Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorpligt i ApS i 2010?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan læse at reglerne for ApS selskaber (sandsynligvis?) ændres i 2010. Derfor er mit spørgsmål meget kort, hvornår er der Revisorpligt i et ApS selskab?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvor ser du det henne?

=<12 ansatte

=< 3 mio. kr. i omsætning

=< balancesum 1,5 mio. kr.

2 af ovennævnte kriterier skal være opfyldte.

Holdingselskaber altid revisionspligt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Faldt bare over et indlæg, hvor der stod at kapitalkravet var (eller ville blive) ændret.

Så et ApS med 1 ansat, og en omsætning på cirka 400k, og aktiver for under 1500k ville ikke have revisorpligt.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja....kapitalkravet bliver nedsat.......men ikke grænserne for revisionspligt.

Husk at revisionspligt skal fravælges ved stiftelsen og senere på generalforsamlingen.

 

/peter

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, jeg troede altid der var revisorpligt for et Aps. Jeg er kun momsregistreret. Vil det sige, at hvis jeg har under 12 ansatte og har en balancesum på maksimum 1,5 mio kr., så må jeg selv udfærdige regnskabet ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet ja......dog skal årsregnskabsloven mv. overholdes, idet regnskabet stadig skal indsendes til

EogS!

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter!

Må jeg kaste et tillægsspørgsmål ind vedr. din bemærkning om, at det skal besluttes ved stiftelsen og senere igen ved generalforsamlingen. Hvad nu, hvis det viser sig ved et regnskabsårs afslutning, at der ikke er behov for revision? Hvis et selskab ikke har fravalgt revision ved stiftelsen - og ikke har besluttet noget på generalforsamlingen - er toget så kørt?

Mvh

Lars Aalbæk-Nielsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så er toget kørt. Så kan man først fravælge med virkning for det efterfølgende år, men et andet spørgsmål er om det overhovedet kan svare sig at fravælge revison hvis man alligevel har en revisor på. Så stor forskel er der ikke og der kan være banker m.v. som godt vil have et revideret regnskab. Det samme kan gøre sig gældende i tilfælde af overvejelser om salg

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter!

Tak for hurtigt svar - jeg skal dog lige have sikret mig, at jeg har forstået det rigtigt:

Den generalforsamling, som afholdes i foråret 2010 (som jo er den, der godkender regnskabet for 2009) skal så også beslutte, at der fravælges revision for regnskabsåret 2010. Er det korrekt forstået?

Mvh

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

... og undskyld - jeg var ikke opmærksom på, at det ikke var Peter :-) - men tak alligevel

Mvh

Lars

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)