Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad Betyder Mærkelig URL På Min Wordpress Blog?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til de skiftede til at starte med, er ikke på grund af sikkerhed eller hackning, men fordi bloggen blev flyttet til en server, hvor HTaccess ikke var omskrevet, og wordpress derfor måtte gå tilbage til den standard måde at navngive indlæg på.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

iAvs, nåede at ændre URL'en

Hjælp venner, hvad er rigtigt og forkert her?

Anders: Prøvede lige at ringe til dig, men du var der ikke.

Lazerto: Det er korrekt at jeg fik skiftet server da jeg overtog den, men det var også en gammel version af Wordpress som jeg overtog. 2.6.1 deromkring.

Fik den først flyttet og så opdateret.

 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har opdateret den, burde der ikke være nogle problemer. Og mht de permalinks du netop har lavet, er de også lavet præcis som wordpress selv ville gøre det, hvis det havde skriveadgang til din HTaccess fil, så jeg mener ikke du skulle støde ind i nogle problemer :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

Vent, Stop! :-)

Inden du kaster dig ud i diverse ændringer af indstillinger, er det vigtigt at forstå hvad årsagen er. Specielt i dette tilfælde for det ser ud til at årsagen er at din installation er hacket i forbindelse med at Wordpress ikke løbende har været opdateret.

Se dette indlæg: http://lorelle.wordpress.com/2009/09/04/old-wordpress-versions-under-attack/

Det betyder en verden til forskel i hvordan du skal håndtere problemet.

Først skal du have ryddet op og sikret din installation ordentligt.

Og så skal du have fundet en løsning for problemet med permalinks. Helst en løsning som sikrer at der 301-redirectes fra de hackede nuværende urls til de nye urls.

Mvh Anders

Det var også hvad jeg havde tænkt Smile

Der findes forskellige plugins, som kan hjælpe dig med at skifte permalink, uden at du mister værdi i Google.

http://wordpress.org/extend/plugins/permalinks-migration-plugin-for-wordpress/

http://wordpress.org/extend/plugins/permalinks-moved-permanently/

http://wordpress.org/extend/plugins/advanced-permalinks/

 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevin

Ok, men jeg har jo allerede skiftet permalink. SKal jeg gøre det igen med disse plugins?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jean

Sorry, jeg sidder lige i et telefonmøde. Derfor kunne jeg ikke tage den.

Det er svært at svare hurtigt på hvad der er det næste skridt nu. Det kræver noget analysearbejde at vurdere det.

Kort fortalt vil jeg gætte på at du skal den her vej:

-Hold fast i den nye permalink struktur. 

-Analyser problemet med hackingen (få evt hjælp til det eller start med Lorelles post som jeg linkede til før). Få det fjernet ordentligt og ryddet op.

-Hold øje med hvilke links der går ind til dit site og sørg for at de redirecter (301) til korrekte nye adresse for undersiderne.

-Muligvis er det en god idé at sende et sitemap til Google - er jeg ikke sikker på uden at have se nærmere på det.

-Prøv at finde en løsning så alle tidligere versioner af urls (både fra før siden blev hacket og versionen hvor den er hacket) viderestilles (301) automatisk til korrekt nye permalink.

Det er en meget kort og hurtig liste, så tag forbehold for det, når du læser den. :-)

Jeg gætter på at pulsen er lidt oppe nu, men det er der altså ingen grund til. Det er helt sikkert noget der kan reddes det her - inkl gammel link juice osv.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)