Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har de ingen moral?

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Er det forkert? Ja imo er det noget svineri, men nok den slags, som man ikke kan gøre noget ved.

Jeg er ikke enig, vi i vesten kan jo bare 'reverse engineer' de bedste ting som Kineserne (og Japanerne) gør som f.eks:

  • Længere arbejdstider
  • Kortere ferier
  • Lavere skat

bare for lige at nævne et 3 hurtige muligheder som med garanti kan hjælpe. Der er masse af muligheder, men det bliver ikke nemt og det kommer til at kræve flid, hårdt arbejde og sacrifice.

The Lexus and the olive tree (ved ikke hvad den hedder på Jysk) skrevet af Thomas Friedman er god at læse.

Mvh

Peter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er egentlig frygteligt at der foregår så meget kopiering i Asien. Jeg var på virksomhedsbesøg hos Lego i fredags. Der fik vi fremvist 2 præcis ens Lego bokse, ens billeder, ens tekst osv. Den eneste forskel på kasserne var at Legos logo var blevet udskiftet med et eller andet kinesisk navn.

Det er rigtig skidt når Lego gerne vil forbindes med kvalitet og folk så tror, at de rent faktisk har købt en boks med Lego. Men i virkeligheden får en gang skrammel.


// Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Business:
Er det forkert? Ja imo er det noget svineri, men nok den slags, som man ikke kan gøre noget ved.

Jeg er ikke enig, vi i vesten kan jo bare 'reverse engineer' de bedste ting som Kineserne (og Japanerne) gør som f.eks:

  • Længere arbejdstider
  • Kortere ferier
  • Lavere skat

bare for lige at nævne et 3 hurtige muligheder som med garanti kan hjælpe. Der er masse af muligheder, men det bliver ikke nemt og det kommer til at kræve flid, hårdt arbejde og sacrifice.

The Lexus and the olive tree (ved ikke hvad den hedder på Jysk) skrevet af Thomas Friedman er god at læse.

Mvh

Peter

 

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit indlæg. Mener du seriøst, at man kan sammenligne at kopiere/stjæle andre virksomheders produkter, med at udvide arbejdstiden? (Som vi i øvrigt gjorde for år tilbage)

eller

har du blot citeret det forkerte fra mit indlæg ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Er det forkert? Ja imo er det noget svineri, men nok den slags, som man ikke kan gøre noget ved. Kina er på vej til at blive den største supermagt og det kan intet ændre. USA ender nok på en 3-5 plads med tiden. Vi må alle bare se, hvordan vi kan profitere på Kina....

Kina bliver kun verdens største indtil lønnen mm stiger så meget,at produktionen flyttes. Så står verdens største land pludselig uden det som generere deres egentlige vækst.
Så med tiden vil man se at deres succes idag, bliver deres egen værste fjenden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er sku utroligt at man kan bruge flere millioner og år på at få bygget noget op også kan andre bare kopier ens arbejde

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Mener du seriøst, at man kan sammenligne at kopiere/stjæle andre virksomheders produkter, med at udvide arbejdstiden? (Som vi i øvrigt gjorde for år tilbage)

Nej, det er jo heller ikke det jeg skriver. Jeg mener at det hjælper ikke noget at gå rundt og være fornærmet over at nogle stjæler ens bolsjer, ligegyldigt hvor forkert det og hvor dårlig moral dem som gør det har.

Det eneste som man kan gøre er at trække i arbejds tøjet og så udkonkurrer dem ved, bl.a. at kopiere deres gode ideer, det var pointen i det jeg skrev.

De kommer så hurtige i Kina (og Indien) at hvis ikke vi snart gør noget så bliver det os som kommer til at arbejde for dem.

Husk på at ham som sidder på kassen han bestemmer.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

og lige en ting til før det er god nat i Filippinerne...I Kina og Indien er de fuldstændig ligegalde med om vi føler os snydt i Danmark, de har en plan (bl.a Afrika) og vi kan enten hoppe på toget eller blive stående på perronen når ekspres toget bulder af sted med 300 km/h, der er to muligheder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Nej, det er jo heller ikke det jeg skriver. Jeg mener at det hjælper ikke noget at gå rundt og være fornærmet over at nogle stjæler ens bolsjer, ligegyldigt hvor forkert det og hvor dårlig moral dem som gør det har.

Det eneste som man kan gøre er at trække i arbejds tøjet og så udkonkurrer dem ved, bl.a. at kopiere deres gode ideer, det var pointen i det jeg skrev.

De kommer så hurtige i Kina (og Indien) at hvis ikke vi snart gør noget så bliver det os som kommer til at arbejde for dem.

Husk på at ham som sidder på kassen han bestemmer.

Så fordi nogle stjæler, så opfordre du direkte alle andre til at gøre det samme? Hvor er det så lige vi er bedre end dem, hvis vi gør det samme?

Min moral er stoppet længe før din udtalelse, og vi kunne ligeså godt lave anaki, hvis det er bedste løsningsforslag. Og hvem har noget ud af det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

og lige en ting til før det er god nat i Filippinerne...I Kina og Indien er de fuldstændig ligegalde med om vi føler os snydt i Danmark, de har en plan (bl.a Afrika) og vi kan enten hoppe på toget eller blive stående på perronen når ekspres toget bulder af sted med 300 km/h, der er to muligheder.

Jamen så lad dem tage Afrika!!! For med deres befolkningsvækst, så kommer de indenfor et årti i problemer med fødevarer mm. Og så skal de ik komme til Europa eller USA, fordi det går galt... Indien har haft så kraftig befolkningsvækst, at hvis det ik stopper meget snart, så bringer de hele den Asiatiske fødekæde ud af kurs med enorme katastrofer til følge!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Så fordi nogle stjæler, så opfordre du direkte alle andre til at gøre det samme? Hvor er det så lige vi er bedre end dem, hvis vi gør det samme?

Min moral er stoppet længe før din udtalelse, og vi kunne ligeså godt lave anaki, hvis det er bedste løsningsforslag. Og hvem har noget ud af det?

Nope, forkret, jeg siger at vi ligeså godt kan bide i det sure æble og så begynde at arbejde mere således vi kan udkonkurrer dem. De ændre ikke deres politik og er totalt flintrende ligeglade med os.

Jeg opfordre ikke til at stjæle deres ting, og det er helle ikke det jeg siger i mit indlæg...

Hvad Afrika / Indien angår så håber jeg ikke at du har ret.

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)