Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fak nr, bilag nr og dato

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen


Jeg skriver for at høre om der sker noget ved at bilagene ikke ligger 100 % som de vil gøre dato mæssigt. F.eks har jeg bogført en masse og når jeg så skal til at bogføre moms så skal det jo bogføres på den sidste da i momsperioden. Men når jeg først reelt boggfører det en måned efter den da så vil der jo komme en masse bilagsnr ind imellem.

Er dette et stort problem. Og det samme med faktura nr. Gør det noget at de ikke  er 100 % i dato orden????

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan ikke ske det store i at bilagene ikke ligger i nummerorden, dog skal de med i den rigtige momsperiode..

Fakturaerne skal være i datoorden. De fleste bogføringssystemer er lavet så man hverken kan fakturere frem i tiden, eller lave en faktura der ligger længere tilbage end den faktura der er lavet sidst.

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu siger du at faktura skal ligge i datoorden.  Så hvis de ligger i datoorden så kan det f.eks godt se sådan ud  1235467? Så længe de bare ligge i dato orden?

Hvilken dato skal man så give sin faktura. Den dag ordren kommer ind, den dag men afsender varen eller den dag man bogfører det????

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det kan være et stort problem. Skat har den opfattelse at faktura rækkefølgen skal være rigtig. Ellers kan du risikere at de mener at du imellem de manglende numre, har glemt at bogføre, eller betalt moms. Jeg ved ikke hvordan du bogfører, men ellers kan du prøve www-e-conomic.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke manglende nr. Det er bare en faktura som ligger forkert..

altså 1 2 3 5 4 6 7

Hvor faktura 4 og 5 er bogført i forkert rækkefølge.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige være helt med.. Du laver fakturaerne i fx word og så bogfører dem ind i systemet bagefter??

Hvis det er tilfældet så gør det ikke noget at de er bogført i forkert rækkefølge. For den sags skyld må du bogføre dem baglæns.. Bare de er udstedt i rigtig rækkefølge.. Altså at fakt 4 er udstedt enten samme dag eller før fakt 5.

Udstedelsesdagen for fakturaen vil være den dag du afsender varen, ligesom du heller ikke må trække penge på folks dankort før den dag du sender varen.

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jane Kjeldsen:
Udstedelsesdagen for fakturaen vil være den dag du afsender varen, ligesom du heller ikke må trække penge på folks dankort før den dag du sender varen.

Og det vil så selvfølgelig også være bogføringsdatoen..

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bogfører i summa summarum. Problemet er at jeg har bogført en faktura for 19/11 som har fået nr 6 men skal bogfører en faktura som jeg havde glemt alt om. Den er 19/10. Hvordan gør jeg det. Den vil få nr 7.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du skal udstede en faktura til en du har solgt noget til??

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja. Skal jeg bare gøre det og så håbe at skat acceptere det hvis de kigger mit regnskab igennem.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)