Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at sælge B2B i DK udenom den danske distributør?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Distributørerne i de forskellige EU-lande er (et ret kvalificeret gæt) bundet af en aftale om kun at sælge til forhandlere i et specifikt geografisk område. Det er der så nogle, som ikke overholder og producenten vil gerne vide hvem det er.

Som autoriseret dansk forhandler af diverse mærker, parallelimport af andre og endelig distributør af Chotovelli ure i DK, så har jeg en fod i alle lejre og kan se sagen fra alle sider Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Distributørerne i de forskellige EU-lande er (et ret kvalificeret gæt) bundet af en aftale om kun at sælge til forhandlere i et specifikt geografisk område. Det er der så nogle, som ikke overholder og producenten vil gerne vide hvem det er.

Det er nemlig problemet, og sikkert os derfor det drejer sig om D&G. Der ligger nemlig en masse varer i Italien, som Binda Group har solgt ud i markedet, men der er restriktioner på en del EU lande. Det har køber dog bare glemt alt om, da de begyndte at videre sælge det...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Men den danske aftager har ikke noget juridisk problem? Hvis og så og siger holder sin kæft med hvem leverandøren er så er det eksempelvis D&G der i forhold til Binda Group må føre bevis for at denne har solgt uden for det aftalte?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Men den danske aftager har ikke noget juridisk problem? Hvis og så og siger holder sin kæft med hvem leverandøren er så er det eksempelvis D&G der i forhold til Binda Group må føre bevis for at denne har solgt uden for det aftalte?

D&G + Binda Group er på samme side. Binda har license til at producere urene i D&Gs navn.

Hvis der er restiktioner på varerne, så må de ik sælges i f.eks DK, selvom trådstarter har handlet i god tro! For så ville alle bare oprette LTD firmaer, købe varer, og sælge dem hvor de end havde lyst.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er stadigvæk ikke den danske forhandlers pligt at give oplysning om sin leverandør.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Men det er stadigvæk ikke den danske forhandlers pligt at give oplysning om sin leverandør.

Nej, men hvis det er "restiktionsvarer", så finder de selv ud af det. Der er koder i alle varerne, så de kan nemt tracke dem tilbage til det firma, som oprindeligt købte det.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Henrik Krogh:

Men den danske aftager har ikke noget juridisk problem? Hvis og så og siger holder sin kæft med hvem leverandøren er?

Hvis der er restiktioner på varerne, så må de ik sælges i f.eks DK, selvom trådstarter har handlet i god tro! For så ville alle bare oprette LTD firmaer, købe varer, og sælge dem hvor de end havde lyst.

Jeg er på ingen måder jurist, men tror nu at Henrik har ret. Og at der intet juridisk problem er i at videresælge urene, som er købt lovligt indenfor EU. Men igen - jeg er blot lægmand.

Jeg har nu aldrig selv set nogle produktionskoder på D&G ure, så tror at sporingsmulighederne er små. Og så er det vel ikke lovligt/muligt at lave restriktioner indenfor EU?

Her er det vigtigt at skelne skarpt mellem jura og det aftalemæssige mellem producent og forhandler. Det sidste er ikke noget, som trådstarter skal bekymre sig om.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Jeg er på ingen måder jurist, men tror nu at Henrik har ret. Og at der intet juridisk problem er i at videresælge urene, som er købt lovligt indenfor EU. Men igen - jeg er blot lægmand.

Der har været mange sager i tidens løb, og hvergang vinder mærket af en eller anden grund. Så lidt ret må de have...

Fairtime:

Jeg har nu aldrig selv set nogle produktionskoder på D&G ure, så tror at sporingsmulighederne er små. Og så er det vel ikke lovligt/muligt at lave restriktioner indenfor EU?

Det er der så kommet i ;D Jo mærkerne har af en eller anden grund mulighed for dette...

Fairtime:

Her er det vigtigt at skelne skarpt mellem jura og det aftalemæssige mellem producent og forhandler. Det sidste er ikke noget, som trådstarter skal bekymre sig om.

Problematiken er jo at varerne sælges, og der noteres både på faktura og i aftalen at der er restriktioner. Ender varerne mod forventning på et restriktionsområde, så plejer der at ske noget...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men trådstarter er jo ikke en del af den aftale. Det må være leverandøren, som skal stå skoleret overfor producenten.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Men trådstarter er jo ikke en del af den aftale. Det må være leverandøren, som skal stå skoleret overfor producenten.

Du ved jo godt hvordan det fungere... De går altid efter sidste led! Same story, som når det omhandler fake varer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)