jeg kører et forløb med kapitalfremskaffelse, så oplever jeg ofte at potentielle investorer og virksomhedsejere (evt. iværksættere), løbende i forløbet, drøfter nye indgangsvinkler på forretningsmodellen, og samtidig retter forskellige forhold til. Allerede her, bliver der tilført viden og erfaring til virksomheden. Dét vil du ikke opleve med en bank.

At kører et forløb med kapitalfremskaffelse overfor fonde, investeringsselskaber og private investorer, er på ingen måde besværligt. Det er klart at det koster nogle penge at få en konsulent (som jeg) til at igangsætte et forløb med kapitalfremskaffelse, men omvendt, så får du som kunde også for fremvist dit projekt til en langt række potentielle investorer, som alle er aktive indenfor det enkelte område.

Mvh Thor

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)