Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få supplerende dagpenge som deltids iværksætter?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne er selvsagt ens for alle, men det er min erfaring at A-kasserne tolker dem forskelligt. Hos Ledernes A-kasse fik jeg eksempelvis at vide at det skal dokumenteres at den selvstændige virksomhed skal kunne drives efter kl. 17.00 MEN der er intet i vejen for, at du driver virksomheden mellem kl. 08.00 og 17.00. Bliver du tilbud job skal du til gengæld kunne droppe dine kunder på stedet og tage jobbet (eller gå selvstændig på fuldtid uden supplerende dagpenge). I så fald - og med udgangspunkt i informationerne fra Lederne - skal du vurdere chancerne for at du vil få tilbudt et konkret job. Hvis der ikke er job i at få er det bare ud over stepperne. Min anbefaling ... spørg din A-kasse om du kan udføre arbejdet i normal arbejdstid mod at du dropper det i tilfælde af at du bliver tilbudt job.

Held og lykke.

- Thomas

Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er faktisk en mulighed for at prøve, hvordan det er, at være selvstændig - uden at være det!

Hos Teknik & Design Freelancebureau kan du blive ansat til at udføre en opgave, du selv har fundet. Dvs. at DU finder opgaverne og kunderne, men i stedet for at oprette selvstændig virksomhed, kan du blive ansat, i den periode en opgave varer - 2 timer, 2 uger, 2 måneder - det afhænger helt af opgaven.

Det vil sige, at du er lønmodtager! Fordelene er både, at du slipper for besvær med regnskab, fakturering, skat, moms osv. og samtidig skal du ikke bekymre dig om begrænsninger i dine dagpenge. Du skriver ganske enkelt alle dine arbejdstimer på dit dagpengekort - disse timer får du jo løn for, så derfor får du ikke dagpenge, men de tæller til gengæld med til at optjene til en ny dagpengeperiode.

På denne måde kan du prøve, om du trives med at være selvstændig. Du kan bruge tid på at finde kunder og lave opgaver - uden at skulle bekymre dig om regnskab, skat og dagpenge.

Prøv at kig forbi hjemmesiden www.teknikogdesign.dk

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg genopliver lige den her gamle tråd.. Hvis nu jeg får dagpenge og har en selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse, kan jeg så blive tvunget ud i det fuldtidsjob systemet nu finder til mig? Eller kan man godt sige hvis jobbet ikke er noget for én, og at man gerne vil søge videre?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal, for at få dagpenge, stå til rådighed for arbejde der bliver anvist.

Du bør stille dit spørgsmål til enten Jobcenter eller a-kasse. Der bør du kunne få et entydigt og reelt svar.

 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg prøver at henvende mig til a-kassen. Lige et andet spørgsmål, betyder en "virksomhed som bibeskæftigelse" blot at man arbejder få timer i den, eller er hovedbeskæftigelse/bibeskæftigelse en konkret ting man skal vælge imellem, når man først opretter og registrerer virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I a kasse sammenhæng og dagpenge sammenhæng betyder det helt enkelt - arbejder så få timer, at man er 100% til fuld rådighed for arbejdsmarkedet inden for normal arbejdstid, læs evt om BIBESKÆFTIGELSE her - alt andet lig vil virksomheden altid oprettes som hovedbeskæftigelse, men a-kassen kan gi ok til at drive den som bibeskæftigelse - hvilket de så tæt på aldrig (eller aldrig) gør hvis man har virksomhed og melder sig arbejdsløs, men i en del fald hvis man opretter som arbejdsløs og har fået tilladelse til bibeskæftigelse fra a kassen konkret

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)