Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varekøb / Varelager - Summa

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' formiddag Amino'er.

Har nu brugt et par timer på, at gennemskue hvilke posteringer der sker ved et varekøb. Men desværre uden held.

I går købte jeg et stort parti drikkevare, og de skal nu registeres(ind på mit varelager). Jeg ved, at SummaSummarum ikke er bedste program til lagerstyring, men jeg ved det kan lade sig gøre.

Hvilke konti skal jeg bruge, og hvordan skal jeg bruge dem, både når jeg har varekøb, men også vareforbrug.

Eftersom jeg er kørt helt fast, så vil jeg gerne, hvis muligt, at det bliver udpenslet så selv de grønneste indenfor bogføring kan forstå det. :-)

Fortsat go' dag..!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Du kan bruge kreditormodulet til at lagerføre varerne. Du skal opsætte en konto for køb.

Køb kan debiteres på Varelager (jeg tror den hedder 55100) eller direkte på vareforbrug. Du behøver ikke aktivere din lagerbeholdning før i forbindelse med afslutning af regnskabsåret.

 

Summasummarum kan ikke finde ud af at nedskrive dit lager i finansdelen i forbindelse med varesalg, men den nedskriver ligeså fint i lagerdelen hvorfra du kan trække en rapport og bruge som bilag til bogføring af vareforbrug.

 

Summa har altså ikke "rigtig" lagerstyring.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)