Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - moms og skat.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er klar over at jeg nok kan finde svar på mine spørgsmål et sted her på forummet, men da jeg har et par stykker, har jeg alligevel valgt at samle det i en ny tråd

Jeg driver en lille enkeltmandsvirksomhed og har godt styr på mit regnskab, men jeg har lidt spørgsmål om momsindberetning og betaling af skat

Moms:

Jeg troede at jeg skulle angive og betale moms her i November for April kvartal. Sidste gang jeg betalte var d. 1. Juni for Januar kvartal. Jeg har indtil nu betalt hvert kvartal, men da jeg loggede ind på min tast-selv side kunne jeg se at der stod:

Periode / Afregningsfrist: Jul. Kvartal 2009/2009-12-01. 

Vil det sige at jeg er for sent på den mht. April kvartal? Fordi jeg har hverken modtaget email eller brev fra skat, som jeg plejer når jeg er tæt på en deadline. 

Skat:

Hvornår skal jeg betale skat for år 2009? Og når jeg driver en enkeltmandsvirksomhed, så skal jeg bare betaler skat af det samlede overskud ikke sandt? Altså alt. inklusiv, udbetaling til privat konto osv. 

Jeg håber I har lidt tid til lige at oplyse mig.

På forhånd tak.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Kjær:
Vil det sige at jeg er for sent på den mht. April kvartal?

Ja. Det skulle være klaret den 1/9.

Lasse Kjær:
Hvornår skal jeg betale skat for år 2009?

Selvangivelsesfristen er den 1/7 2010 for indkomståret 2009.

Lasse Kjær:
Og når jeg driver en enkeltmandsvirksomhed, så skal jeg bare betaler skat af det samlede overskud ikke sandt? Altså alt. inklusiv, udbetaling til privat konto osv.

Korrekt. Du betaler skat af dit overskud. Husk at det nødvendigvis ikke har noget at gøre med udbetalinger til privat konto.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh: Tak for dit svar! 

Edit: Jeg har kigget lidt på mine ting og det er forskydningerne i betalings-deadlines, som har forvirret mig. Jeg har indbetalt moms d. 1. September, men det jeg først har indset nu, er at jeg faktisk først skal betale moms for 4. kvartal 2009, d. 1. Marts, er det rigtigt forstået? 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:
burde jeg så ikke have modtaget en rykker eller andet?

Jo. Det burde du have modtaget. Dertil "dummebøden" på 600 kr. hvis jeg husker ret.

Hvis du ikke har noget at angive skal du rigtig nok indsende en 0-angivelse.

Det er vel bare at få sendt angivelsen afsted så den ikke overhales af juli kvartal.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Det er sgu et godt initiativ synes jeg. Nu fandt jeg jo ud af, at jeg havde overholdt fristen, men det er altid rart lige at blive mindet om det, hvis det nu skulle glippe på et tidspunkt. Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)