Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg kræve erstatningskøb?

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Ja, der har været flere afgørelser. Bl.a en havetraktor den ene gang, en fladskærm en anden gang. Jeg ser om ikke jeg kan finde links.

Jeg forstår dig godt med portoen. Det er bare RET irriterende, ligefrem at sætte penge til på en aflyst handel. øv

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg læser Flemmings svar på indlæg vedrørende erhversret, ved jeg ærlig talt ikke om jeg skal grine eller græde. Jeg har nævnt det før...hold nu op med at give gode råd om noget som du tydeligvis ikke forstår dig på. Tænk nu hvis en amino følger dine råd. Vi er her for at hjælpe hinanden og ikke for at skabe endnu flere juridiske problemer for dem som er havnet I en kedelig situation.    

Simon S Larsen Purchasing analyst

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Jeg forstår dig godt med portoen. Det er bare RET irriterende, ligefrem at sætte penge til på en aflyst handel. øv

Ja, men midt i at jeg så var temmelig irriteret over udregningen på årsbasis, så kom jeg på en ting: Hvis man i kurven tilbyder kunden at købe en eller anden lille lækker ting til eksempelvis 10 kr. Noget de altid kan bruge, og derfor automatisk vil lægge med i kurven. Denne ting vil kunden ikke tænke over at sende med retur - og vupti - så er man fri for at refundere fragten Cool

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

HALLØJSA

Daniel min ven!

Du har sgu' fundet opskriften på, hvordan man scorer sig nogle hurtige "debatpoint" herinde Skide smart!! :-)

Jeg sidder med en lille ide nu!

Jeg kunne da ærlig talt også godt tænke mig lidt flere point´.

Kunne man ikke indrykke et spørgsmål, hvor man efterlyste en webudvikler ja eller en leverandør af mobiltelefoner. Man kunne også forsøge at efterlyse gode sites med billeder af helt unge piger.

Er du færdig en hurtig måde at score point

hmm hmm

(jeg kan jo ikke være lige seriøs hver gang, men I kan tage det!)

Hilsen

Ohm

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ohm Holding:

HALLØJSA

Daniel min ven!

Du har sgu' fundet opskriften på, hvordan man scorer sig nogle hurtige "debatpoint" herinde Skide smart!! :-)

Jeg sidder med en lille ide nu!

Jeg kunne da ærlig talt også godt tænke mig lidt flere point´.

Kunne man ikke indrykke et spørgsmål, hvor man efterlyste en webudvikler ja eller en leverandør af mobiltelefoner. Man kunne også forsøge at efterlyse gode sites med billeder af helt unge piger.

Er du færdig en hurtig måde at score point

hmm hmm

(jeg kan jo ikke være lige seriøs hver gang, men I kan tage det!)

Hilsen

Ohm

Undskyld, men hvad skete der lige der? Hvorfor springer du midt ind i en ellers god debat og spreder den gang indholdsløse møg ud?

Tag lige og bliv voksen.

Med venlig hilsen

Flemming

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat hentet fra http://blog.togidata.dk/wordpress/

Forbrugerklagenævnet afgørelser viser at det er eShoppens eget ansvar at holde øje med deres priser, og at man ikke kan henholde sig til en med småt skrevet “Der tages forbehold for trykfejl”, når det gælder en eShop.

Du kan dog komme om dette og dermed ungå fejlordre.

Sådan gør du:

Når kunden bestiller i din shop, modtager denne som regel en automatisk email med en kopi af bestillingen og teksten “Ordrebekræftelse”.

I stedet retter du det således at kunden modtager en “bestillingsbekræftelser”, det er en juridisk spidsfindighed, som ikke forpligter eShopppen på samme måde, som ved en ordre bekræftelse. På denne måde slipper man for ubehaglige overraskelser.

Kunden ikke behøver, at svare på e-mailen med bestillingsbekræftelsen, men forhandlerne kan blot sende varen ud til kunden. På den måde undgår en forhandler, at blive ansvarlig for en fejlagtig pris på hjemmesiden.

I en kommentar til Forbrugerklagenævnets afgørelse med webbutikken Dataxperten siger Eskild Jensen, at han kan godt forstå, hvis forhandleren føler sig uretfærdig behandlet af klagenævnet. Men juridisk, er der ikke noget at gøre, siger han.
»Retspraksis er, at det er sælger, der skal bevise, hvis en kunde har været i ond tro. Så skal prisen være mindre end en fjerdedel eller en femtedel,« forklarer Eskild Jensen fra Foreningen af Online It Forhandlere, FOIF.

2 kunder har netop fået medhold i at netbutikker ikke kan tilbageholde en vare, der er købt via nettet, hvor prisen var forkert. Forbrugerklagenævnet har afgjort 2 sager til kundernes fordel.

I begge tilfælde var kommaet i prisen sat forkert og kostede således kun en tiendedel af, hvad den skulle.

Handler det om trykte reklamer står det i langt de fleste tryksager at der tages forbehold for trykfejl, eksempelsvis hvis en pris er oplyst forkert. Samme fejl kan opstå på nettet, men her vinder forbrugeren.

I begge ovenstående tilfælde var kommaet i prisen sat forkert, og varen kostede derfor kun en tiendedel af den tiltænkte pris.

I det første tilfælde købte en kunde en havetraktor til 899 kr., oprindeligt skulle havetraktoren koste 8.999 kr. En anden kunde kunne købe et kamera objektiv 1.459 kr. i stedet for 14.590 kroner.

Sagerne slår dermed fast, at det er netbutikkernes ansvar at holde øje med deres priser."

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så nu har vi netop fået et nyt begreb: Bestillingsbekræftelse !! Yes

Det kan alle e-handlende vist godt tage til sig med det samme!

/Flemming

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rystet.... men det er da rart at vide, hvordan man kommer om ved en sådan hændelse hvis den skulle opstå. Tak for info, Miriam :·)

Griner lidt.... over den eftermiddag for et års tid siden, hvor jeg engang kom til at sætte samtlige varer i min shop ned til halv pris. Jeg vidste ikke jeg var kommet til det (latterlig prisreguleringsknap i dandomain shoppen som ikke er for blondies) - men altså - pludselig væltede det ind med ordrer... jeg fik da heldigvis lukket shoppen helt ned indenfor et kvarters tid. Her snakker vi puls på 200 og man er inde i en klokke i panik... Vi sendte i øvrigt varerne til halv pris til dem som nåede at bestille. Men tænk engang hvis jeg bare var taget hjemmefra og ikke havde opdaget det... tør ikke tænke tanken til ende Indifferent

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er rystet.... men det er da rart at vide, hvordan man kommer om ved en sådan hændelse hvis den skulle opstå. Tak for info, Miriam :·)

Griner lidt.... over den eftermiddag for et års tid siden, hvor jeg engang kom til at sætte samtlige varer i min shop ned til halv pris. Jeg vidste ikke jeg var kommet til det (latterlig prisreguleringsknap i dandomain shoppen som ikke er for blondies) - men altså - pludselig væltede det ind med ordrer... jeg fik da heldigvis lukket shoppen helt ned indenfor et kvarters tid. Her snakker vi puls på 200 og man er inde i en klokke i panik... Vi sendte i øvrigt varerne til halv pris til dem som nåede at bestille. Men tænk engang hvis jeg bare var taget hjemmefra og ikke havde opdaget det... tør ikke tænke tanken til ende Indifferent

Tænk engang, hvis man var indehaver af en webshop - og at der af årsager, som er helt uden for ens egen kontrol: Fejl i systemet, der hostede shoppen eller en medarbejder havde set sig så sur på arbejdsgiver, at han sænkede alle priser med 80% eller noget helt andet tosset..... Så ville folk faktisk kunne ruineres eller deres selskaber gå konkurs som følge af dette. 

Der skal da indføres en form for sikkerhed i shops fra nu af ligesom Microsoft's velkendte: Er du nu HELT sikker på, at du vil slette filen? ER DU HELT SIKKER?

Der skal nok komme nogle kedelige sager med tiden, gætter jeg.

Flemming

 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Så nu har vi netop fået et nyt begreb: Bestillingsbekræftelse !! Yes

Det kan alle e-handlende vist godt tage til sig med det samme!

/Flemming

Bortset fra e-mærkede butikker. E-handelsfonden kræver at den automatisk udsendte kræftelse er en ordrebekræftelse.

 

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)