Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online backup software - hvad bruger du?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe brugt både Live Mesh og Dropbox som automatiseret online backup, men vil da lige høre om der er andre alternativer, som jeg burde prøve?

Jeg er mest til Live Mesh, som tilbyder 5GB gratis lager. Der er desværre ike mulighed for at tilkøbe mere plads her.

Dropbox er også fint nok med sine 2GB gratis lager, og jeg overvejer at købe de 50 GB for 50kr pr md.
Dog synes jeg Dropbox softwaren er ret tung at starte op sammen med Windows (i forhold til Live Mesh).

Hvis blot man kunne købe ekstra plads i Live Mesh, så ville jeg bruge det, men nej.. det kan man ikke. Måske det bliver muligt når det kommer ud af beta versionen?

Kender du et godt alternativ?

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker en professionel online backup løsning skulle du overveje Nordic Backup. Og så er det dansk med dansk support

Mvh. 

IT Konsulent

Martin Bolbroe

www.titit.dk

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller prøve os! Online backup fra VELOCIGROUP. Det er også dansk med dansk support.

Vi vil gerne give et godt tilbud, f.eks. gratis installation (remote) på servere.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres forslag, men det er ikke helt det jeg søger.

Jeg søgen en "real-time" webdisk, som synkroniserer data på serveren med de lokale mappen jeg har udvalgt.

Dvs så snart jeg ændrer i en fil lokalt, så skal denne fil automatisk uploades til webdisken.

Både Live Mesh og Dropbox er løsninger der netop tilbyder dette.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Thaastrup-Leth:

Tak for Jeres forslag, men det er ikke helt det jeg søger.

Jeg søgen en "real-time" webdisk, som synkroniserer data på serveren med de lokale mappen jeg har udvalgt.

Dvs så snart jeg ændrer i en fil lokalt, så skal denne fil automatisk uploades til webdisken.

Både Live Mesh og Dropbox er løsninger der netop tilbyder dette.

 

Hej Tobias,
Jeg vil ikke kalde Dropbox et egentligt online backup program.

De er netop det du siger, en webdisk, til hurtig fildeling.
Jeg forestiller mig ikke, at ret mange vil forlade sig på at have deres forretningskritiske data (f.eks. regnskabsprogram, ansættelseskontrakter og andre vigtige / fortrolige dokumenter) sikkerhedskopieret til en offentlig webdisk.

Prøv at læse Dropbox's ansvarsfraskrivelse:

"You acknowledge and agree that you should not rely on the Site, Content, Files and Services for any reason. You further acknowledge and agree that you are solely responsible for maintaining and protecting all data and information that is stored, retrieved or otherwise processed by the Site, Content, Files or Services. Without limiting the foregoing, you will be responsible for all costs and expenses that you or others may incur with respect to backing up, and restoring and/or recreating any data and information that is lost or corrupted as a result of your use of the Site, Content, Files and/or Services. "

Har selv brugt Dropbox som hurtig webdisk, og det har fungeret ganske fint. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du har ret, jeg skulle ikke have skrevet backup, men webdisk.

Det vigtigste for det jeg eftersøger er blot at der automatisk synkroniseres straks der sker en handling i de respektive mapper. Dvs SkyDrive kan feks ikke bruges, da du manuelt skal uploade filerne.

Men jeg bliver bare på LiveMesh tror jeg, da Dropbox er liiiidt tung systemresourcemæssigt i forhold til LiveMesh.

 

Ang sikkerheden, så beholder jeg også de mest fortrolige filer udenfor de mapper der synkroniseres.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv keepit

Dansk og mega billigt

mvh

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er ikke i "real-time". Det skal det være.

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jungledisk lyder som en relativt brugervenlig løsning til Windows med ubegrænset plads (ca. 1,- kr. pr. brugt GB/måned)

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Carbonite med stort held. Det arbejder i baggrunden, og laver automatisk backup af de filer der ændres.  Det koster 55$ om året for ubegrænset plads (jeg har selv 64 GB liggende i øjeblikket). Jeg laver programudvikling, og mærker slet ikke at Carbonite er der. En enkelt gang havde jeg brug for en fil, jeg fik slettet ved en fejltagelse, den var hentet tilbage på få sekunder.

Du kan læse om det på www.carbonite.com . De har et tilbud, hvor Jeg kan sende et link du kan bruge til tilmeldingen, hvorefter du får 1 extra gratis måned, og jeg får 2 gratis måneder for at henvise (det kan alle deres kunder tilbyde). Send bare en mailadresse til mig, hvis du ønsker et sådant link.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)