Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af depositum?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke et sted, en regel om hvor længe en tilbagebetaling må tage?

Jeg menes at have læst det et eller andet sted, på et andet forum før.
Sagen er nemlig den at jeg fraflyttede min lejlighed pr. 15. 09. 2009. Og fik lavet flytteopgørelse samme dag ved middagstid. (havde betalt husleje for hele september).

1 hel måned senere, d. 16.10.2009 modtager jeg min flytteopgørelse, hvorefter jeg ringer ind og spørger hvornår jeg kan forvente at modtage mine penge.
Der bliver sagt at de vil blive sat ind på min konto den efterfølgende uge.

Nu sidder jeg så her og er godt sur, 4 uger efter, og har stadig ikke modtaget en eneste krone.
Ingen kontakt fra udlejer med en begrundelse eller andet.

Jeg ringede til udlejer tirsdag formiddag hvor jeg blev forsikret at det ville blive løst hurtigst muligt, men da jeg idag fredag stadig ikke havde modtaget nogen form for indbetaling på min konto, valgte jeg endnu engang at ringe. Der fik jeg samme besked, at de ville gøre det så hurtigt som muligt.

Så mit spørgsmål lyder, er det fair at jeg 2 måneder efter fraflytning, 1 måned efter at der er flyttet nye lejere ind, stadig ikke har modtaget mine penge? Er der en § i en lov et eller andet sted jeg kan gå videre med? Eller kan jeg opkræve pengene via inkasso eller på anden måde gøre mig til besvær for udlejer, da jeg er godt træt af den behandling jeg har fået igennem 9 måneder, samt efterspil med grimme kommentare, såsom at jeg er en idiot, at jeg er dum mm.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ghostx,

Dem, der bedst kan rådgive dig i sådan en sag og som gør det hver eneste dag, er Lejernes LO.

Søg på LLO eller Lejernes Lands Organisation og kontakt dem per tlf med det samme.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser meget godt ud i forhold til det jeg spørger om.

Jeg har nu fået at vide at de ville indsætte penge idag, som jeg ville have på mandag, så nu får vi at se.
Men er der ikke et eller andet sted man kan hænge sådan en udlejer ud? Altså, folk må da skulle advares mod en sådan udlejer.
Jeg kender mange der gerne vil bevidne samt underskrive en erklæring om hvor skidt de har behandlet deres lejere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ghostx:

Men er der ikke et eller andet sted man kan hænge sådan en udlejer ud?

Så du vil vælge at synke ned på udlejers niveau? Hvor er det så lige forskellen er på dig og ham/hende?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var måske ikke det helt rigtige udtryk at bruge.
Jeg tænker mere på om der er et sted hvor man kan indsende en klage, hvor de behandler sagen, og lægger klagen samt svar fra udlejer ud så andre folk kan se at de skal holde sig væk fra den specifikke udlejer der er tale om.

Undskyld misforståelsen, det blev skrevet lidt hurtigt :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)