Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsbolig Til Salg og Solgt På Rekordtid Med Din Hjælp

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give dig nogle simple gratis forslag til hvad du endvidere bør lægge vægt på ved et salg af din bolig. Disse dokumenter fremsendes jo hvert år efter generalforsamlingen til alle medlemmer og er dermed dine, men hvis du vil spørge først er det da for mig helt i orden. Her hos Amino har jeg fået masser af gode gratis råd, hvilket vel også er meningen med dette forum, så var blot ment som en venlig tanke...

 

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kjeppe

Undskyld hvis du blev fornærmet over at jeg ville spørge formanden om det først, men selv er jeg i stand til at læse et regnskab, og kan se at vi har en fin økonomi i foreningen.Betyder det jo ikke at jeg ved hvorvidt man udleverer den slags til andre, og jeg har altså ikke tænkt mig at skyde mig selv i foden i forhold til resten af foreningen ved at udlevere fortroligt materiale (hvis det altså er fortroligt) blot fordi jeg personligt er lider... efter at sælge.

Det var såmænd derfor jeg gerne ville spørge, og hvis du kigger tilbage i tråden er der en anden der foreslår at jeg blot lægger det på siden, hvilket jeg heller ikke rigtigt ved om man bare kan gøre, jeg ved dog at de sider folk selv har lavet og som jeg har studeret lidt på det seneste har ikke den slags på siderne.

Det handler ikke om mistro, men forsigtighed...
Derudover sætter jeg skam stor pris på de mange gode råd man kan få via amino, jeg har selv rådgivet og direkte hjulpet andre med seo uden betaling masser af gange.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå... det er godt nok de dovnes valgsprog, men det er også de flittiges pausesignal, og pause det er netop det jeg holder lige nu...

Jeg har indset pointen med at en køber skal kunne se sig selv bo her, og at det ikke handler om hvad jeg selv synes om, men at tiltrælkke en køber.
Så jeg er gået igang med at male væggen hvid, og den har fået den første omgang nu.

I morgen måler jeg lejligheden op og konstruerer en plantegning, det ved jeg fra mig selv at jeg synes er vigtigt, så det kommer også på plads.
Jeg tager også den til mig at der skal mere stilfulde billeder af lejligheden, og stemningsbilleder af området til, så det vil jeg også få kigget på snarest der kommer lidt bedre vejr.

Med hensyn til regnskabet og både det at lægge det op på sitet samt sende det ud ad huset, så er jeg altså for forsigtig til bare at gøre det, og formanden har ikke reageret på min e-mail, men han får ikke lov til at dø i synden, så i morgen formiddag ringer jeg og spørger ham direkte.

Et til salg skilt vil jeg også kigge på at få lavet i morgen, så det kan komme i vinduet til gaden.

Sidst men ikke mindst prisen...  Den er sat ned, i første omgang sætter jeg den ned med 100.000 og skriver at jeg er åben for forhandling ved en hurtig handel.

Og så mange tak for alle de gode råd, selvom jeg ind imellem kan være stædig er jeg ikke helt umulig at rykke, og jeg har valgt side 100% til den side at lejligheden skal sælges, hellere før end siden, og koster det lidt ekstra så må det være sådan.

Hav en god weekend alle sammen...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sælger,

Held og lykke med projektet. Nej materialet er ikke fortroligt er faktisk medlemmernes egenskab og selv ikke nogle ejendomsmæglere kan læse et sådant på den rigtige måde i dag, da andelsboliger også er nye for dem at handle. (tro mig sidder til dagligt med problematikkerne som ejendomsadministrator).

Hermed igen de vigtige ting at forholde sig til og som der bør ses efter i regnskabet:

Af regnskabet bør fremgå den maksimale andelskrone. Er denne udnyttet 100% eller er der foretaget henlæggelser (hvis der er positivt for din salgspris)

Hvilke lån har andelsboligforenngen tegnet og hvor lang tids løbetid er der på disse. Med hvor mange procent er ejendommen belånt. Skal der snart rentetilpasses kan man f.eks. nu lave en fastlåsning til ca. 4% i de kommende tre år (hvis mulighed positivt for de salgspris / "dårlige" lån skidt)

Er der usolgte lejeboliger og i så fald hvor mange? Når disse sælges tilfalder provenuet jo andelsboligforeningen, så jo flere desto bedre (for din salgspris)

Hvordan er ejendommen vedligeholdt?

Offentlig eller valuarvurdering? (hvis det sidste kan det være den er for højt sat og dermed vil en køber måske betænke sig).

Held og lykke med salget.

 

kjeppe

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janno,

Først og fremmest ros for at lytte til de argumenter, der er bragt op.

Jeg ville nok arbejde lidt mere på siden. Gøre fakta mere overskuelige på forsiden, str, antal værelser, boligafgift, pris og ikke mindst rabat.

Jeg ville nok også arbejde med at gøre teksten kortere og mere præcis, måske emneopdelt på forsiden. Det er fint du har flere sider, men jeg mener at man ved at have set forsiden, skal kunne vide det meste og det skal være nemt overskueligt.

Anyhow, good luck

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janno

Din forenings regnskabsmateriale er ikke noget fortroligt. Betragt det som en del af dit salgsmateriale. Jeg ville selv kun udlevere det hvis nogen spurgte direkte om det.

Positivt at du har taget imod mange gode råd. Jeg er sikker på du snart får solgt din andelsbolig.

Flemming Hasselriis

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

kjeppe:

Af regnskabet bør fremgå den maksimale andelskrone. Er denne udnyttet 100% eller er der foretaget henlæggelser (hvis der er positivt for din salgspris)

Hvilke lån har andelsboligforenngen tegnet og hvor lang tids løbetid er der på disse. Med hvor mange procent er ejendommen belånt. Skal der snart rentetilpasses kan man f.eks. nu lave en fastlåsning til ca. 4% i de kommende tre år (hvis mulighed positivt for de salgspris / "dårlige" lån skidt)

Er der usolgte lejeboliger og i så fald hvor mange? Når disse sælges tilfalder provenuet jo andelsboligforeningen, så jo flere desto bedre (for din salgspris)

Hvordan er ejendommen vedligeholdt?

Offentlig eller valuarvurdering? (hvis det sidste kan det være den er for højt sat og dermed vil en køber måske betænke sig).

Hej igen Kjeppe

Ang. foreningens økonomi...

Valuarvurderingen er nedsat fra 34.2m i 2007 til 31.3m i 2008 næsten svarende til seneste offentlige vurdering... en vurderer jeg fornuftig vurderingspris hvilket vi også havde bedt om, da vi godt kunne se priserne ville falde.

der er et 4% lån med en restløbetid på 27.25 år stort 6.2m restgæld 5.78m , samt et gammelt lån med en restgæld på 47.500 som det ikke kan betale sig at indfri, så der er ikke belånt til over skorstenen...

Der er hensat 1.3m til fremtidig vedligehold, med henblik på at vi skal have renoveret bagtrapperne.

Gården, facaden både til gården og gaden, og kælderen fik den helt store omgang i 2003, deraf lånet, og ejendommen er generelt i ret god stand.

Det er en gammel forening, og alle lejligheder er solgt.

Så alt taget i betragtning ser det vist fint ud... er du ikke enig?
Jeg er blevet overbevist iom at regnskabet er mit valg, så hvis du mener du kan udlede mere end vi har gjort her, sender jeg det gerne...

Tusind tak for dit input.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TM

Jeg vil prøve at arbejde lidt med de ting du påpeger her, og gøre det tydeligere og forhåbentlig derved mere attraktivt at se nærmere på...

Tak i øvrigt for dit screendump, jeg har selv prøvet med 4 forskellige browsere uden problemer, og siden passer en validator test, så jeg ved ikke hvordan jeg skal ungå den fejl...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:
Hej Janno

Din forenings regnskabsmateriale er ikke noget fortroligt. Betragt det som en del af dit salgsmateriale. Jeg ville selv kun udlevere det hvis nogen spurgte direkte om det.

Positivt at du har taget imod mange gode råd. Jeg er sikker på du snart får solgt din andelsbolig.

Flemming Hasselriis

Tak skal du have Flemming, jeg prøver det bedste jeg har lært Big Smile og ja, den skal nok blive solgt, nu er det ihvertfald en god pris, der matcher prisen på det seneste salg her i ejendommen, og den lejlighed var en smule mindre og uden bad.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janno,
Det kan være for sent, men jeg tror den bedste måde at sælge Andelsbolig er gennem det sociale netværk som Facebook (en-gb.facebook.com/people/Andelsbolig-Book/100000878105503) eller gratis site som (andelsbolig.nu). Jeg fandt det virkelig nemt at sende min annonce på denne hjemmeside, hvor det er nemt at uploade billeder og oprette en annonce på få minutter. Den bedste del var jeg skabt ad derefter i spørgsmål om sekunder blev det vist på facebook. Hvor køberen kontaktede mig, og vi lavede en aftale.
Jeg håber det hjælper dig.
mvh

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)