Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politik, forkert Priortering?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var rundt i Odense gågade med kæresten idag og der stod de obligatoriske 5-6 Partier og delte Blomster, potteplanter, mini vindmøller, roser og andet skrammel ud til det odenseanske folk...


Jeg kommer bare til at tænke på.. Alle de hundrede tusinde kroner de smider i blomster og potteplanter, flyers som folk smider på jorden m.m.. Burde de ikke bruge de penge på skoler og alt det som de siger de ikke har råd til?

Jeg kan være en mand der går op i småligheder men jeg syntes sku det er lidt forkert priotering når de står og deler merchandise ud til folk som er skide lige glad med partiet, men deres barn skal bare have den vindmølle..


og som bonus spørgsmål:

Hvor mange potteplanter skal konservative dele ud for at konvertere til 1 ekstra stemme? Jeg satser på omkring 100-200 stks.

 

lige små tanker sådan en stille Lørdag aften:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal slet ik overveje, hvor mange milliarder der spildes på at vælge en præsident i USA!

Tænk på alle dem som frivilligt arbejder for at give en mand et skide arbejde. Selvsamme mennesker gider knap nok hjælpe naboen med at bære en sofa op på 3. sal...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da med til at holde hjulene i gang i samfundet. Gartnere, trykkerier, mini vindmølle producenter, reklamebureauer, renovationsarbejdere og mange flere. Så set i et større perspektiv, så kan det endda være at finanskrisen er ovre før vi får set os omkring Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik - Jeg giver dig fuldstændig ret.

Det er mere end kvalmende med alt den forherligelse af de forskellige politikere og forsøg på "bestikkelse".

Eneste positive: Det er sjovt at se alle de rådne tænder, overskæg og sæbeøjne der er malet på valgplakaterne efter hver weekend Smile

Mvh.

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, synes også det er noget svineri med alle de penge der bliver brugt på reklame.

Men tag f.eks. Frank Jensen. Hans kampagne i KBH hænger på alle billboards, abribus mm. over hele byen, og har kostet over 1.000.000 kr!... Det er hvad pengene fra LO går til!...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo partiernes og bidragsydernes penge, der går til valgkampene. (Hvis man lige ser bort fra de alt for store offentlige tilskud til selvsamme).

Så det er altså ikke et spørgsmål om, at man kunne vælge at bruge dem til nye skoler etc. i stedet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller: jeg turde ikke tænke på USA og deres bidrag til præsident kandidater osv, for det kan virkelig få mit blod op og koge..

 

Jeg giver bare ikke meget for partierne der render rundt og bestikker folk med Blomster.. Konverterings raten for at få en stemme er dårlig.. :P

 

Tænk hvis de gik ud og lavet friviligt arbejde og brugte pengene på skoler, plejehjem og fik GRATIS Pr. fra medierne fordi det er utraditionelt at gøre, men efter min mening det rigtige at gøre?

 

Frank: Jeg ville gerne bidrage 1000 kroner til et parti hvis de blev brugt til noget ordenligt istedet for 40 potteplanter. HVis jeg viste de 1000 kroner blev brugt til et bord i en skole som har forfaldne borde, så ville det overbevise mig mere at jeg skulle stemme på det parti.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

Frank: Jeg ville gerne bidrage 1000 kroner til et parti hvis de blev brugt til noget ordenligt istedet for 40 potteplanter. HVis jeg viste de 1000 kroner blev brugt til et bord i en skole som har forfaldne borde, så ville det overbevise mig mere at jeg skulle stemme på det parti.

Det er simpelthen en aftale. Du giver mig 1000 kroner. Jeg lover at give dem direkte videre til en skole til deres inventarkonto - og til gengæld stemmer du på det parti, jeg beder dig om Wink

(Ja, du kan selvfølgelig også give dine penge direkte til det formål, du gerne vil støtte, men det er knap så sjovt).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Nu kommer de fleste af pengene som bliver brugt på at føre valgkamp jo fra kandidaternes egne lommer. Så jeg tvivler på at de vil smide flere penge i det offentlige, ved at give pengene til alle dem som "mangler".

Bautik:
Tænk hvis de gik ud og lavet friviligt arbejde og brugte pengene på skoler, plejehjem og fik GRATIS Pr. fra medierne fordi det er utraditionelt at gøre, men efter min mening det rigtige at gøre?


De er faktisk rigtig mange kandidater som netop gør dette.

Valgkamp handler i bund og grund om at slå sit navn fast, du har fuldstændig ret i at det intet hjælper at "bestikke" befolkningen med diverse reklame artikler. Men kandidaternes navne bliver slået fast. Hver gang du ser en plakat, flyer, pjece osv. så tænker du over det, om du vil eller ej. Og det er netop det der er afgørende, fordi det er med til at afgøre hvordan du sætter din stemme.

// Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:

Nu kommer de fleste af pengene som bliver brugt på at føre valgkamp jo fra kandidaternes egne lommer.

Hold da op de er rige sådan nogle politikkere Wink Mon man skulle overveje det, som erhverv og skære lidt ned i reklameforbruget...

Spøg til side... Stortset alle pengene er enten sponsorater eller fra valgkredsen, og det er altså penge den enkelte opstiller får stillet til rådighed af andre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)