Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplanen er DØD.!!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

SLUT.. Nu gider jeg ikke mere!

Jeg sidder og stirrer på den skide forretningsplan som bare ikke vil skrive sig selv..

Og jo, jeg har faktisk tastet løs, slettet igen, startet forfra, startet bagfra.. uanset hvad og hvordan, ender det med at jeg sidder og tyder Runestenene.. Grr..

Nå, men hvorfor sidder jeg så og torturer mig selv sådan... Fordi det skal du da lille Henrik, alle skal lave sådan en vejviser, ellers kan vi ikke hjælpe dig.. REND OG HOP.!!

Jeg har ikke brug for flere wannabee coaches, konsulenter ect. der kommer med små inputs, fuldstændig forladt af handlekraft, kampgejst og fråde om munden, som ville presse enhver iværksætter ud over Golden Gate Bridge i frit fald uden skærm og aldrig, ALDRIG ville tvivle på hvorvidt den smukke money money mermaid vil gribe ham på kistebunden.

Jeg vil ha' Plan B..

Ham/Hende der stiller de rigtige spørgsmål.

H/H der bliver ved, til vi kan mærke, føle, røre drømmen, som var det et varmt tæppe der snor sig om en, en iskold sommermorgen med udsigten ud over vesterhavet!

H/H der igennem lange, hårde og udmattende samtaler noterer, skriver og formulerer mine tanker, ideer og visioner, så de er lige så klare, som stjernerne på en frostklar himmel.

H/H der sveder, griner og springer med op fra skyttegraven når der blæses til angreb!

Findes du derude, så sving pennen for mig!

DBH

Henrik V.

 

PS. Ikke flere velvillige tips der prøver at få en venstrehåndet til at gøre en højrehånds arbejde!

 

 

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Op på hesten igen! -fortvivl ikke!

Jeg er bestemt ikke den rette til det job, men syntes ikke du skal give op!? -og hvorfor den plan?

Som en klog iværsætter engang sagde..."Kør ud og præsenter dit produkt! Kommer hjem med en ordre har du en forretning, hvis ikke har du en illusion"

Måske du skulle have en plan C, der gik på du blot gik igang med at sælge og så må resten komme??

God Iværksætter vind!?

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan Claus - Positive energi fra dig, Tusind tak!

Og hvis jeg husker navnet ret: Finn Helmer (Gigamanden;-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt rigtig husket! Syntes det er et rigtig godt statement!

Du skal ud og sælge....

God salgs- og skrivelyst...

Claus

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik V.

Om jeg er den rette må tiden jo vise, men mit koncept kan måske interesserer dig. Men som jeg høre dig er det en mentor du søger, der både tør sige dig imod og begejstres med dig. Ved hjæp af den partnerskabsaftale du kan indgå med mig kan du få en forretningsorienteret konsulent med på sidelinien der følger med hele vejen. Men gå ind på www.sag-partners.dk og se om du finder interesse i at snakke med mig det koster ikke noget. Kontakt mig på 98311022 / 29924519.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, hvad skal du egentlig med den forretningsplan?

De fleste har jo slet ikke brug for en: Ideer, visioner, planer, resurser - det hele er tænkt igennem fra ende til anden de første 100 gange alligevel.

Fokuser i stedet på driftsbudgettet. Det er alligevel årstiden nu (så det kan lige så godt blive en god vane: Budgetter laver vi i november). Budgettet er dine forventninger til fremtiden, udtrykt i tal og er et mægtigt arbejdsredskab. Start nedefra i "det traditionelle driftsbudget" og arbejd dig opefter - så ender du med at vise, hvilken omsætning (dækningsbidrag), du skal præstere for at gøre de ting, du gerne vil i din virksomhed.

Forretningsplanen kan du klare ved at sætte hakker: De spørgsmål, du kan svare på (og måske har svaret på en million gange i dine egne tanker), hakker du bare af. De spørgsmål, du IKKE kan svare på, er de interessante! Så måske er der kun et par sølle punkter tilbage.

Indtal så alt det, du ved i forvejen på diktafon og få dine rådgivere til at hjælpe med de sidste punkter. Få nogen til at skrive det rent - og så er den potte ude.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik!

Du er sikkert frustreret, men jeg fik et smil på læberne af at læse dit indlæg.

Der er rigtigt mange religiøse holdnínger for og imod forretningsplaner. Jeg stiller mig midt i mellem. I nogle typer forretninger er det fuldstændigt irrelevant, i andre forretninger er det livsvigtigt. Du skriver intet om din forretningskoncept, hvorfor det er helt umuligt at give dig fornuftig rådgivning.

Hovedreglen er, at hvis du på nogen måde har brug for ekstern kapital fra pro eller semi-pro investorer, så er en forretningsplan ofte et minimumskriterium. Dels indgår forretningsplanen som et juridisk dokument i selskabets aktionæroverenskomst ("det er det hér vi har aftalt") og dels er det en konkret plan ("start her, og slut her").

På det personlige plan er det min erfaring, at man i processen med at skrive en forretningsplan gennemgår sin forretning fra a-z og man opnår som regel en nærmest spirituel samhørighed med sit projekt. Sådan noget kaster en masse fordele af sig, blandt andet har man - uden at skulle tænke sig om to gange - altid svar og salgsargumenter på hånden. Det er faktisk ret tilfredsstillende.

Det er også derfor, at man ikke kan lade andre skrive sin forretningsplan, det er helt meningsløst og man falder bare igennem når den skal præsenteres eller endnu værre, 6 måneder ind i planen, når man finder ud at, at ens produkt overhovedet ikke var gennemtænkt ordentligt.

Igen er det helt afgørende hvilken type forretning du er ved at starte, marked, produkt, etc.

Skriv gerne til mig, men jeg kommer ikke til at skrive for dig, for det er meningsløst.

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Fortvivl ikke du har allerede fået mange gode hints om at komme videre - forretningsplanen beskriver hvad du vil og hvordan samt dine budgetter. Det er vel også din bank eller andre der skal låne dig mønterne der stiller dette krav ikke ?

Jeg har været denne øvelse igennem med min nuværende arbejdsplads en iværksæter der hele tiden siger:  "Jammen jeg har det oppe i mit hoved"
men det er ikke så ligetil at hjælpe en person med at udbygge forretningen når man ikke ved hvilken vej vi går. Derfor har jeg nu fået beskrevet en plan sammen med ejer af virksomheden. Den har været en tur i banken og vi køre videre - Ps! banken var glad for at se den !!!!!
Ok virksomheden beskæftiger mere end ejereren som du nok forstår og det gør jo planen vigtigere.


Du er velkommen til at ringe/skrive og jeg vil sende dig en kopi måske den kan hjælpe/inspirerer dig - måske jeg kan give dig lidt indput pr. tlf også.  Husk så på:

"Aldrig færdig men altid på vej"    Coffee

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

 

Prøv lige at tage et kig på startupcompany.dk , de har det du mangler.

 

David Madie er sindsyg skarp til at genneskue forretningsideen og deres værktøjer gør at du  har en god skabalon til de forskellige områder du skal igennem for at få virksomheden i gear.. og så er det dejligt at de arbejde du laver deri kræver at du bruger de med det samme i virksomheden, så du ikke føler at du spilder tiden...

 

dbh

Brian

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Det ser interessant ud - Jeg takker!

Dbh

Henrik V.

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)