Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har de ingen moral?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Nope, forkret, jeg siger at vi ligeså godt kan bide i det sure æble og så begynde at arbejde mere således vi kan udkonkurrer dem. De ændre ikke deres politik og er totalt flintrende ligeglade med os.

Jeg opfordre ikke til at stjæle deres ting, og det er helle ikke det jeg siger i mit indlæg...

CITAT: Det eneste som man kan gøre er at trække i arbejds tøjet og så udkonkurrer dem ved, bl.a. at kopiere deres gode ideer, det var pointen i det jeg skrev.

Ovenstående er noget du skrev tidligere, og det jeg kommenterede på!

Peter Skouhus:

Hvad Indien angår så håber jeg ikke at du har ret.

Så må du be til en gud, der kan ændre naturens cyklus. For det er ved at gå galt allerede, og det er bevist flere gange...
Jorden kan ik brødføde så mange mennesker, der bor så tæt sammen. Med den befolknings tilvækst der er i Asien, så runder vi 19 milliarder mennesker i 2045. Idag er vi 6,6 milliarder!!!

Man udpiner jorden, og fjerner de faktorer der holder naturens fødekæde kørende, og derefter følger katastrofen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

CITAT: Det eneste som man kan gøre er at trække i arbejds tøjet og så udkonkurrer dem ved, bl.a. at kopiere deres gode ideer, det var pointen i det jeg skrev.

Ovenstående er noget du skrev tidligere, og det jeg kommenterede på!

Ja, og jeg referere til følgende:

Jeg er ikke enig, vi i vesten kan jo bare 'reverse engineer' de bedste ting som Kineserne (og Japanerne) gør som f.eks:

  • Længere arbejdstider
  • Kortere ferier
  • Lavere skat

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

 

  • Længere arbejdstider
  • Kortere ferier
  • Lavere skat

 

Det har ik en skid med knowhow eller være god til... Det kan alle uanset nationalitet eller køn!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Jeg er ikke enig, vi i vesten kan jo bare 'reverse engineer' de bedste ting som Kineserne (og Japanerne) gør som f.eks:

Du er jo helt ude i skoven, Peter.

Årevis arbejde med design og produktudvikling kopieres direkte og du sammenligner det så med længden af lønmodtagernes ferier og lønforhold. De to ting har intet med hinanden at gøre, det ene er udvikling det andet er produktion. Tekstilvirksomheder som er særlig ramt får i forvejen produceret i asien. Men vi kan da alligevel udvidde dit idekatalog med:

  • Ingen lovgivning om arbejdsmiljø
  • Ingen lovgivning omkring forurening
  • Ingen lovgivning om dyrevelfærd
  • Forbud mod fagforeninger

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det kan alle uanset nationalitet eller køn!!!

Fuldstændig enig, det er bare med at komme i gang så hurtigt som muligt før toget er kørt :-)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper G:
Du er jo helt ude i skoven, Peter.

Det håber jeg ikke. Det jeg skrev var:

Quote:

Jeg er ikke enig, vi i vesten kan jo bare 'reverse engineer' de bedste ting som Kineserne (og Japanerne) gør som f.eks:

  • Længere arbejdstider
  • Kortere ferier
  • Lavere skat

bare for lige at nævne et 3 hurtige muligheder som med garanti kan hjælpe. Der er masse af muligheder, men det bliver ikke nemt og det kommer til at kræve flid, hårdt arbejde og sacrifice.

Unquote

Min pointe er at hvis ikke vi i vesten gør noget meget drastisk og meget snart så bliver vi overhalet af Fjernøsten, ingensted siger jeg at vi skal kopier deres vare. Jeg forslår at vi skal kopier deres gode "dyder" som f.eks hårdt arbejde og lave skatter. Ved 1902 har vi kopieret ideen med hårdt arbejde (lange arbejdsdage) og I kan tro at vores kunder er glade for det, det virker!

Gør vi ikke noget drastisk og meget snart så bliver vi overhalet af Asien for her arbejder man meget hårdt og man har lave skatter. Resultatet bliver så bl.a at Danske fabrikker bliver købt op, knowhow bliver suget ud til Fjernøsten, og tilbage står så en tom skald af noget som en gang var noget stort, flot og fint, men det kan vi jo ikke leve af.

Hvis alt det betyder at vi er nød til at slække på ting som står os Dansker nær (arbejdsmiljø, fagforeninger, omsorgsdage og hvad det ellers hedder) ja så må vi jo gøre det eller komme op med et alternativ som virker og som virker meget hurtigt.

Hvis man følger med i pressen kan man jo se at store Danske virksomheder allerede er i fuld gang med at lægge ting til Fjernøsten.  Det er nok ikke for sjovt de gør det...det er for at overleve!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter,

Intet af det du skriver har noget med trådens oplæg at gøre. Organiseret kriminelle kopierer produkter fra vesten som de sælger med enorme fortjenester. Myndighederne i de respektive lande er ikke velfungerende og slår ikke ned på kriminaliteten på grund af bl.a. korruption. Jeg synes du roder meget rundt i tingene og der er jo ingen "ide" i at foreslå den fattigdomsmodel som der findes i fjernøsten.

Et alternativ, der virker, er naturligvis at øge tolden (og dermed fattigdommen) afskaffe støtteordninger og stille krav til myndighederne om at skærpe indsatsen mod kriminaliteten.

Men ok, måske kan jeg selv tjene et par kroner på din innovative model:

Til salg!

Komplet hjemmeside inkl. design, branded 1903 software + elektronisk kopi af bogen ePusher.

Pris 200 kroner eller bud.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig med dig at det er noget svinderi, men det bliver meget meget meget svært at komme til livs, for ikke at sige umuligt. Så medmindre vi gør noget drastisk ender det med at vi rejser til udlandet og driver familie virksomheder.

Jeg er i øvrigt stolt over at 1902 nu bliver kopieret, det må da betyde at vi gør et eller andet rigtigt :-)))

Ka' do ha en supeeeer dag og forhåbentlig gøre en god forretning....eller to :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da svineri at gøre det, men hold da kæft jeg ville gerne eje en Geely Merrie 300.

He he så skulle der da bare en dansk stjerne på ;-)

Er de slet ikke noget der hedder copyright derover ?

Mikkel

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Business:
Mener du seriøst, at man kan sammenligne at kopiere/stjæle andre virksomheders produkter, med at udvide arbejdstiden? (Som vi i øvrigt gjorde for år tilbage)

Nej, det er jo heller ikke det jeg skriver. Jeg mener at det hjælper ikke noget at gå rundt og være fornærmet over at nogle stjæler ens bolsjer, ligegyldigt hvor forkert det og hvor dårlig moral dem som gør det har.

Hvad er det så du ikke er enig i? ;o) Jeg har intet sagt om at gå rundt og være fornærmet. Jeg svarede på trådstarters indlæg. Det er noget svineri at stjæle...og du skriver så, at du er uenig ;o)

Dybest set skriver du det samme her efterfølgende, som det jeg skrev i mit indlæg, som du ikke var enig i Surprise

Nå, fred være med det......

Jack

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)