Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mister sit domæne efter 9 år, ufrivilligt!!!

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen virker godt nok ikke rimelig, men der er også lige nogle fundamentale ting, som vi bør have på plads her ...

Man "ejer" ikke et domæne - man "lejer" det. Der er så nogle betingelser knyttet til denne "leje" og i nogle situationer kan lejeaftalen så ophæves eller overdrages til andre.

Spørgsmålet er så om betingelserne for opsigelse af et domæne er rimelige, og om den måde klagesager håndteres på er det. Det er der i hvert fald nogle sager der tyder på, at det ikke er.

Men spørgsmålet er, om det er et problem der er særligt knyttet til domæner, eller om det er en del af en mere generel problematik i den danske civilret. Jeg mener det sidste er tilfældet.

Faktum er, at har man penge får man ret - har man flere penge får man mere ret. Folk helt uden penge har næsten ingen mulighed for at få ret. Jo bedre advokater du har råd til at hyre, jo større er sandsynligheden for, at du får din vilje. Det krænker min retsbevisthed - sådan helt generelt.

Orango har i sagen argumenteret for, at de ikke kunne finde et navn, hvor der var et ledigt domæne. Det er noget forbandet vrøvl. Der er kun booket omkring 1 million .dk domæner - og mange gange flere .com. Der er stadig plads til rigtig mange unikke navne under .dk

Så kunne man naturligvis bare vælge at satse på et .com domæne i stedet for .dk - men det gør det ikke bedre. Særligt ikke hvis man er en dansk virksomhed. Historien har nemlig vist, at Amerikanske virksomheder næsten altid for fortrinsret til .com domæner frem for virksomheder udenfor, når der rejses sager om dem.

Jeg ved ikke hvad løsningen er. Lige nu og her er det eneste man kan gøre, at sikre sig varemærkerettigheder til alle de domæne-navne man anvender, samt at sørge for at de bruges aktivt (hvilket så åbenbart betyder websider - ikke bare mail osv). Det er åndssvagt, men sådan er det lige nu.

Reglerne vil sikkert først ændre sig for alvor, den dag politikerne lyttere mere på den brede befolkning, frem for de store virksomheder, der betaler deres kampagner! (Lugter det af bestikkelse? Det sagde jeg ikke :))

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne afgørelse kan vel også have betydning for os som virksomhedsindehaver. Tag nu eks. jeg er en personlig ejet virksomhed som har mit domæne, nu vælger en STOR virksomhed at oprette en afdeling med samme navn som min virksomhed. Men da de vil have større kommericiel udnyttelse af domænet, har de så derfor større ret til domænet end jeg selv. I hvertfald som jeg læser denne afgørelse......

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej emil.

Takker! Jeg er bare overbevist om det er meget sundt lige at stoppe op ved sådan nogle sager, og se nuanceret på det - i stedet for hele tiden at følge flokken :-)

Noget jeg syntes kunne være interessant: hvordan reglerne er vedr. de andre TLD, og hvad er praksis der. De domæne retningslinier vi har nu, blev indført pga de mange virksomheder som plagierede andres domæner ex. "wwwwamino.dk".

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men Casper dette er jo netop overhovedet slet ikke tilfældet, dette er jo med modsat fortegn. For manden her har haft sit domæne i 9 år, og så kommer orango.nu som har eksisteret i 11 mdr. og kapre domænet.

En virksomhed som beskæftiger sig med web, må da have været klar over, at dk.domænet var optaget om må derfor da hele tiden have haft planer om denne kapring, ellers havde de nok valgt et andet navn, hvis dk. domænet var så vigtigt for dem.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette,

Nej nej, det siger jeg heller ikke :-), som det er fremstillet her i den her sag syntes jeg det virker urimeligt, og er som udgangspunkt enig med resten af jer :-). Jeg husker bare tilbage, hvordan det var før i tiden :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilken firma vil eje et domæne der står så meget dårligt om ud på internettet avis artikler alt muligt andet om firmaet , jeg ved ikke rigtigt om de kender mediets magt ?, om de vinder eller ej har de tabt , vidste det ender i retten , for vi er jo alle enig om i hvad avis artiklerne mener alt hvad der står der , folk google tit en virksomhed før de vælger hvem de ønsker at handle med og de google selvfølgeligt domæne navnetSmile

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=orango-dk&meta=&aq=f&oq=

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Trustpilot har slettet anmeldelserne... jeg har lige modtaget en mail fra direktøren med begrundelse - og set for hans side kan jeg godt forstå at de har valgt at slette dem.

Hele den her sag har bare fået mig til at arbejde på højtryk for at få min blog på nettet - så jeg kan skrive nogle saftige indlæg

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet? Hvor? Jeg ser stadig både alle anmeldelser og referencer til al den negative medieomtale.

En ting er i hvert fald helt sikkert: Det bliver OP AD BAKKE for Orango at etablere en troværdig online profil efter det her. Mon ikke de dropper det navn snart?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Slettet? Hvor? Jeg ser stadig både alle anmeldelser og referencer til al den negative medieomtale.

Har set, at der tidligere var mange flere indlæg. Tror faktisk tallet var over 80 indlæg, inden de slettede dem. Nu er der så 6 nye Big Smile

Venlig hilsen

Per Thomsen

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)