Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af virksomhed eller...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en lille virksomhed jeg oprettede i januar 2009. Jeg driver den i fritiden da jeg har beholdt mit fuldtidsarbejde. Jeg er blevet gjort opmærksom på at man kan tjene 50.000 før man skal betale moms og idet jeg kun har haft en omsætning på omkring 5000 i 2009, ville jeg høre om I synes jeg skal lukke virksomheden og bare arbejde videre som før. Jeg kan vist heller ikke trække noget fra?

 

mvh
Lars 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Man kan omsætte for 50.000 i de foregående 12 måneder inden man skal betale moms (Bare lige for at rette det)

Om du skal lukke virksomheden er noget du selv skal vurderer - I og med at du drive virksomheden i fritiden så skal du gøre det så længe du synes det er sjovt og ikke koster dig for mange penge :-)

Fra Billund
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Tak for svaret. Men jeg betaler jo moms nu og det kan jeg vidt undgå. Er der ikke også noget med at jeg ikke skal lave årsregnskab hvis nu jeg bare driver det uden momsregistrering..?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomassen:
Er der ikke også noget med at jeg ikke skal lave årsregnskab hvis nu jeg bare driver det uden momsregistrering..

Regnskab skal du altid føre når du driver egen virksomhed. I den forbindelse er der ingen minimumsgrænse!

Fra Billund
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik...tak for svaret.

Men er det ikke sådan at hvis jeg lukker min virksomhed så skal jeg bare opgive en b indtægt og så slipper jeg for momsbetaling og årsregnskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)