Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google: Page Speed May Become a Ranking Factor in 2010

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du læste det rigtigt.. Hastighederne på dine sider har i fremtiden indfydelse på din placering på Google.

Over the course of 2009, a consistent theme that Google has been involved with is that of speed. In announcement after announcement, Google has talked about the importance of speed on the web, and how the company wants to do everything it can to make the web a faster place. Has it occurred to you that how fast your page loads may have a direct effect on how your site ranks in Google?

VIDEO:

http://www.webpronews.com/topnews/2009/11/13/google-page-speed-may-be-a-ranking-factor-in-2010

 

 

Gode nyheder, for os hostingvirksomheder. Men hvad synes du ? :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel i petitesse afdelingen at gå op i det , så det ligefrem afgør placeringer. Om det så betyder at små sider, med lidt content og en masse broken links får endnu bedre placeringer end de har nu, må tiden vise.

Jeg kan i hvert fald se en del sider blive belønnet af Dmoz og Google , selvom de intet content har og er fyldt med broken links. Så det hele er lidt svært at blive klog på.

Men jeg kan da selv lige stille et spørgsmål , hvis jeg må : min side loader på 0.3 sekund. Er det hurtigt eller langsomt ? Siden består af 29 sider i alt

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt fint med mig, som hjemmeside ejer og bruger af hjemmesider smutter jeg tit vis en side loader for langsomt

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvorfor hastigheden skulle have så stor indflydelse på ens resultater, gode sider med masse af informationer er jo længere tid om at vises i forhold til  sider med 10 linier tekst.

Dette vil jo også betyde jo flere penge man bruger til webhosting, jo større chance for gode placeringer på google, hvilket da er en skridt baglæns efter min mening.

 

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og de sider der ligger i top har alligevel god hastighed. Så ja måske det er lavet igen for at de håbløse små sider , kan gøre sig godt. Ellers så er det bare fordi de skal have noget at tale om i Googles hovedkvarter

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke var, at det nok ikke bliver en af de væsentligste komponenter blandt deres mange faktorer for ranking. Der bør ikke være grund til hostingpanik af den grund.

Og min næste tanke var, at der nok alligevel er nogle af mine hosts, der skal stramme sig an eller blive skiftet ud. (Om ikke andet, så fordi ovennævnte minder mig om, at det også kan koste besøgende, når hostingen er alt for langsom).

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
I videoen omtales værktøjer til optimering af sidens afvikling af javasripts etc., hvis det er den slags ting der fokuseres på vil hosten jo i givet fald være underordnet da disse afvikles på klientens side. Jeg kunne ikke forestille mig at man kom ud i at det var en SEO margin at man kunne få serveren til at afvikle en side X ms hurtigere end konkurrentens, hvis Google skulle vælge at gå ind og rangere ud fra den generelle afviklingstid for selve siden så tror jeg kun det er de sider der loader virkelig langsomt som vil blive "straffet".
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, Sune.

Jeg tror også, at vi skal op på loadtider i stil med Servage's, når de er værst, for at risikere "straf".

Så i praksis vil det mere være sider med uendeligt store billedfiler, ekstremt dårligt skrevet kode etc, der vil komme i farezonen.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidehastigheden har været en faktor længe - bare en af de små faktore som ikke så mange har optimeret på - hvilket jeg tror at det bliver ved med at være. Der er nogle få der har et problem, og de skal kigge på det. De andre kan bruge deres kræfter på andre seo-teknikker der i deres tilfælde vil give mere for pengene...

Det kandog anbefales at have sin server fysisk tæt på modtageren... f.eks. kan man benytte en amerikansk server til den engelsksprogede del af ens webshop hvis man ved at mange af ens kunder kommer fra USA...

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man arbejder med SEO, så ved man også, at en side som loader hurtigt har en højere konverteringsfrekvens, end hvis den loadede langtsom. 

Så jeg godt se det naturlige i, at Google prioriterer hurtigere sider end langsomme, for det er i jo dét, som de besøgende vil have - siger konverteringsfrekvensen.

Jeg kan nu godt se, at det kan give problemer for hosts. Et øget fokus på performance vil måske få mange til at kigge på sådan noget som gzip komprimering af js og css, og er der tilpas mange kunder på én server, som enabler det, vil det jo få betydningen for serverens processor-forbrug.

Jeg tror nu ikke, at det bliver et stort problem, men jeg tror heller ikke, at det slet ingen betydning får hostingudbyderne, hvis performance bliver en væsentlig faktor for Google.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)