Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har de ingen moral?

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Jeg er ikke enig, de har så sandelige også forbrug I Kina, jeg mener at det er 15,000,000 biler de langer over disken i år, det er mere end i USA.  Det er sku da forbrug som er til at få øje på. Hvor tror du at de biler bliver lave der hvor det er dyrest eller der hvor det er billigst?

FYI: Kina kan komme op på 8% vækst i år , man forventer at eksporten vokser med ca. 8% i 2010 (over 2009 hvor den er faldet med ca. 17%).  Altså hvis de tal passer så har de haft 8% vækst i år, og eksporten er faldet med ca. 17% (2008/2009). 

De er ikke nær så afhængige af os som vi gerne vil have at de skal være.

Hvis du så ser på, hvor pengene til de massive investeringer stammer fra, så vil du overraskende nok se, at USA, Europa, De rige oliestater samt Japan, er kæmpe bidragere. Det er udlicitering samt investeringer i Kina, som giver væksten. Trækker vesten, oliestaterne + Japan sig ud, så vil du se et land der  kommer til at gå voldsomt tilbage.

Peter Skouhus:

Det begynder først at stopper den dag at at de Asiatiske lønninger kommer på samme niveau som de Europrædiske lønninger (målt på effektiviteten) og det kommer til at tage tid, for Kina og Indien er meget store lande, der er mange mange mennesker at vælge imellem. 

Hvad evner angår så ved jeg at du tager fejl. De er nøjagtige lige så kloge og dygtige som du og jeg, og når de ledes rigtigt så kan du f.... tro at de kan få lavet meget på en dag.

Lønningerne i Kina er allerede høje, og mange firmaer er så småt begyndt at flytte til andre Asiatiske lande + tilbage til EU/USA. Væksten begynder allerede at bide Kina i hælen med en inflation, der er MEGET høj!

Kinesere formår ik at skabe designs, som de selv kan lide eller som de kan eksportere. De stjæler med arme og ben, og gør det til en forretning. Prøv evt at kigge på noget så simpelt som tøjkollektioner. Dem der er designet i Kina, kan de slet ik eksportere. Men dem der er designet udenfor, dem er kineserne selv vilde med, og hvis varerne ik produceres i Kina, så importeres de! Det samme er det jo med bilerne, som jeg linker til i oplægget. Ik kinesisk design, men Europæisk/Amerikansk design der blot stjæles.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
is du så ser på, hvor pengene til de massive investeringer stammer fra, så vil

Fair enough, men lad os nu hypotetisk lege at Kina og Europa firmaer som var på børsen, jeg ville jeg købe de Kinesiske aktier og sælge de Europæiske som tingene er lige nu, hvad vil du gøre?

 

(p.s. lad nu være med at sige et eller andet om jeg syntes det er godt at stjæle andres ideer, design m.v.)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Fair enough, men lad os nu hypotetisk lege at Kina og Europa firmaer som var på børsen, jeg ville jeg købe de Kinesiske aktier og sælge de Europæiske som tingene er lige nu, hvad vil du gøre?

Købe guld eller sølv! Alle ved at det er totalt dumt at købe aktier pt... Wink

Men skulle jeg vælge, så var det nok Kina, hvis investeringen er på den korte bane, og Europa hvis det er en pensionsopsparing...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig :-)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:
Jeg kan anbefale følgende foredrag, hvor han forklarer asiens op og nedture - og forudsiger hvornår gennemsnitslønnen i Asien er højere end USA.

wow...food for thoughts og nej, jeg har aldrig hørt om ham, men var meget spændende, og hanhar ret tror jeg.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter: Nå så fik vi opklaret misforståelsen ;o)

Ellers er det jo ret sjovt/paradoksalt, at du nævner længere arbejdstid, kortere ferier etc., som man har kæmpet for at ændre i årevis ;o) Men ja, der skal dælme sparkes røv, hvis vi skal følge med. Det nytter ikke at sidde i sofaen.

Ellers et tankevækkende foredrag, men ikke helt uventet at det vil komme, trods alt....

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:

Jeg kan anbefale følgende foredrag, hvor han forklarer asiens op og nedture - og forudsiger hvornår gennemsnitslønnen i Asien er højere end USA.

Man skal bare huske på en ting. Når Kina mm når samme levestandard eller tæt på vestens, og det ik længere er en daglig kamp for overlevelse, så vil de pludselig have samme goder dvs mere fritid til familie, børn, venner osv, mere ferie, fleksible arbejdstider, mere i løn og sådan kunne vi blive ved.

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er simpelthen en pseudodiskussion.

På Philipinerne bliver politisk aktive dræbt og forfulgt. Danskere giver støtte gennem Danida, men det er et livsfarligt område at færdes i. Myndighederne er korrupte.Philipinerne har - alt taget i betragtning - et ok uddannelsessystem, men længere er den ikke. Lærdommen er, at folk vil arbejde længere, betaler mindre i skat og ikke holder ferie hvis de er fattige. Derfor kan du få en au pair fra Philipinerne så billigt mens de sender penge hjem.

Kina undertrykker menneskerettighederne på en hel række punkter og tollererer samtidigt en enorm fattigdom + planøkonomi. Systemkritikere bliver forfulgt og fængslet. Den nuværende danske velfærd og velstand har intet at lære fra Kina, hvad skulle det være?. At et diktatur er mere erhvervsvenligt!

Japan har en protektionistisk økonomi. Det er ikke et "frit marked" som man måske gerne vil tro på Amino. Banksektoren er totalt styret af familier og man sælger ganske enkelt ikke vestlige varer i Japan. De er særdeles infekktive hvis man skal måle dem på en international standard. Ok, så kan vi lige lave nogle undtagelser på produktionen af biler på fabrikker, men i det overordnede billede er Japan intet forbillede og står med en helt enorm ældrebyrde.

 

Lad mig lige understrege, at jeg går ind for skatteletterlser og arbejdsmarkedsreformer. Diskussionen her er bare langt væk fra virkeligheden. Danmark kan ikke konkurere med Asien på fattigdom.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper G:
Lærdommen er, at folk vil arbejde længere, betaler mindre i skat og ikke holder ferie hvis de er fattige.

Lad os nu sige at du har ret i det, hvad skal vi så gøre, for de er fattige og de arbejder hårdt og de er dygtige når de ledes rigtigt...?

 

Jesper G:
Kina undertrykker menneskerettighederne p

Forfærdeligt, men vi må jo nok se i øjnene at vi kan skrige, råbe, græde og stampe i jorden alt det vi vil...Kina gør lige nøjagtigt det som Kina vil...

 

Jesper G:
Japan har en protektionistisk økonomi. Det er ikke et "frit marked" som man måske gerne vil tro på Amino

Der lærte jeg noget nyt.

 

Jesper G:
Diskussionen her er bare langt væk fra virkeligheden.

Uenig, den diskussion er uhyggeligt tæt på og meget aktuelt.

 

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)