Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prisfastsætning.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej,

 

VI er to HA.Alm studerende med afslutning til sommer der ønsker at starte et lille firma hvor vi ordner bogføring, regnskab og moms for mindre selskaber. (Vi fortsætter begge som Stud.Merc.Aud til September)

VI er lidt i tvivl om hvad vi skal tage for vores service og er blevet foreslået alt fra 150 til 300kr i timen af folk med lidt kendskab til det.

Jeg ønsker at høre folk herinde hvad de finder rimeligt og passende, og med hvilken begrundelse.

 

På forhånd tak.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sælger timer skal du gøre dig nogle overvejelser.

1) Du har på en normal arbejdsuge 160 timer

2) Du skal ikke regne med at kunne sælge dem alle, slet ikke i starten

3) Du har omkostninger til din virksomhed en almindelig lønmodtager ikke har.

Lad os antage at du tager 200,- kroner i timen. Så Lyder det måske ganske godt at du tjener 32.000 om måneden. Men men...

Du skal trække omkostninger til, Telefon, Transport, Spildtimer, møder, markedsføring, etc fra.

Så jeg vil anbefale dig at starte ved minimum 300,- kroner  i timen.

Men hvis du vil arbejde med bogføring er det jo bare at lave et Resultat og likviditets budget :)

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 Jeg takker for svaret Thomas.

Det er en virkelig fed arbejdsUGE på 160 timer :-) så har man virkelig motivation for sit arbejde...

MEn det skal tages med i betragtning at det i det første år eller 1 1/2 er et "studiejob" da vi læser vores Cand.Merc.Aud. 

Ud fra denne betragtning, vil du så stadig foreslå 300kr/t. Vores tanke var at vi skulle være virkelig konkurrencedygtige i.fht. de revisorer der tager 399-600 kr. i timen for bogføringsopgaver.

Af denne grund var min tanke 200-250 i opstarten (1-1 1/2 år).

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er j o hårdt at være selvstændig derfor 160 timer om ugen Wink Nej måneden selvfølgelig..

Ja, jeg mener klar I skal sætte jer ned og se på hvad andre tager. Husk at du har stadig omkostninger til drift af din virksomhed uanset om det er et studiejob.

Jeg har ofte benyttet mig af studerende, og hvis det eks. er til bogføring, hvor jeg har en der kommer en gang om ugen eks. så er jeg jo ligeglad med om du ellers er på studie, bare du laver dit arbejde ordentligt.

Når du så efter studie finder ud af at du vil fortsætte med virksomheden, kan du ikke komme og sige til kunderne - "Så er det fremover 350,- i timen" fordi nu skal jeg leve af det. Cool

 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har du selvfølgelig helt ret i. Spørgsmålet er bare om vi har planer om dette direkte efter endt Aud uddannelse.

Det kræver jo nogle års ansættelse i et statsautoriseret revisionselskab, selv at blive statsautoriseret Revisor. Dette er målet for os begge, så dette spiller selvfølgelig også ind i vurderingen.

Må man være nysgerrig og spørge hvad du selv betaler en studerende, så man har et sammenligningsgrundlag?

Men det er helt sikkert nogle gode input jeg kan bruge i overvejelsen om prissætning af vores ydelser.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogholdernes priser afhænger jo også i høj grad, hvor dygtige de er - og hvor hurtige. Lave timepriser nytter jo ikke en skid, hvis bogholderen ikke ved, hvad han eller hun laver eller det går utåleligt langsomt.

Men planen om at starte til en lidt lavere pris end gennemsnitligt - og så i øvrigt holde udgifterne nede i starten - er bestemt gangbar og åbner mulighed for, at I kan blive underleverandører hos andre bogholdere også og dermed få en god faglig sparring med nogen med erfaring samtidig med, at I tjener jeres timer hjem. Nogle at dele ansvaret med, som kan lette jeres entre på markedet. Inloco Regnskab har f.eks. ca 70 timers freelancere månedligt i øjeblikket på bogføringsdelen - og stigende.

 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig rigtigt med dygtighedsgraden, og vi skal selvfølgelig opfrisket nogle ting samt lært andre.

VI har heldigvis et "samarbejde" med vores tidligere forelæser i Regnskab på Handelshøjskolen, og han hjælper gladeligt med at udvikle vores kompetencer såvel som at hjælpe i forbindelse med diverse problemstillinger. Dette taler, alt andet lige, til vores fordel i denne situation.

Men det er en spændende indgangsvinkel at man kan bliver "under-leverandør" til eksisterende formidlere af bogføring. Den tager jeg med i betragtning når vi starter op.

Men det bliver spændende. Vi mangler reelt kun prisfastsætning for at kunne starte. Vi har allerede 3 forespørgsler på vores service, samt et par løse henvendelser på hvad vi kan og til hvilken pris.

Udover dette kan vi også hjælpe på andre fronter hvor vores uddannelse har givet os værktøjer. Eks kan nævnes iværksætteri hvor vi har diverse specifikke fag, samtidig med at vi selv har haft diverse opstarter af mindre virksomheder på cv'et. (har stadig et med sponsor management for semi proffesionelle sportsfolk.)

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd til dig vil være ikke at gå ud og tro du kan skabe en kundebase ved at udbyde dig selv billigt - det er lige meget hvad du koster pr. time.

Jeg vil ikke anbefale dig at blive underleverandør - jeg vil anbefale dig egne kunder og dermed uafhængighed.

 

Kennethasb:

Det er selvfølgelig rigtigt med dygtighedsgraden...

Hvor er den selvfølgelige rigtighed i ovenstående? Det lyder som ren gas i mine ører.

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kontakter man jer i fremtiden, når i har fundet ud af prisen? Big Smile

 

- Anders

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)