Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlandsdansker med ApS i DK

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

 

Beklager, hvis Jeg med denne mail ødelægger systemet. Har lige tilmeldt mig Amino, og kan ikke rigtigt se hvor jeg kan komme til at skrive omkring følgende spørgsmål, som også har med samme emne at gøre som det fra "greyzone".

 

Nå, men Jeg forsøger :

Jeg har et ApS i Danmark, som drives på hel normal vis. Det er i fysisk drift (ikke internethandel men fysisk drift)  og går fint.

Min plan er at flytte til udlandet og dermed blive udenlandsdansker fra 1/1 - 2010 . Jeg beholder mit firma i Danmark og ansætter en person til at kører tingene på dagligt plan.

Fra 1/1 2010 vil Jeg derfor ej længere modtage løn fra firmaet.

MEN - Jeg vil fortsat sidde i udlandet og følge med i tingene. Være i næsten daglig kontakt med den person som har ansvaret i Danmark.

Endvidere vil Jeg på mit månedlige besøg til Danmark, besøge min virksomhed, tale med kunder, med forhandlere, personalet, med chefen osv osv osv.

MIt spørgsmål : ER der noget Jeg skal passe på med ? Jeg går per automatik ud fra at idet jeg IKKE udbetaler mig selv løn ikke kan få problemer med SKAT. MEN, man bliver jo skræmt af nogle af de historier man hører om.

Har SKAT ret til at kræve at Jeg udbetaler mig selv løn i Danmark, når Jeg i sidste ende gør et stykke arbejde for firmaet ?

Sidste spørgsmål : Jeg planlægger at udbetale mig selv udbytte efter årsregsnskabet. Går ud fra at dette udbytte skal beskattes i det land Jeg bor i, og derfor ikke i Danmark.

ELLER : Kan SKAT komme og sige at Jeg qva mit  delvise arbejde (via computer/telefon fra udlandet samt ved mine besøg i Danmark)  skal beskattes af mit udbytte i Danmark ?

Håber I kan hjælpe og igen beklager Jeg hvis Jeg har jokket i spinaten ved at balnde mig ind i "greyzones" blog.

 

vh

Udflytteren.

 

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du arbejder i Danmark, skal du betale Dansk skat.
Det nok bedst og kontakte din revisor.

En anden gang så brug søgefunktionen, der har været tidligere emner omkring dette.
http://www.amino.dk/forums/p/49181/293472.aspx

Venlig hilsen
Bastian

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Udflytteren

Jeg har måske det koncept som du kunne bruge

Er selv fra flyttet danmark for 18 år siden men har fundet en måde hvor jeg betaler minimum skat der hvor jeg har det ene firma

Men der skal investeres lidt penge for at få det til at køre ca 50.000,- DKR

Du vil være 100% ejer af det nye selskab som så kan overtage det danse aps.

Du ville kunne få udbetalt mellem 20 - 25.000,- DKR skatte frie pr. mdr og 5000,- DKR som der skal betales 36 % i skat af

Der hvor du flytter hend ville du kunne få firmaet til at betale endel af huslejen og det ville kunne trækes fra i skat

Men for at opnå dette skal man regne med en udgift på ca. 6000,- DKR pr mdr.

Men så har man en til at ordne alle papir, bogholderir og revisoer (en stats autioseret revisor som har det fulde ansvar over for myndighederne)

Hvis du vil høre mere om dette så skriv til mig på mail   potrading@gmail.com

Med Venlig Hilsen

Ole Søndergaard

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner et copy paste af et tilsvarende indlæg. Jeg kan kun advare mod salgsindlæg af denne slags. HÅber du har en god rådgiverforsikring

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)