Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har de ingen moral?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Jeg svarede på trådstarters indlæg. Det er noget svineri at stjæle...og du skriver så, at du er uenig ;

Du kan sige det du vil og have de meninger som du vil Jack, men lad venligst være med at sige jeg syntes det er i orden at stjæle.

Tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Business:
Jeg svarede på trådstarters indlæg. Det er noget svineri at stjæle...og du skriver så, at du er uenig ;

Du kan sige det du vil og have de meninger som du vil Jack, men lad venligst være med at sige jeg syntes det er i orden at stjæle.

Tak.

 

Jamen Peter, du siger at du er uenig i at det er noget svineri at stjæle, når jeg svarer trådstarter. Kan jeg forstå det anderledes? Jeg spurgte dig endda om du havde citeret forkert, da jeg ikke forstod, hvordan du kan være uenig i det....

Vi må vist være gået fejl af hinanden undervejs du ;o) Måske er det fordi du "side trackede" diskussionen lidt, ved at blande arbejdstider m.m. ind i en snak om moral ift at stjæle?

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Business:
Er det forkert? Ja imo er det noget svineri, men nok den slags, som man ikke kan gøre noget ved.

Jeg er ikke enig, vi i vesten kan jo bare 'reverse engineer' de bedste ting som Kineserne (og Japanerne) gør som f.eks:

  • Længere arbejdstider
  • Kortere ferier
  • Lavere skat

Det jeg læser ud fra ovenstående er ikke at Peter er uenig med Business i at det er noget svineri at stjæle, men at han er uenig i at man ikke kan gøre noget ved det.

Derfor forstår jeg også Peter's pointe (og ret mig hvis jeg er gal på den) som værende, at vi skal bruge mere tid på at se på hvad det er Asien kan, og hvorfor de som forretningsfolk har success f.eks. med at kopiere vestens produkter. Der bliver listet et par eksempler på hvad årsagerne til successen  kunne være, og samtidigt opfordret til at man tager kampen op, ved at "kopiere" den slags ting istedet for at spilde en masse tid og energi på at være fornærmet over kopi produkter.

Så jeg synes Peter's pointe er god nok. Det store spørgsmål er vel egentlig om Peters forslag er nok, og om det er realistisk? Kan vi i vesten fortsat være konkurrence dygtige mod billige kopiprodukter? Er det realistisk at køre efter de samme forretningsprincipper i vesten, som i Asien? Husk på at "billige kopiprodukter" ikke er lig med dårlig kvalitet. Tværtimod skal vi ikke ligge ret lang tid på den lade side før end at originalerne fremstår som de billige kopi produkter (Er det ikke også her du, Peter, mener at toget buldrer forbi, hvis vi fortsætter den nuværende holdning?).

Jeg synes det kunne være meget interessant at samle bolden op fra Peters indlæg, og høre hvad folk har af forslag og idéer til at vi som små iværksættere fortsat kan være værdige konkurrenter. Det er her vi rent faktisk har en chance, og med flere debattører herinde som gør forretning i Asien, har vi jo de optimale forhold for at kunne trække på lidt erfaring.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen H.:
Jeg synes det kunne være meget interessant at samle bolden op fra Peters indlæg, og høre hvad folk har af forslag og idéer til at vi som små iværksættere fortsat kan være værdige konkurrenter. Det er her vi rent faktisk har en chance, og med flere debattører herinde som gør forretning i Asien, har vi jo de optimale forhold for at kunne trække på lidt erfaring.

Jeg forholder mig ikke til debatten, men afventer egentlig hvad andre mener.

 Jeg har selv købt en Louis Vuitton taske da jeg var i Paris. Det var et

ønske der havde varet et par år, da den ikke var helt billig. Jeg er selvfølgelig

 glad for tasken, MEN: En veninde har også købt en, FAKE. Jeg kan overhovedet

ikke se forskel, og vi har gået begge taske igennem nærmest med lup. Det finder jeg

dødirriterende. Min kostede 18.000 og hun gav 1000.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danskerne har det alt for godt, og de har haft det alt for godt, i alt for længe.

Vi sidder så forbandet dybt i stolen, at skulle vi få løftet røven, vil stolen være formet således at tyngdekraften ophæves og kravler op på bagdelen.
Vi lever i overdåd og velfærd uden at ane at det er på tide at vende skuden.... jeg tror der går lang lang tid før at danskerne opfatter at en finanskrise har konsekvenser, og at det faktisk har konsekvenser for alle. For alle de der fortsat lever af at være selvfede, vil være medskyldige til at finanskrisen fortsætter.

Kik Jer omkring og se hvordan det danske erhverv fungere i dag. Skal man over alle forventninger,  ARBEJDE over, skal man først ringe til konen for at få lov, tale med sin coach og sidst og ikke mindst spørge sin tillidsrepræsentant om det nu også kan være rigtigt. 
Har man snotæse bliver man hjemme, får man ikke frokost kl. 11:30 er dagen ødelagt osv. osv. osv.

Vi tuder og skråler omkring latterlige små problemer på arbejdsmarkedet, i hjemmet og jeg skal komme efter dig. Samtidig får vi ikke produceret en disse og alle andre overhaler os. Det er hamrende moderne at have pisse travlt og være vildt stresset, det er IN. Problemet er bare at folk løbet forvirret rundt og får intet produceret. Danskerne har seriøst brug for at vågne op.
For skal vi selv være med til at vende skuden, skal vi vågne op og bruge knofedt. Vi skal knokle os ud af krisen, vælte konkurrenterne og overtage verdens herrerdømmet :)

Spørgsmålet er om vi har sovet for længe og er i så dyb en søvn at vi ikke kan vågne......

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :


Steffen H.:
Det jeg læser ud fra ovenstående er ikke at Peter er uenig med Business i at det er noget svineri at stjæle, men at han er uenig i at man ikke kan gøre noget ved det.


Rigtigt.

Steffen H.:
Der bliver listet et par eksempler på hvad årsagerne til successen  kunne være, og samtidigt opfordret til at man tager kampen op, ved at "kopiere" den slags ting istedet for at spilde en masse tid og energi på at være fornærmet over kopi produkter.


Lige nøjagtigt, og det kan ikke gå for hurtigt. I aften er bedre end i morgen tidlig.

Steffen H.:
Tværtimod skal vi ikke ligge ret lang tid på den lade side før end at originalerne fremstår som de billige kopi produkter (Er det ikke også her du, Peter, mener at toget buldrer forbi, hvis vi fortsætter den nuværende holdning?).


Man vil helt sikkert kunne finde kopi produkter som er bedre.
Men det er ikke så meget det jeg er bange for. Min bekymring er mere at man her i Asien er i gang med selv at lave en nyudvikling og research (altså lave pumper, vindmøller, kompliceret IT osv.). Og, når man gør det samtidig med at alle arbejder 11 - 12 timer i døgnet så vinder man over det lange løb.

Jeg ved godt at i vi i Danmark vist nok er vedens bedste til at lave vindmøller, pumper, plastik klodser og sejle container rundt om i verdenen. Det er vi sikkert også om 5 år. Det er de små og mellem store virksomeder med 50 - 300 ansatte som får / har det svært. De har ikke de samme ressourcer som de store virksomheder og kan ikke uden videre åbner en afdeling i Kina, Vietnam eller Filippinerne som skal lave arbejdet. De virksomheder er underlagt de i Danmark gældende spilleregler, og de får det svære og svære i takt med at min nabo her i Filippinerne bliver bedre og bedre uddannet.

I min lille ubetydelige virksomhed bliver der kikket efter folk som allerede går hjem efter 8 timer, normen er 9 - 10 arbejde per dag, hertil kommer pause så vi er på arbejde ca. 11 timer om dagen. Når folk går hjem er der mange som stikker hoved ind på mit kontor med smil på læben og siger hej Peter, vi ses i morgen, ihh hvor havde vi en god dag i dag, i morgen bliver bedre. Vores kunder er glade, de får tingen gjort hurtigere og billigere.

Når vi laver installationer i Danmark er vi opmærksom på ikke at starte så sent at vi risikere at skulle ringe til et Danske hosting firma efter de er gået hjem hvis der er noget som driller. Fillippinerne er 6 timer foran Danmark i tidsforskel, (Inden for IT er ofte installation som driller mest, nogen gange kan man godt sidde nogle timer når det rigtig giver bøvl), fredag laver vi som grundregel ingen installation af samme grund.

1902 er i vores ende af verden ikke noget speciel firma hvad arbejdstid angår. Prøv og tænk på:

1. Hvor mange virksomheder der findes i Kina og Indien som inden for de næste 10 - 20 år bliver lige så effiktive som Koreanske og Japanske virksomheder er i dag.

2. Troer du folk køber Danske, Tyske, Kinesiske eller Indiske vare, eller tror du at de vil købe de vare hvor pris og kvalitet er bedst?

3. Vi skal leve af at tænke tingene ud i Danmark, du ved lægge de store træk, og så skal de produceres herude i Asien. Det er vidst nok det alle sige, men hvad nu hvis de unge mennesker i Asien tænker lige så godt som dem i Danmark men arbejder 3 - 4 timer mere hver eneste dag og koster det halve, hva fanden gør vi så?

4. Verdens vigtigste automobil show er ikke i Frankfurt, Geneva, Detroid eller Las Vegas, nææeee du , det er i den Kinesiske by som hedder Guangzhou.

Mange i Asien tænker som følger: I dag har jeg det godt, hvis jeg arbejder endnu et par timer så har jeg det bedre i morgen, så det gør jeg lige i stedet for at gå til fest.

 
Jeg er for evigt i dyb gæld til min gamle læremester (jeg er maskinesnedker) som lærte mig at stå op om morgenen, arbejde hårdt, gøre et godt stykke arbejde, drikke bajer fra klokken 18 til klokken 5 om morgenen og så stå på fabrikken klokken 6:30 for at fyre op i fyret således at den var varm når svendene kom på arbejde klokken 7.


Jeg har taget tandbeskytteren på :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Skouhus:

Peter helt ærlig så kan jeg stadig ik se din pointe! Det svare lidt til at sige følgende: Hvergang der laves et bankrøveri eller stort røveri mod en pengecentral, så skal politiet ik spilde tid på efterforskning, NEJ nationalbanken skal bare trykke nogle flere penge lidt hurtigere.

At stjæle et produkt/varemærke og så være flittig, arbejdsom, have korte ferier osv har altså intet med hinanden at gøre!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
At stjæle et produkt/varemærke og så være flittig, arbejdsom, have korte ferier osv har altså intet med hinanden at gøre!

Nej, det har du fuldstændig ret i.

Hvis ikke du har forstået mit budskab, så ved jeg ikke hvordan jeg skal få det forklaret. Jeg smider det hvide håndklæde i ringen :-)

Ha en fantastisk dag!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Nej, det har du fuldstændig ret i.

Hvis ikke du har forstået mit budskab, så ved jeg ikke hvordan jeg skal få det forklaret. Jeg smider det hvide håndklæde i ringen :-)

Jeg forstår godt dit budskab, og som BOYSEN os skriver, så står især DK overfor nogle voldsomme forandringer i fremtiden.

Men jeg forstår ik dit budskab i henhold til at stjæle andres varemærker, patenterede produkter mm. Det er direkte og åbenlys tyveri.

Husk nu på at Østen KUN har sin vækst og øgede velstand pga Vestens forbrug. De lider rent produktionsmæssigt voldsomt i f.eks Kina pt, pga det stangnerende/faldende forbrug i den vestlige verden. Så at påstå at vesten skal arbejde hårdere, længere mm, er jo blot et forslag til at stoppe væksten i Asien og flytte den til Europa/Amerika...

Og det er jo kun et spørgsmål om tid, før produktion i Kina bliver for dyrt, og så flytter man det til Europa igen. Så stopper hele udliciteringsfasen, og så er det for alvor Asien skal bevise de kan noget, og der sætter jeg mit spørgsmålstegn ved deres evner!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Husk nu på at Østen KUN har sin vækst og øgede velstand pga Vestens forbrug. De lider rent produktionsmæssigt voldsomt i f.eks Kina pt, pga det stangnerende/faldende forbrug i den vestlige verden. Så at påstå at vesten skal arbejde hårdere, længere mm, er jo blot et forslag til at stoppe væksten i Asien og flytte den til Europa/Amerika...

Jeg er ikke enig, de har så sandelige også forbrug I Kina, jeg mener at det er 15,000,000 biler de langer over disken i år, det er mere end i USA.  Det er sku da forbrug som er til at få øje på. Hvor tror du at de biler bliver lave der hvor det er dyrest eller der hvor det er billigst?

FYI: Kina kan komme op på 8% vækst i år , man forventer at eksporten vokser med ca. 8% i 2010 (over 2009 hvor den er faldet med ca. 17%).  Altså hvis de tal passer så har de haft 8% vækst i år, og eksporten er faldet med ca. 17% (2008/2009). 

De er ikke nær så afhængige af os som vi gerne vil have at de skal være.

Fashion-Seller:
Så stopper hele udliciteringsfasen, og så er det for alvor Asien skal bevise de kan noget, og der sætter jeg mit spørgsmålstegn ved deres evner!

Det begynder først at stopper den dag at at de Asiatiske lønninger kommer på samme niveau som de Europrædiske lønninger (målt på effektiviteten) og det kommer til at tage tid, for Kina og Indien er meget store lande, der er mange mange mennesker at vælge imellem. 

Hvad evner angår så ved jeg at du tager fejl. De er nøjagtige lige så kloge og dygtige som du og jeg, og når de ledes rigtigt så kan du f.... tro at de kan få lavet meget på en dag.

 

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)