Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag i år eller multimediebeskatning næste år?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

står og skal købe ny computer. men er i tvivl om jeg kan trække den hel fra i virksomheden? jeg mene jeg en gang har hørt at det kan jeg hvis jeg har en anden en til privat. er det rigtigt. hvis ikke er der noget med den nye skattereform at det kan betale sig at vente til det nye år hvor det går ind under den nye multimediebeskatning og derfor kun skal trække de første 3000kr til privatfrbrug på telefon,net og computer. hvis jeg har forstået det rigtigt.

glæder mig meget til svar

Christina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun bruger den til erhverv, er der vel fuld fradrag...uanset multimedieskatten!

/peter

Fra Middelfart
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået multimediebeskatningen, beskattes medarbejdere der har enten en computer, mobiltelefon eller en internetopkobling derhjemme, som arbejdet stiller til rådighed
Det vil sige at hvis du i dit tilfælde køber en computer via virksomheden og ikke bringer den med hjem, så beskattes du ikke heraf.

Men hvis du har en mobil som du også bruger privat eller hvis internetopkoblingen derhjemme betales af virksomheden så skal du alligevel beskattes af det (dvs. 3000 - uanset om du har én, eller alle 3), og i det tilfælde er det lige meget, hvad du vælger, for der beskattes du uanset.
Jeg mener at have set en beregning, hvor de 3.000 kr som man skal påføre, reelt bliver til ca. 1.200 kr. om året

Ret mig endelig, hvis jeg er forkert på den??

Mange hilsner
Gitte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte...multimediebeskatningen gælder også selvstændige erhvervsdrivende.

Så uanset hvad Bonita gør falder der en multimedie skat......idet der er mobil mv.til rådighed.

Afhængig om fradrag ønskes i år eller næste år kan indkøbet af computer jo planlægges!

/peter

 

 

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svarene. så uanset om jeg køber den nu eller næste år og kan bevise at den er 100% erhverv kan jeg trække den helt fra. der imod hvis jeg ikke kan bevise kan det nok betale sig at vente til næste år da de max kan trække 3000kr til privatforbrug tilsammen med computer, net, telefoni.

men da jeg har en gammel computer der hjemme kan jeg jo bevise at den jeg køber kun er til erhverv da jeg jo vil bruge den gamle til privat. så jeg løber nok ud og køber den nu da jeg næsten ikke kan vente mere.

igen tak for hurtig svar

Christina

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fat i den lange ende Christina.

Køber du i 2009 vil Skat kunne nægte fradrag (stgraksafskrivning) hvis du ikke kan godtgøre at anvende computeren 100% til erhverv. Det er næppe noget som de vil gå ind i men udelukke det kan man ikke.

køber du i 2010 er det uden betydning om computeren også anvendes privat når du er inde under multimedieskatten.

Du står vel og skal bruge den her og nu, og kan også bruge fradraget og når du har pc ved siden af bør det ikke være vanskeligt at overbevise Skat om at den er 100% erhverv hvis de overhovedet kommer (jeg skifter selv bærbar computer 2-3 gange om året).. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tak nu er jeg slet ikke i tvivl. nu må jeg så bare vente til min mac kommer på lager. glæder mig som et lille barn til juleaften Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det mac kan som en alm. maskine ikke kan. Jeg kiggede på den som følge af designet og i håb om et bedre tastatur men går fuldstændig kold i menuerne m.v. (og arbejder altid fra fjernskrivebord)  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ja man skal vende sig til en mac. og så skal man lige bruge lidt tid og tålmodighed til at finde ud af dens funktioner. ellers er det spild af penge. men arbejder man med musik, video og foto er den god.

Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu står jeg og påtænker at anskaffe mig en bærbar pc i mit lille enkeltmands firma, som jeg driver fra min private bopæl.

Jeg har ikke i forvejen nogen 'multimedier' registreret i firmaet (inkl. mobiltelefon), så jeg er ikke helt inde i reglerne om beskatningen.

Privat har jeg til gengæld fastnet, mobil, pc+internetforbindelse i privaten. Nu er det at jeg lurer lidt på om det overhovedet kan betale sig at anskaffe en bærbar til firmaet (selvom jeg godt kan holde den bærbare fri for andet end firmarelateret arbejde) - særligt hvis det er det eneste 'multimedie' som og hvis jeg samtidig får multimediebeskatningen oveni.

Desuden er jeg ikke helt klar over om jeg skal multimediebeskattes, hvis eneste multimedie i firmaet vil være en bærbar pc placeret derhjemme. Vil jeg uanset skulle beskattes, selvom jeg kun benytter den bærbare til firmabrug?

 

Mvh.

Jakob

 

 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)