Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ISAPI_Rewrite alternativer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et classic asp website der flere steder bruger querystrings, dvs. ".asp?parameter=noget".

Mit første spørgsmål er hvor stor betydning det har ift. SEO? Er det vigtigt at at få siderne til at se ud som statiske sider?

Hvis det er vigtigt for SEO, så kommer mit andet spørgsmål. Nemlig om der findes alternativer til ISAPI_Rewrite, som ikke behøver at blive installeret på serveren? (IIS)
Jeg har sitet hostet på en shared server, hvor jeg ikke kan få ISAPI_Rewrite installeret.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke kunnet finde et tilfredsstillende svar via Google, hvilket var grunden til denne tråd :-)

Jeg mener heller ikke at din Google query giver svaret. Den eneste løsning jeg har kunnet finde, hvor man ikke skal installere noget på serveren, er en løsning hvor man styrer siderne via ens error pages, og jeg tvivler på at det er en specielt god ide.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er reelt ikke noget alternativ på Windows platformen. Alternativt skal du skifte til .NET. Her vil du kunne lave pænere url'er uden at skulle installere noget ISAPI filter (via såkaldte http handlers).

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, er der nogen der ved hvor stor den SEO mæssige værdi er ved at have "pæne" URL'er?

Er det værd at skifte host for at kunne installere ISAPI_Rewrite, eller evt. omskrive et site til asp.net, hovedsageligt pga. pæne URL'er?

Og er der nogen der ved at om antallet af parametre har betydning? F.eks. hvis man har 4 parametre, men istedet samler dem sammen og putter dem ind i én parameter, giver det så bedre ranking på google?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

pollepot:

ok, er der nogen der ved hvor stor den SEO mæssige værdi er ved at have "pæne" URL'er?

Er det værd at skifte host for at kunne installere ISAPI_Rewrite, eller evt. omskrive et site til asp.net, hovedsageligt pga. pæne URL'er?

Det er svært at sige når der ikke er noget at holde det op imod. Du kunne spørge om det fx. er vigtigere at have pænere url'er end at "Title" er sat eller lign. (jeg går udfra at title feltet er vigtigere, men aner det reelt ikke).

Som udgangspunkt vil jeg dog sige at url'erne er pæne har stor værdi Smile

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:

Det er ikke mit ekspertiseområde, men der er et interessant indlæg på Google bloggen om dynamiske vs. statiske urler:

 

Dynamiske URLer VS statiske URLer

Interessant artikel, ikke mindst når kommentarerne læses. Det er ikke få tæsk Google-folkene får ;-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er faktisk et alternativt, hvis du kan få lov til at lave en indstilling for hvordan 404 fejl skal hånteres. Dette er noget der indstilles på IIS og det kan indstilles pr. site, så det burde være muligt at få gjort.

Indstillingen skal så laves til URL og pege på f.eks. /404.asp. I denne side skal du så fange den originale URL og f.eks. lave en server.transfer til den side du ønsker at vise.

Der findes en del tips om det på nettet (http://www.google.dk/search?q=classic+asp+404+url+rewriting), men du er også velkommen til at skrive til mig, så skal jeg lige tilrette en af mine egne sider, og smide den til dig.

Mvh

Janus

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus:

Der er faktisk et alternativt, hvis du kan få lov til at lave en indstilling for hvordan 404 fejl skal hånteres.

Jeg havde faktisk allerede hørt om den løsning, men troede ikke på at det var god løsning. Men det kan være at jeg skal se nærmere på den alligevel.

- Kommer der ikke problemer med tonsvis af errorpages i loggen?
- Har du nogen statistik over serverload og loadtid? Jeg kunne forestille mig, at det kræver en del, at lade alle sider bliver styret via error pages.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)