Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at sælge B2B i DK udenom den danske distributør?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg i sin tid havde www.pris-baskeren.dk kom en af de store leverandøre efter mig, men jeg havde intet forkert gjort og derfor kunne de ikke gøre mig noget, men det de kan gøre er at købe et af dine produkter for at tjekke "stelnummer/serinummer" også tracker de beglæns og får stoppet din leverandør.

Jeg til bød dem at de kunne levere direkte til mig eller at de kunne aftale med den danske salgs kanal at jeg kunne købe fra dem til samme gode priser som jeg fik fra andet EU land, prøv det, men husk at få det på skrift :-)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i er enige i at jeg hvad..? -lader være med at svare på mailen, eller svarer at det ikke er imod gældende lovgivning det jeg gør!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varerne er købt af en officiel distributør af mærket indenfor EU, så er varerne frit omsættelige i hele EU.

Og jeg er helt enig i, at hvis de mener det alvorligt, så havde de ikke bare sendt en e-mail, men et brev fra en advokat. Og hvis ovenstående er opfyldt og de alligevel sender et brev fra en advokat, så kan du tage det roligt. Den sag kan de ikke vinde. Men du skal selvfølgelig være 100% sikker på at dine varer kommer fra en officiel distributør!!

Men svar dem da bare stille og roligt høfligt, og fortæl dem at du ikke har gjort noget forkert i henhold til gældende lovgivning. Det viser at du ved hvad du gør, og så vil de sikkert ikke gøre mere ved den sag.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Med udgangspunkt i det beskrevne har du ikke et problem. Bare lad det ligge indtil der skulle dukke noget mere håndgribeligt op end en mail.

Når det så er sagt, skal du være VIRKELIG sikker på at de varer du køber, er originale. Såkaldte "sanitized invoices" er intet værd, hvis der skal findes en syndebuk i forbindelse med salg af kopivarer - der falder hammeren hårdt, også selvom du er i god tro.

Venlig hilsen
Ole 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du er sikker på at varerne ik er solgt til din leverandør med restriktioner? Dvs. at din leverandør kun må sælge varerne til bestemte markeder?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-seller - Det kan jeg vel være ligeglad! De kan jo ikke forlange at jeg fortæller hvem der er vores leverandør.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varerne er solgt med salgsrestriktioner til din leverandør, så har du os et problem... Det skulle vel ik være D&G, som er problemet?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men i og med at jeg ikke har nogen pligt til at oplyse vores leverandør er det jo ikke noget de sådan lige kan finde ud af, hvis det skulle være tilfældet. Jeg tvivler dog, da vores leverandør sælger til det meste af Europa.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

klelund:

Ja, men i og med at jeg ikke har nogen pligt til at oplyse vores leverandør er det jo ikke noget de sådan lige kan finde ud af, hvis det skulle være tilfældet. Jeg tvivler dog, da vores leverandør sælger til det meste af Europa.

Varerne er seriemærket, så de skal nok finde ud af det... Det er bare et prøvekøb, og så ved de hvem din leverandør er.

Men det lyder useriøst, at de sender en mail...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Fashion-Seller ret mht. seriemærker/prøvekøb, det var derfor jeg skrev til dig at du skal prøve at være "smart" nu hvor de har kontaktet dig.

Besvar dem høfligt med et oplæg til at du gerne køber varene direkte fra dem eller deres danske leverandør så længe de vil give dig en aftale/kontrakt på at du kan få lov til at forhandle produktet og til de rigtige priser.

Jeg havde tilsvarende problem med Sony og JVC tilbage i 1999 da jeg startede www.pris-baskeren.dk og det endte med at jeg havde Danmarks suverænt billigste indkøbs pris, men vi lavede dog en gentleman aftale om at jeg så ikke dumpede priserne helt vildt, men det var jo stadig sjovt at være top 3 billigst på edbpriser også tjene rigtig godt på produktet.

Prøv dog at tage dialogen med dem - du har jo intet at tabe!

 

Husk dog at holde din kontakt tæt til dig indtil du har fået noget på skrift fra dem.

 

 

 

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)