Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen - separat konto

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Jeg har et spørgsmål vedr. Virksomhedsordningen.

Jeg kan forstå at man skal have en klar adskilles mellem privatøkonomien og virksomhedsøkonomien når man vil benytte virksomhedsordningen.

Jeg har derfor oprettet en separat konto til min virksomhed. Dette blot en alm. konto i mit navn. Jeg kan tilgå denne konto via netbank og der er et Visa kort (med mit navn på) til kontoen.

Er det ok? Eller er der nogen specifikke krav til denne konto?

Mvh
Thomas

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det kan jeg ikke se nogen nogen grund til................................................!

Adskillelse mellem privat-og virksomhedsøkonomi...her tænkes nærmere på bogføringen.

/peter 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Peter,

Kan du uddybe dit svar?

Jeg har mit info fra: http://www.startvaekst.dk/skat-personlig-ejet-virksomhed
“Hvis du vil have mulighed for at vælge virksomhedsordningen, skal du allerede ved begyndelsen af indkomståret adskille din private økonomi og virksomhedens økonomi.”

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt...er det nok mere bogføringen, der tænkes på....hvor denne skal deles op i indskud, udtræk og

mellemregningskonto.

I praksis klarer revisor dog dette ved årsafslutningen....så jeg mener ikke, at du skal bruge for mange kræfter

på det.

Revisor laver et bilag til selvangivelsen.......så i sidste ende berøres bogføringen ikke.

/peter

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Det kan jeg ikke se nogen nogen grund til................................................!

Adskillelse mellem privat-og virksomhedsøkonomi...her tænkes nærmere på bogføringen.

/peter 

Men administrativt er det vel klart være nemmere og mere overskueligt at have en seperat konto til virksomheden, og derved holde den private økonomi helt udenfor!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rjensen:

Men administrativt er det vel klart være nemmere og mere overskueligt at have en seperat konto til virksomheden, og derved holde den private økonomi helt udenfor!

ssh... Hvis det kommer ud risikerer alle os bogholdere og revisorer at skulle skifte BMW'en ud med en skoda :)

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Rjensen:

Men administrativt er det vel klart være nemmere og mere overskueligt at have en seperat konto til virksomheden, og derved holde den private økonomi helt udenfor!

 

ssh... Hvis det kommer ud risikerer alle os bogholdere og revisorer at skulle skifte BMW'en ud med en skoda :)

Tjae, nu sidder jeg selv i et revisionsfirma, og kan bedst lide når man ikke skal benytte unødige timer på noget som kunne være gjort smartere fra starten af :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fordel at have en separat virksomhedskonto. Ikke mindst af hensyn til at holde antallet af posteringer nede men det kan udmærket være en konto der er registreret som en privatkonto i banken. Dog betyder det så også at det er privatpersonens navn og ikke virksomhedens der står på kontoudskriften. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg har meget svært ved IKKE at se fornuften i en særskilt konto.

I stil med RJensen kan jeg ikke se Peter - Revisor's svar som andet end noget der vil problematisere de daglige registreringer, det daglige overblik og aflæggelsen af et regnskab/selvangivelse

 

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I så fald ville revisorregningen blive større, såfremt revisoren skal til at hitte rede i hvordan og hvorledes de forskellige transaktioner er foregået, og der er jo ikke noget kunderne er mere trætte af, end store regninger fra revisoren.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)