Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri ydelser videresolgt til underleverandør

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg sælger en momsfri ydelse og hyrer en underleverandør til at udføre det solgte skal min underleverandør da opkræve moms fra mig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steinway

Prøv at beskrive lidt mere udførligt, hvad det er du sælger, til hvem og hvor og hvad nøjagtigt din underleverandør laver. Ikke fordi jeg er nysgerrig Smile men fordi informationerne er nødvendige for svaret.

Vh
Lars

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger et kursus til en teknisk skole - dvs. en ydelse der er fritaget for moms. Jeg hyrer derefter en konsulent til at afholde kurset for mig. Skal han opkræve moms fra mig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmmm, det er en af den slags spørgsmål, hvor et forum som Amino nok kommer til kort.

Kort og kontant: Det kan jeg ikke svare på alene på grundlag af de informationer du giver her. Kursusvirksomhed er ganske kompliceret og et korrekt svar = et svar du kan bruge til noget, kræver meget mere viden om indhold, personer, kompetencer osv.

Rent faktisk så var min første tanke, at den ydelse, du sælger, slet ikke er momsfri.

Hvis jeg var dig, så tog jeg den med SKATs vejledningsfolk - alternativt din revisor.

Vh
Lars

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige netop min ydelse i denne forbindelse ER momsfri.

Spørgsmålet er så blot om den forbliver momsfri når den bliver videreformidlet til tredjepart.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

... planen var nu også at tage en snak med SKAT, men responstiden herinde plejer - hvilket den også var denne gang, og tak for det - at være en smule hurtigere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

... faktisk lidt pudsigt....sidder lige og samler op på dagens nyt - og med mine kinky interesser så er det jo at læse nye momsafgørelser Smile.

I dag kl. 13.43 har SKAT offentliggjort et bindende svar om "Momspligt af underleverancer til undervisning": http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1843734&vId=0.

Som du kan se er der flere ting, der indgår i vurderingen, men måske kan du bruge det til noget.

Vh
Lars

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lige i skabet!

Der står at når der ikke er tale om en hovedleverance skal der opkræves moms. Og efter min bedste opfattelse er det mig der står for hovedleverancen og ikke min underleverandør.

Jeg bukker og takker.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)